X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Архітектура світу. Перлини готики. Архітектурні зразки бароко. Модерн в архітектурі

Завантажити презентацію

Архітектура світу. Перлини готики. Архітектурні зразки бароко. Модерн в архітектурі

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Архітектура світу. Перлини готики. Архітектурні зразки бароко. Модерн в архітектурі Урок № 1

Слайд 2

Романский стиль ( з Х – ХII вв.).

Слайд 3

Романський побудований за римським зразком. Ще одна причина єдності стилю це паломництво, із прочанами подорожують і художники. Три центри, куди йдуть прочани, – це Іспанія, Рим, Палестина (Єрусалим). Основні архітектурні форми – храми, монастирі, замки. Головний замовник монастирські ордени. Уперше формується спільний для Європи архітектурний стиль. Це повʼязано зі спільною для Європи релігією – християнством. Загальна теоцентрична картина світу. Зростає роль монастирів, і поступово виробляються однакові вимоги до мистецтва.

Слайд 4

На архітектурні форми феодального замку вплинули суворі звичаї тієї епохи. Це була фортеця, оточена широким ровом, із гладенькими стінами, які закінчувалися зубцями, на кутах і по стінах стояли сторожові вежі циліндричної форми.

Слайд 5

Слайд 6

Слайд 7

Слайд 8

Слайд 9

У середині фортеці розміщувався просторий двір із донжоном центральною вежею. Донжон ділився на три поверхи. Спальні й зали були розташовані на другому поверсі, зальне приміщення над ними, нижній ярус був призначений для прислуги. Це було зручно для оборони.

Слайд 10

Романський храм був схожий зовнішнім виглядом на замок. На західному боці поздовжнього корпусу розміщувалися дві вежі (дзвіниці), а на східному дві вежі трохи менші, вежі закінчувалися масивними восьмигранниками.

Слайд 11

У романській архітектурі визначився тип архітектурної композиції (хрестово-купольне склепіння), якої не було ні в Греції, ні в Римі. Традиційні римські арки й грецькі колони, стовпи вступили у взаємодію. Тут арки охоплюють одна одну, напівколони входять у масив стіни.

Слайд 12

Слайд 13

Слайд 14

Архітектура готики

Слайд 15

Близько 1137 р. в абатстві Сент-Дені абат Сугерій розробляє вчення про Божественне світло й, щоб «впустити» світло у храм міняє конструкцію собору. Західний портал церкви абатства Сент-Дені із двома масивними вежами, трьома порталами, прикрашеними скульптурою тимпанів і віконною розою у верхньому ярусі, став прототипом фасадів готичних соборів. На відміну від романського собору, прикрашені всі три портали, а не тільки центральний. Три портали – три входи – Свята Трійця.

Слайд 16

Готичні будівельники відмовилися від масивних конструкцій і перейшли до каркасної системи. Вітраж став основним елементом готичного собору завдяки зміні конструкції. Щоб полегшити склепіння, будівельники підсилили каркасні арки. Чим вищою й більш загостреною була арка, тим більший розпір вона створювала. Розпір компенсували за рахунок зовнішніх опорних стовпів – контрфорсів. Контрфорси відділяються від стіни й вибудовуються в ряд. Опорні стіни були замінені величезними віконними прорізами. Система аркбутанів і контрфорсів

Слайд 17

Готичні зміни – це не просто архітектурні зміни, це зміни богословської думки. «Я є світло!» говорить Бог, значить треба впустити світло у храм. Вітражі готичного собору втілення Божественного світла. Скло пропускає крізь себе кольорове світло, що схоже на блискучі дорогоцінні камені й нагадує нам про небесний Єрусалим. Памʼятаєте текст Біблії? «…місто подібне до чистого скла, основа стіни міста прикрашена дорогоцінними каменями». Споглядаючи вітражі, віруючий відходив від тілесного, наближаючись до духовного, божественного.

Слайд 18

Вертикаль перемогла горизонталь. Готичний собор усередині Інтер'єр готичного собору став світлим і просторим, стрілчасті форми виражали прагнення душі християнина до Бога.

Слайд 19

Католицький (романський, готичний) храм це образ і модель світу. Символіка визначала план храму, порядок розпису, рельєфу, вітражів. В основі храму лежав витягнутий хрест.

Слайд 20

Будівля храму складається із трьох частин: притвору (нартекса), середньої частини й вівтаря (сакральна частина), що нагадує про єдність людського, ангельського й божественного, а також про троїстість душі, тіла й духу. Найбільш священна частина храму – вівтар, що розміщується зі східного боку, з боку ранкового світла, присвячувалася Христу. Престол був символом Гробу Господнього. Західна частина храму символізувала прийдешній Страшний Суд, який був зображений на західному порталі. Узагалі, всі зображення собору читалися як книга, це була «Біблія для неписьменних». Північний бік символізував Старий Завіт, а південний – Новий Завіт. Сторінка зі «Словника архітектурних термінів» (укладач Б. Я. Клепалов)

Слайд 21

У вертикальній проекції три світи – земний, небесний і підземний. Небесний світ окреслений склепінням і арками, земний – церква, підземний – низ приміщення. Символізує зв'язок між людиною й Богом. Світ божественний і людський зустрічаються завдяки жертві Христа, тому в основі храму лежить хрест.

Слайд 22

Головний портал розташовувався на західному боці, двері мали прямокутну форму. Над нею було розміщене поле – тимпан, багато прикрашений рельєфом. Нотр-Дам (фасад) Форма порталу складалася з півкола арки – символу неба і прямокутника дверей – символу землі. Двері символізували самого Ісуса Христа, який сказав: «Я є двері, хто ввійде Мною, той урятується…».

Слайд 23

Три входи у храм символізують Трійцю. На стулках центральної брами зображувалися сцени зі Старого й Нового Завітів. На правій брамі місцевий вятий. Для богослова храм – корабель порятунку, його керманич Христос, ніс корабля спрямований на схід (туди, де Єрусалим, де був розпʼятий Ісус), корма на захід, два керма – два Завіти, скріпи – церква, вітрила – дух із небес, залізні якорі (вони є насправді) – символ Христа – міцність віри й заповідей, які міцніші від заліза.

Слайд 24

Роза алхіміків (Нотр-Дам) Ще в романських храмах зʼявляються так звані «рози» круглі вікна великого розміру, що прикрашають фронтони головного нефа. Символіка віконної рози: кругла форма символізує небо, а «Трояндою (лат. rosa) без шипів» називали Діву Марію.

Слайд 25

Слайд 26

Слайд 27

Слайд 28

Слайд 29

Слайд 30

Слайд 31

Нотр-Дам, Париж

Слайд 32

Кентерберійський собор, Лондон

Слайд 33

Слайд 34

Слайд 35

Останній етап готичного стилю – полумʼяна готика . Назва з’явилася через особливий характер декору, який нагадував полум’я. Міланський собор

Слайд 36

Слайд 37

Слайд 38

Готична скульптура Доповнює архітектуру готична скульптура, яка подолала скутість романських фігур. Її вирізняє особливий S-подібний вигин, що нагаду