Київський регіональний центр оцінювання якості освіти
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Київський регіональний центр оцінювання якості освіти www.kievtest.org.ua 8 044 360 70 04 – методичний відділ 8 044 361 42 16 – відділ інформаційних технологій вул. Міста Шалетт, 1-А, м. Київ, 02192 rc_kiev@ukr.net
Зміст тесту визначається на основі Програми зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури (Затверджено Міністерством освіти і науки України, наказ № 1218 від 8 грудня 2010 року)
Структура тесту (61 завдання) Частина 1 - закриті тестові завдання з української мови: завдання з вибором однієї правильної відповіді; завдання на встановлення відповідності; завдання на інтерпретацію прочитаного тексту. Усього 36 завдань. Частина 2 - закриті тестові завдання з української літератури: завдання з вибором однієї правильної відповіді; завдання на встановлення відповідності. Усього 24 завдання. Частина 3 - відкрите завдання (створення власного висловлення).
Структура тесту (61 завдання) Українська мова 1-7 завдання до тексту (чотири варіанти відповідей, з яких лише один правильний). 8-23 завдання (п’ять варіантів відповідей, з яких лише один правильний). 24-28 завдання на встановлення відповідності (0-4). Читання й аналіз тексту 29-36 завдання (чотири варіанти відповідей, з яких лише один правильний). Українська література 37-56 завдання(п’ять варіантів відповідей, з яких лише один правильний). 57-60 завдання на встановлення відповідності (0-4). 61 завдання - власне висловлення
Система оцінювання Завдання з вибором однієї правильної відповіді 0 - 1 тестовий бал Завдання на встановлення відповідності 0 – 1 – 2 – 3 - 4 тестових бали Завдання з розгорнутою відповіддю від 0 до 24 тестових балів
Найбільша кількість завдань з української мови (з досвіду минулих років) Морфологія Вживання прийменників Творення дієслівних форм Відмінювання числівників Вживання числівників з іменниками Творення та правильне вживання ступенів порівняння прикметників Розрізнення частин мови Синтаксис Правильне вживання дієприслівникового звороту Види односкладних речень Види підрядних речень Складносурядне речення Безсполучникове речення Орфографія
Найбільша кількість завдань з літератури Література кінця XVIII-початку XX століть Література XX століття Автор – назва твору Автор – персонаж Назва твору – персонаж Жанр – назва твору Псевдонім – Справжнє прізвище письменника Віршовані рядки – назва твору, автор твору Назва твору – тематика Назва твору – проблематика Ідейно-тематичне продовження одного твору в іншому Тематична спорідненість творів
Апеляція Апеляційна заява щодо результатів зовнішнього оцінювання надсилається на адресу Українського центру протягом трьох днів з моменту офіційного оголошення результатів тестування з відповідного предмета (зразок заяви буде розміщено на сайті) Розгляд заяви здійснюватиметься апеляційною комісією упродовж десяти днів із часу її надходження. Інформацію про результати розгляду буде подано на персональній сторінці, а також надіслано абітурієнтові поштою
Апеляція на результати ЗНО 2010 року Кількість поданих абітурієнтами апеляцій з української мови та літератури – 3 266, що становить 0,86% від загальної кількості тестувань з цього предмета. Варто зазначити, що у світовій практиці вважається прийнятним показник апеляцій до 2% від загальної кількості тестувань. Згідно з висновками фахівців, які здійснювали технічну та предметну перевірку, 48 абітурієнтам понижено результати, 330 абітурієнтам підвищено результати 2 888 абітурієнтам підтверджено результати
Відкрите завдання з розгорнутою відповіддю (власне висловлення) Завдання передбачає створення власного висловлення на дискусійну тему. Орієнтований обсяг роботи – 200-250 слів. Текст обсягом до 100 слів екзаменатори не перевірятимуть.
Власне висловлення може бути побудоване в один із способів: 1. Теза. 2. Перший аргумент. 3. Другий аргумент. 4. Приклад із художньої літератури чи іншого виду мистецтва. 5. Приклад із історії, суспільно-політичного чи власного життя. 6. Висновок.
Власне висловлення може бути побудоване в один із способів: 1. Теза. 2. Перший аргумент. 3. Приклад із художньої літератури чи іншого виду мистецтва. 4. Другий аргумент. 5. Приклад із історії, суспільно-політичного чи власного життя. 6. Висновок.
Типова помилка більшості абітурієнтів Робота переобтяжена громіздким вступом, що не стосується теми висловлення.
Важливо знати Теза має передувати аргументам і обов’язково містити слова на зразок «Не можна не погодитися з думкою...», «Я вважаю...», «На мою думку..., «Я переконаний ...», «Я підтримую думку..» тощо.
Типова помилка більшості абітурієнтів Теза сформульована нечітко, розірвана аргументами чи прикладами або розташована після аргументів. Учасники тестування лише частково вживають ключові слова.
Важливо знати Якою може бути теза? Теза може дублювати тему «Не можна не погодитися з думкою, що ми не безліч стандартних «я», а безліч всесвітів різних». або бути перефразованою: «На мою думку, людське суспільство – це не величезний натовп стандартних «я», а нескінченна кількість своєрідних і неповторних світів».
Важливо знати Аргументи мають передувати прикладам, що їх ілюструють. Другий аргумент не повинен перефразовувати перший.
Типова помилка більшості абітурієнтів Наведено лише один аргумент для підтвердження висловленої тези. Другий аргумент перефразовує перший. Аргументи розташовані після прикладів. Учасники тестування наводять приклади без аргументів.
Важливо знати Приклад з літератури української світової Біблії) чи мистецтва живопис архітектура скульптура музика кіно театр тощо.
Важливо знати Ілюструючи аргумент прикладом із літератури, потрібно обов’язково зазначити автора та назву твору, указати проблему, порушену письменником; художній образ, через який проблему розкрито Якщо ви наводите приклад із мистецтва, не забудьте також зазначити назву картини, фільму, архітектурної пам’ятки, музичного чи драматичного твору.
Типова помилка більшості абітурієнтів Сплутування аргументів із прикладами Варто наголосити Аргументи – це теоретичні положення, абстрактні міркування Приклади – це реальна дійсність, конкретні факти. Для цього автор висловлення має розповісти про конкретну людину, ситуацію, подію, факт, указати своє ставлення до цього й дати цим реаліям оцінку.
Типова помилка більшості абітурієнтів Учасники тестування не наводять прикладів із літератури чи інших видів мистецтв, переказують зміст творів, характеризують художні образи. Приклади є недоречними. Допущено помилки в авторстві та назвах художніх творів.
Висновок Повинен відповідати тезі й органічно випливати з аргументів і прикладів. Обов’язково має містити мовні конструкції : Отже… Таким чином… Можна зробити висновок… Висновком може слугувати таке твердження… Підсумком моїх міркувань стане така думка тощо
Логіка викладу Абзаци Їх може бути шість (теза, аргумент1, аргумент2, приклад1, приклад2, висновок) Приклади можуть включатися до абзаців, де вміщений аргумент. Тоді абзаців буде чотири
Типова помилка більшості абітурієнтів Робота не структурована за абзацами, порушено послідовність викладу думок.
Критерії оцінювання Кількість орфографічних і пунктуаційних помилок Кількість балів 0 -1(негруба) 6 1-2 5 3-4 4 5-7 3 8-12 2 13-16 і більше 1 Кількість лексичних, граматичних і стилістичних помилок Кількість балів 0 6 1-2 5 3-4 4 5-6 3 7- 8 2 9-10 і більше 1
Телефони інформаційної служби Український центр оцінювання якості освіти (044) -503-37-93 Адреса сайту: www.testportal.gov.ua Київський регіональний центр 8 044 360 70 04 – методичний відділ 8 044 360 70 03 - бухгалтерія 8 044 361 42 16 – відділ інформаційних технологій Адреса сайту: www.kievtest.org.ua
Схожі презентації
Категорії