Водойми України
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Легенда “Дніпро і Десна” Дніпро і Десна – брат і сестра. Вони були колись дітьми. Як виросли, батько і мати поблагословили їх у дорогу. Йдіть у світ, у степи широкі. Робіть добро людям. Годуйте та напувайте їх. Змовилися брат з сестрою вийти з дому у далеку дорогу рано- ранесенько. Але Десна любила спати – і проспала ранок, а Дніпро прокинувся на зорі, порозвертав гори, порозчищав гирла і заревів степами. Десна прокинулася - аж брата немає. Вона тоді пустила ворона вперед і побігла слідом. Летить ворон і, як тільки наздожене Дніпро, всякий раз і крякне. Що поверне Десна до Дніпрового русла, то він убік – і подався далі. Багато разів Десна підвертала до Дніпра, багато разів повертав він убік: тому такий і кручений… На ворона напав рябець і давай битися. Чи довго билися, чи ні – аж Дніпро добіг до моря. Як почула Десна від ворона, що Дніпро далеко, - прихилилася до брата і злилася з його руслом. Тепер вона тече лівою стороною, а Дніпро – правою. Де є острови і скелі серед річки, там розходиться Дніпро з Десною. Коли ясний день, то видно, де Дніпро, а де - Десна: в Дніпрі синя вода, а в Десні – мов жовта; Десна тече тихо, Дніпро – прудко, шумить.
Сонячне світло, відбиваючись від дна, надає воді різних відтінків синього кольору. Колір води може змінюватися залежно від неба, яке відбивається в ній: у похмурий день вода сіра, під час сходу і заходу сонця набуває червоного відтінку, а освітлена місячним сяйвом, вона стає сріблястою. Колір водойм можуть змінити також рясні водорості. Річка П’ярна викидає нечувану витівку: проплутавши понад 400 км, приносить свої води майже в те місце, звідки витікає. Хвилинка-цікавинка
Дидактичні ігри Учні в парах записують на аркушах паперу географічні назви: річок, морів, приток. Потім учитель зачитує записані слова. Якщо однакові назви повторюються в багатьох учнів, ці назви викреслюються. Перемагає та пара учнів, у яких записано більше назв, яких немає в їх товаришів. Учні сидять (наприклад, 6 чоловік) один навпроти одного. Перший учень, звертаючись до учня, який сидить навпроти, називає річку, а той повинен негайно назвати територію, якою вона протікає. Той з учасників команди, який затримався з відповіддю, вибуває з гри, і його замінює інший. Якщо з однієї команди виходить з гри підряд два учні, команда програє. У класі вимірюється 10-15 кроків. Учень має пройти цю відстань і назвати з кожним кроком назву річки чи водосховища. Перемагає той, хто пройде найбільше кроків, перелічуючи назви річок чи водосховищ.
ТЕСТ 1. Скільки річок протікає територією України ? а) 73 тисячі; б) 85 тисяч; в) 63 тисячі. 2. Вибери правильну кінцівку речення. Заглиблення, по якому тече річка, називається: а) гирлом; б) притокою; в) руслом. 3. Як правильно показати річку на карті ? а) Від гирла до її витоку; б) від середини до її кінця; в) із витоку до її гирла.
4 . Де бере початок Дніпро ? а) на півночі Смоленської області; б) на півночі Черкаської області; в) на півдні Білорусії. 5. Яка довжина Дніпра ? а) 2285 км; б) 3011 км; в) 1825 км. 6. Вибери притоки Дніпра. а) Мурафа, Стрий, Бистриця; б) Прип’ять, Псел, Десна; в) Сиваш, Ялпуг, Світязь.
Література Інноваційні технології в початковій школі. – К.: Шкільний світ, 2008. Природознавство. 4 клас. Розробки уроків: Навчально-методичний посібник./ Упоряд. Р. Петраковська. – Х.: Основа: Тріада, 2007.
Схожі презентації
Категорії