Світ дитинства та моральні цінності в літературі
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Марк Твен. «Пригоди Тома Сойера». Сонячний, радісно-бешкетливий світ дитинства в повісті Природа хоче, щоб діти були дітьми, перш ніж стати дорослими. Ж. –Ж. Руссо
ПЕРЕДМОВА Більшість пригод, описаних у цій книжці, сталося насправді: декотрі - зі мною самим, інші - з моїми шкільними товаришами. Гека Фінна змальовано з життя, Тома Сойєра також, але він - персонаж не одноосібний, бо поєднує в собі риси вдачі трьох хлопців, яких я знав, і, отже, належить до мішаного архітектурного стилю. Чудні забобони, згадувані далі, були дуже поширені серед дітей і негрів на Заході за тих часів, про які йдеться в цій оповіді,- тобто тридцять - сорок років тому. Хоч моя книжка написана передусім на розвагу хлопчикам, та дівчаткам, я сподіваюся, що її залюбки прочитають і дорослі чоловіки та жінки, бо мені хотілося б викликати в них приємні спогади про те, якими були колись вони самі, як почували, думали й розмовляли і в які дивовижні історії іноді встрявали. Гартфорд. 1876 Автор
Повість – епічний прозовий твір (рідше віршований), який визначається однолінійним сюжетом. Найчастіше це історія одного людського життя, розказана від імені самого автора чи якогось героя.
Отже жити на світі не так уже й погано. Сам того не відаючи, Том відкрив великий закон, який керує вчинками людей, а саме: коли хлопчикові, або дорослому забагнеться чогось, треба, щоб цього нелегко було досягти. У цю важку й безнадійну хвилину його раптом окрилило натхнення – не що інше, як натхнення, геніальна , блискуча думка. Настала субота. Ранок видався ясний і свіжий. Том з відром та довгою щіткою вийшов на вулицю …Я вважаю, що навряд чи знайдеться хтось один на тисячу, навіть на дві тисячі хлопців, хто може це зробити як слід. Том віддав щітку, на його обличчі виписувалась нехіть, зате в серці буяла радість» Із хвіртки, наспівуючи «Дівчата з Буффало», підстрибцем вибіг Джім з бляшаним відром у руці. «…Джиме, я дам тобі кульку, я дам тобі свою білу мармурову кульку.» Ось у далині з’явився Бен Роджерс. Кепкувань цього хлопця Том боявся найбільше. Том зневажливо глянув на хлопця і сказав: «Що ти називаєш роботою?»…
Настала субота. Ранок видався ясний і свіжий. 2. Том з відром та довгою щіткою вийшов на вулицю 3. Із хвіртки, наспівуючи «Дівчата з Буффало», підстрибцем вибіг Джім з бляшаним відром у руці. 4. «…Джиме, я дам тобі кульку, я дам тобі свою білу мармурову кульку.» 5. У цю важку й безнадійну хвилину його раптом окрилило натхнення – не що інше, як натхнення, геніальна , блискуча думка. 6.Ось у далині з’явився Бен Роджерс. Кепкувань цього хлопця Том боявся найбільше. 7. Том зневажливо глянув на хлопця і сказав: «Що ти називаєш роботою?»… 8. …Я вважаю, що навряд чи знайдеться хтось один на тисячу, навіть на дві тисячі хлопців, хто може це зробити як слід. 9. Том віддав щітку, на його обличчі виписувалась нехіть, зате в серці буяла радість» 10. Отже жити на світі не так уже й погано. Сам того не відаючи, Том відкрив великий закон, який керує вчинками людей, а саме: коли хлопчикові, або дорослому забагнеться чогось, треба, щоб цього нелегко було досягти.
Прочитати 3,4,5 розділи повісті Марка Твена «Пригоди Тома Сойера». Достатній рівень. Створити ілюстрацію до прочитаних розділів. Високий рівень. У групах розіграти епізод із повісті.
Схожі презентації
Категорії