X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Ікони

Завантажити презентацію

Ікони

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Український іконопис

Слайд 2

Визначним здобутком мистецтва Київської Русі є іконопис, що живе і розвивається вже понад тисячу років. Без нього неможливо уявити українське образотворче мистецтво.

Слайд 3

Ікони були першими творами станкового живопису в Україні. Проте ікона - це не просто картина. Це предмет релігійного культу, перед яким віруюча людина молиться Ісусу Христу, Богоматері, святим. Ікона - своєрідний місток, за допомогою якого здійснюється зв'язок між світом земним, фізичним і потойбічним, духовним.

Слайд 4

Особливості: Іконопису: Невеликі площини Зображення одного образу Малювання на дошці Індивідуальний витвір окремого майстра Монументального живопису: Великі площини Великі композиції Малювання на стінах Спільна робота багатьох митців

Слайд 5

За свідченням літописів, перші ікони потрапили до Києва з Криму. Коли за велінням князя Володимира у місті в 989 — 996 рр. було зведено Десятинну церкву, всі необхідні для богослужіння предмети привезли з Корсуня (Херсонеса).

Слайд 6

Привозили ікони й пізніше, здебільшого з Візантії. Найвідомішою з них є чудотворний образ Вишгородської (Володимирської) Богоматері, що знаходився в резиденції київських князів у Вишгороді. Звідти під час одного зі своїх спустошливих набігів на Київську землю її вивіз владимиросуздальський князь Андрій Боголюбський. Вишнигорська (Володимирська) Богоматір. Візантійська ікона. XI ст.

Слайд 7

Давньоруські майстри, які упродовж короткого часу досконало опанували мистецтво іконопису, ніколи не копіювали візантійські зразки. Вони вливали в них живий творчий струмінь. Київ став головним центром іконопису не лише України-Русі, а й усього східного слов'янства. Одна з відомих ікон є Волинська Богоматір, втілення всамовіданної материнської любові.

Слайд 8

Стиль виконання київських ікон нагадує мозаїки та фрески. Немов зі стін Софійського собору зійшли постаті Діви Марії та архангела Гавриїла Устюзьке Благовіщення. Ікона ХІІ ст.

Слайд 9

Апостол Павло. Фрагмент фрески Софіївського собору

Слайд 10

Центральне місце в давньоруському живопису посідав образ людини: Ісуса Христа, Богоматері, святих. У людській подобі зображували також ангелів. Це були образи, сповнені духовної краси. Це чудові ікони: «Богоматір Велика Панагія» пензля славнозвісного Алімпія «Ангел - золоте волосся», «Спас Нерукотворний», «Успіння Богородиці», «Дмитро Солунський», «Святий Микола»

Слайд 11

Дмитрій Солунський. Ікона XIІ ст.

Слайд 12

Спас Нерукотворний

Слайд 13

Спас в силах 2 пол. ХV ст.

Слайд 14

Святий Миколай з житієм

Слайд 15

З 15 ст. знайомить ікона “Чудо св. Георгія о змії”. Тут відзначається цілісність стилю і форми, що сполучається колористичних і лінійних ритмів “Чудо святого Георгія о зміє” (Юрій Змієборець)

Слайд 16

“Чудо святого Георгія о зміє”

Слайд 17

“Тайна вечеря” кін.15ст. І пол. 16ст

Слайд 18

Ікони 15ст вирізняються багатством палітри, додаються власні сюжети: зображення княгині Ольги, Бориса і Гліба – перших православних мучеників. Автори – монахи, але ікони ще не мають авторства.

Слайд 19

“Усікновіння глави Іоанна Предтечі” кін.15ст. І пол. 16ст

Слайд 20

Характерні риси для іконопису 10-15 ст. Лаконічна композиція; Площинність форм – фігури малюються пласкими, нерухомими; Відсутні об'єм, тіні; Наявна певна застиглість у русі; Обмежена кольорова гама; Образи святи пишуться не на фоні пейзажу, а на золотому фоні.

Слайд 21

Святий Миколай остання чверть 16 ст. Трактат “Корпус Ареапагітикум” Діонісій Ареопагит

Слайд 22

Страсті Христові кін ХVІ ст. У 16ст. в Україні набули поширення ікони на тему Страшного суду. Такі ікони виконували виховну функцію: вони мали нагадувати людям про те, як жити

Слайд 23

Реалістичні прийоми під впливом Ренесансу знайшли вияв в іконі “Св. Анна”, позначений ліричним забарвленням образу.

Слайд 24

З утворенням Запорозької Січі для козаків найцінніші риси були свобода та віра. Вони захищали віру предків, будували багато церков, створювали ікони, які називали Козацькими Покровами. «Покрова» із зображенням Богдана Хмельницького Ікона з Дашків

Слайд 25

В 18 ст. українському живопису зміцнюється світський напрям, дедалі поширюються засоби реалістичного відтворення дійсності. Це дві ікони з м.Конотопа. На них зображено великомучениць Варвару й Катерину, їх автори втілили український народний ідеал земної жіночої вроди Святі великомучениці Варвара і Катерина

Слайд 26

Живопис доби бароко – особлива сторінка української культури, де розвивався монументальний і станковий живопис, провідну роль продовжував відігравати іконопис. Видатними іконписцями свого часу були західноукраїнські художники І. Руткович та Й. Кондзелевич Іконостас Троїцької надбрамної церкви Києво-печерської лаври

Слайд 27

Дорога в Еммаус. З іконостасу церкви в Жовкві Роботи І. Рутковича більше нагадують світські жанрові картини. Лики святих привітні ласкаві. Автор зумів поєднати любов до життя земного з любов'ю до Бога.

Слайд 28

Богородиця намісна. Богородчанський іконостас. с. Манява, Ів-Франківська обл. Образи Й. Кондзелевича вражають високодуховною красою, вони сповнені глибокої внутрішньої зосередженості та величі. Загальному настрою ікон відповідає їх колорит. Він стриманіший, ніж у Рутковича, тонко згармонізований та вишуканий.

Слайд 29

З ІІ пол. 17 ст іконопис розвиває портретний живопис. На знак ушанування особливих чеснот видатних осіб їхніми портретами прикрашали стіни церков і соборів.

Слайд 30

Слайд 31

У 18 ст, розвиток українського іконостасу досяг свого апогею. В іконостасі представлено різні види мистецтва з його динамікою, емоційністю, стрімкістю руху. Земна краса образів поєднана зі щирим духовним прагненням.

Слайд 32

У 18 ст. перехід від іконописних традицій і умовного зображення до жанрового трактування Євангельських сюжетів відобразився в “Святій Трійці”

Слайд 33

У 18 ст. на зміну формі прийшло світлотіньове моделювання об'ємів, реалістичні засоби заображення. Центральна частина іконостасу – “Деїсус”, з села Березна на Чернігівщині вражає яскравою барвистістю і мажорною урочистістю звучання

Слайд 34

Особливості іконопису 17-18 ст. Зображення набуває об'єму; Християнські святі, зображені на іконах, набувають земних рис і дедалі частіше нагадують простих людей; Змінюються сюжети іконопису; Композиція стає складною і багатоплановою; У композицію ікон уводяться образи світських осіб; Поглиблене світське начало; Потяг до реальних земних форм; Багатство декору; Насичена кольорова гама.

Слайд 35

Слайд 36

Слайд 37

Покрова Божої матері

Слайд 38

Слайд 39

Слайд 40

Слайд 41

Воскресіння Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа

Слайд 42

Слайд 43

Слайд 44

Слайд 45

Слайд 46

Духовні святині

Слайд 47

Софія Київська

Слайд 48

Слайд 49

Слайд 50

Слайд 51

Слайд 52

Михайлівський собор

Слайд 53

Слайд 54

Слайд 55

Собор св. Юра м. Львів Найважливіша культова споруда Західної України

Слайд 56

Латинський собор м. Львів Головна римо-католицька святиня України

Слайд 57

Андріївська церква м. Київ

Слайд 58

Виконала вчитель Тальнівської ЗОШ № 1 Іванова Людмила Станіславівна

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Різне