X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
МЕЙСОН

Завантажити презентацію

МЕЙСОН

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Мистецтво африканського культурного регіону Презентацію підготувала учениця 10-А класу Мацьків Вікторія

Слайд 2

календар книга мертвих система письма, математика статуї богів фараони ієрогліфи піраміди Стародавня Єгипетська імперія наскельні малюнки, живопис, музика

Слайд 3

Африка – другий за площею і населенням материк у світі, після Євразії. Африка — найтепліший з усіх материків.

Слайд 4

Головною рисою африканської культури та й мислення в цілому є орієнтація на минуле. Але це минуле не застигле, а постійно присутнє в сучасності. (Мабуть тому так важко африканцям побудувати сучасне демократичне суспільство без минулих звичаїв та традицій) Культура Африки

Слайд 5

Культура Африки Тропічна Африка Північна Африка - Безмежні простори впродовж тисячоліть перебувала в невідомості - Етнічна культура розвивалася ізольовано й залишалася архаїчною - На традиційне мистецтво впливали такі релігійні вірування: анімізм фетишизм тотемізм культ вождів та їхніх предків Унікальна стародавня цивілізація єгиптян Карфаген (IX ст. до н.е.) – столиця могутньої середземноморської держави Панівна релігія – іслам Вплив мусульманської культури позначився на мистецтві: унаслідок заборони зображати людей деякі жанри скульптури й живопису, зокрема портрет, не розвивалися

Слайд 6

Релігійна основа африканського мистецтва В основі всіх уявлень та вірувань лежить особливе ставлення до землі. Релігія племені – це зв’язок між предками, живими і дітьми, які ще мають народитися. Тому самі пишні ритуали супроводжують смерть і виникнення нового життя. Міфи про походження світу показують, що народження – це смерть, а смерть – це повернення до життя

Слайд 7

Фетишизм: своєрідна форма поклоніння культовим предметам Тотемізм: вірування в містичний зв’язок з твариною або рослиною Анімізм: вірування в переселення духів предків

Слайд 8

Головний вид художньої творчості Африки – скульптура зображення духів, предків чи певних історичних осіб, а у племен з розвинутою міфологією - й богів маски, які використовують в обрядах посвячення юнаків і дівчат в члени племені маски шаманів, танцювальні маски і маски таємних союзів скульптурна різьба статуетки

Слайд 9

Скульптура МАСКИ СТАТУЕТКИ Використовувалися зазвичай у ритуалах, магічних обрядах Виготовляли спеціальні майстри Посередники для «взаємодії» з духами в більшості зображають померлих, чи тварину тотем невід'ємна частина вірувань, яка належать всій общині статуетка антилопи у народу бамана в Малі

Слайд 10

В центрі уваги митця знаходиться людська фігура. Голова є основним елементом, а тіло лише вказує ознаки статі та татуювання. Абстракція переважає над реалістичністю. Так як головна форма – скульптура, то тривимірний переважає над двовимірним. Головним у мистецтві є дія, акція (танець, ритуал), тому предмети мистецтва є «рухомими» (маска, під час церемонії). Нелінійне масштабування (спотворення пропорцій) Африканське мистецтво існує для повсякденності, оберігаючи від дурного ока чи чужих сил, злих чи добрих (обереги, фетиші). Основні риси:

Слайд 11

Маски Африки маски зі спокійним обличчям страхітливі маски очі здебільшого у них закриті. Вони зображали померлих родичів і їх використовували в погребальних обрядах чи на свята де людські риси поєднуються з рисами звіра, вдягаються під час традиційних свят або полювання за нечистою силою

Слайд 12

Маски зооморфного, зооантропоморфного та антропоморфного виду — існували повсюди, виконуючи функцію універсального каналу зв'язку в суспільстві й органічно поєднуючись із міфологією, обрядами, релігією, чаклунством, народною медициною.

Слайд 13

Матеріал, з якого виготовляють маски, надзвичайно різноманітний: це може бути дерево, кістка, теракота або їх комбінування із додаванням шкіри, хутра, волосся, пір'я, рослинних волокон, зубів, намиста та ін. Візерунки на масках вирізаються й покриваються фарбою, або ж просто розписуються чи викладаються з намистин і черепашок. Кожна деталь орнаменту має символічне значення. Наприклад, зигзаг - це стежка предків, складний шлях, яким потрібно пройти з гідністю, щоб духи предків були задоволені; шаховий орнамент - подвійність світу, протистояння добра і зла, знання і невігластва, чоловічого і жіночого начал. Для того щоб посилити виразність масок, митці вдаються до вельми своєрідних прийомів. Наприклад, очі й рот виконують у вигляді циліндрів, що виступають над пласкою поверхнею, ніс з'єднують із чолом, а масивні надбрівні дуги збільшують тінями навколо очей.

Слайд 14

Слайд 15

Посередники для «взаємодії» з духами Статуетки (скульптури)

Слайд 16

Характерні риси статуетки (скульптури) Виразність і експресивність силуету Декоративність, монохромність ( в одному кольорі) Використання природних матеріалів, рослинних волокон, вставок, аплікацій, нашивок та ін.

Слайд 17

Скульптура міста-держави Іфе – осередку цивілізації Західної Африки (XII- XIVст.) Рідко траплялися зображення людини в повний зріст, здебільшого – це голови з теракоти або бронзи Чоловічі й жіночі портрети, виконані майже в натуральну величину, вважають реалістичними Висока якість бронзового лиття Паралельні горизонтальні борозни

Слайд 18

Індивідуальні особливості поступаються місцем канонічній умовності й застиглості, декоративності Мистецтво скульптури доколоніальної африканської держави Бенін (XV- перша половина XVIIст.) Реалістичність Канонічний тип скульптурного портрета, схожого з оригіналом Рельєфи, що уславлюють військові подвиги, стають монументальнішими Розширився жанровий діапазон скульптури: створюють фігури мисливців, воїнів, музикантів, тварин, птахів Бронзові скульптури: голова Оба, голова принцеси, португалець, голова леопарда

Слайд 19

Процвітало мистецтво дерев’яної скульптури, різьблення по дереву На домашніх вівтарях встановлювали дерев’яні фігурки тотемних предків Мистецтво Тропічної Африки В антропоморфній скульптурі - значно збільшується голова, яка вважається вмістилищем магічних сил

Слайд 20

Прикладом культової пластики є характерні для півдня Африки вирізані з дерева і встановлені на місцях поховання зображення померлих, фігур птахів чи стовпів "алуалу". Похоронні стовпи-«алуалу» Похоронні статуї

Слайд 21

Скульптура маконде Своєю виразністю відома дерев 'яна скульптура маконде (Танзанія) — чоловічі та жіночі фігури в зріст, а також скульптурні групи, виконані з одного шматка дерева ( передусім - зображення матері з дитиною).

Слайд 22

Скульптури Іфе з теракоти Скульптури Іфе з бронзи

Слайд 23

Теракотові статуетки культури Нок

Слайд 24

«Мраммуо» – крихітні скульптури. Вони застосовуються зазвичай для зважування золотого піску і представляють собою аналог звичайних гирьок

Слайд 25

Мистецький калейдоскоп На території сучасної Нігерії виявлено стародавню культуру Нок, відому своїми теракотовими статуетками (найдавнішим з них понад 3000 років). Їм характерне поєднання стилізованого трактування величезної голови у вигляді геометричних форм – циліндра, конуса, кулі, з натуралізмом окремих деталей.

Слайд 26

Cкульптура, що з'єднує в собі чотирьох однакових людей, пов'язаних між собою в області голови. Дуже вже нагадує вона чотири Сутності людини, а зв'язка голів може бути загальним полем думок, що атакують людську Особистість. Маленькі фігурки на тілі кожної істоти, можливо, уособлюють певний характер кожної думки, за яку відповідальна ця Сутність. Мистецький калейдоскоп Цивілізація Нок володіла Одвічними знаннями, про що свідчать збережені скульптури, а також знаки і символи, які до нині використовуються в Нігерії.

Слайд 27

Чотири особи: символ хреста, який ділив простір на чотири зони, де бічні Сутності помічені, як найбільш агресивні. Орнамент у вигляді сітки говорить нам про те, що у Нок було уявлення про езоосмічну решітку. Орнамент у вигляді ромба і косого хреста на скриньці, яку тримає жінка, символізує рух людини духовним шляхом і перетворення невидимої її конструкції. Мистецький калейдоскоп

Слайд 28

Мистецький калейдоскоп

Слайд 29

На початку XX ст. в Європі виник інтерес до мистецтва народів Африки, яке привернуло увагу незвичністю, виразністю, гротеском. Митці авангарду часто зверталися до африканських образів. Відлуння традицій Африки можна знайти у творчості багатьох митців.

Слайд 30

Художник-фовіст: Фові зм (фр. les Fauves — «дикі») — стиль певної групи французьких художників початку 20 століття, чиї роботи були швидше зосереджені на мальовничості, декоративності та насиченості кольорів, аніж на зображальних чи реалістичних аспектах Анрі Матісс французький художник, скульптор, графік, майстер декоративного мистецтва, один з найоригінальніших представників образотворчого мистецтва початку 20 століття. Зора на терасі Арабська кофейня

Слайд 31

Пабло Пікассо – іспанський художник, скульптор, графік, театральний художник, кераміст і дизайнер. Основоположник кубізму. Три жінки «Африканський період» 1908 р. Фермерша Жінка з віялом

Слайд 32

Дякую за увагу

Завантажити презентацію

Схожі презентації

Презентації по предмету Психологія