X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
УВАГА

Завантажити презентацію

УВАГА

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Тема: УВАГА 1. Поняття про увагу та її фізіологічні основи. 2. Види уваги і їх психологічна характеристика. 3. Основні властивості уваги. 4. Виховання уваги.

Слайд 2

Література Максименко С.Д. Загальна психологія. – К.: 2004. – С. 26-38 М′ясоїд П.А. Загальна психологія: Навч.посіб. – 2-ге вид. – К: Вища школа, 2001- 136 с. Психология/ Под ред. Крутецкого. – М.: 1986. – 279с. Немов Р.С. Психология: Учебник. – В 3-х кн. – 4-е изд. – М.: ВЛАДОС, 2000. – Кн.1. – 688 с. Палеха Ю.І., Герасимчук В.І., Шиян О.М. Основи психології та педагогіки: Навч. метод. Посібник. – К., 1999. - С. 50 – 63. Психологический словарь / Под ред. В.В. Давыдова и др. – М.: Педагогика, 1983. – 448 с.

Слайд 3

Увага є необхідною умовою всякої діяльності. Вона відіграє величезне значення в житті людини. Саме з її допомогою інші психічні процеси стають повноцінними

Слайд 4

К.Д. Ушинський “Увага є саме ті двері, через які проходить все, що тільки входить в душу людини із зовнішнього світу”

Слайд 5

Увага - це особлива форма психічної діяльності, яка виявляється в спрямованості і зосередженості свідомості на значущих для особистості предметах, явищах оточуючої дійсності або власних переживаннях

Слайд 6

Уважність вияв уваги уважне ставлення до кого-небудь; прихильність, доброзичливість, турбота про когось

Слайд 7

Фізіологічні основи уваги Наявність ділянок кори головного мозку з підвищеною в даний момент збудливістю Утворення нових умовно-рефлекторних зв’язків Наявність негативної індукції між ділянками з підвищеною і пониженою збудливістю Наявність явища домінанти

Слайд 8

Павлов Іван Петрович (1849-1936) “Якби можна було бачити крізь черепну коробку і якби місце великих півкуль з оптимальною збудливістю світилося, то ми побачили б у свідомої людини, що розмірковує, як по її великих півкулях постійно пересувається химерно-неправильних обрисів світла пляма, що раз у раз змінюється у формі та за величиною, оточена по решті півкулі більш або менш значною тінню”

Слайд 9

Слайд 10

Види уваги і їх порівняльні характеристики

Слайд 11

Основні властивості уваги

Слайд 12

Основні етапи розвитку дитячої уваги 1. Перші тижні, місяці життя Поява орієнтовного рефлексу як об'єктивної вродженої ознаки мимовільної уваги дитини. 2. Кінець першого року життя. Виникнення орієнтовно-пошукової діяльності як засобу майбутнього розвитку довільної уваги. 3. Початок другого року життя Виявлення зачатків довільної уваги під впливом мовних інструкцій дорослого, спрямованість зору на названий предмет. 4. Другий-третій рік життя Достатньо добрий розвиток вказаної вище початкової форми довільної уваги 5. Чотири з половиною - п’ять років Поява здатності спрямовувати увагу під впливом складної інструкції дорослого 6. П’ять-шість років Виникнення елементарної форми довільної уваги під впливом самоінструкції. 7. Шкільний вік Дальший розвиток і удосконалення довільної уваги.

Слайд 13

Використання спеціальних вправ для виховання уваги ( За К.Д.Ушинським) учням корисно виконати кілька вправ по команді (стати, сісти, розгорнути книгу і т.д. ). Це дасть змогу виховати звичку бути уважним; учителю потрібно поставити запитання, а потім, почекавши, назвати ім’я того, хто буде відповідати; слід заохочувати підняття рук всіма, хто може відповісти на запитання, задане одному учневі; в підручниках повинні бути вправи на розвиток уваги: незакінчені фрази, запитання, на які потрібно відповісти; помилки, які потрібно виправити

Слайд 14

Перевір себе: знайди 10 розбіжностей

Слайд 15

Тест на уважність: знайдіть на малюнку дитину

Слайд 16

На бланку Ви бачите 25 переплутаних ліній. Вам необхідно прослідкувати кожну лінію зліва направо й визначити, де вона закінчується. Починаються лінії ліворуч, а закінчуються обов'язково праворуч. Починайте з лінії, що позначена № 1, знайдіть, де вона закінчується і поставте там у порожній клітинці її номер (№ 1), потім переходьте до лінії № 2 і т-. д. Виконувати завдання слід лише шляхом зорового контролю, тобто, слідкуючи очима, а не олівцем чи пальцем. На виконання завдання дається 10 хвилин».

Слайд 17

Оцінка виконання завдання проводиться за таблицею Оцінки в Балах 9 8 7 6 5 4 3 2 1 Кількість правильних Відповідей 25 24 22-23 20-21 17-19 14-16 12-13 8-11 7 Подані в таблиці оцінки відповідають рівням: 1-3 бали – низький рівень концентрації та стійкості уваги, 4-6 – середній, 7-9 – високий рівень.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Різне