Охорона природи в Україні
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Презентацію підготувала вчитель – методист Скандинавської гімназії м. Києва Біляченко Ольга Василівна
Актуалізація опорних знань. Оголошення теми уроку. Робота з кросвордом А про що ми будемо говорити на уроці дізнаємося, коли відгадаємо ключове слово ось цього кросворду.
Сидить баба серед літа в 100 сорочок одіта. Біла латка, чорна латка по дереву скаче. У вінку зеленолистім, у червоному намисті, видивляється у воду на свою чарівну вроду. По дворах стрибає, крихти збирає, Ростом він маленький, сірий, чепурненький. Справжній молодець. Хто він? Що воно за дивна птиця? Світла денного боїться... Дзьоб крючком, великі очі і не спиться їй щоночі. Влітку наїдається, а взимку відсипається. Хто це сплів акуратні сіті на густих, зелених вітах? Кажуть, майстер той без рук -звичайнісінький ... К А П У С Т А С О Р О К А К А Л И Н А Г О Р О Б Е Ц Ь С О В А В Е Д М І Д Ь П А В У К
Поетичне слово Природа ... Це слово сповнене глибокого, хвилюючого змісту. Перед кожним із нас постає неосяжний різноманітний світ тварин і рослин, чарівні краєвиди, чисті озера, дрімучі ліси та високі гори.
Поетичне слово Зачаровує солов’їна пісня, вабить голубінь ріки, зворушує шепіт пшениці. Природа не жаліє нічого для людей, даючи їм свої щедрі дари. А чи завжди ми з вами жаліємо природу? Всі ми - діти природи, та не всі однаково добре ставимося до неї.
Поетичне слово Тому природа потребує постійної уваги і турботи. Не вперше за роки навчання ми говорили про природу і про те, як її потрібно охороняти. І сьогодні на уроці ми будемо вчитися оберігати природу, охороняти її багатства.
Опрацювання нового матеріалу Розгляд книги скарг природи До нас в клас потрапила дуже незвична книга - це книга скарг природи. З кожного куточка її до нас долітає такий сигнал. Хто знає, що це за сигнал? S O S
Опрацювання нового матеріалу Розгляд книги скарг природи Сама природа подає нам сигнал SOS - це сигнал, який подається з кораблів, які тонуть і просять про допомогу. Тепер прохання про допомогу все частіше звучить в природі. S O S
Сигнал SOS подає повітря В мене потрапляють шкідливі речовини від роботи транспортних засобів, особливо автомобілів, роботи фабрик та заводів; дим від спалювання сміття, тютюновий дим. Що ми можемо зробити, щоб зберегти повітря чистим?
Сигнал SOS подає вода Мої водойми потерпають від забруднення отруйними речовинами, побутовими відходами. В мої води потрапляє бензин і нафта після аварій танкерів, велика кількість різного сміття. Якої допомоги від нас чекає вода?
SOS - чути від землі На моїй поверхні величезні ями залишаються після видобування корисних копалин. Мені шкодять яри та балки. З водою потрапляють отруйні речовини. На поверхні накопичується велика кількість сміття. Як ми можемо допомогти землі?
Рослини і тварини промовляють - SOS Вирубуються великі ділянки лісів заради деревини - знищуються домівки тварин. Знищують тварин під час полювання. Чим ми можемо зарадити рослинам і тваринам?
Розгляд книги скарг природи А ще непоправної шкоди природі завдають екологічні катастрофи та аварії. Трагедією в житті українського народу стала аварія на Чорнобильській атомній станції, внаслідок якої забруднилося навколишнє середовище, а це негативно позначилось на флорі і фауні нашої країни.
Піклування держави про природу Держава постійно проявляє турботу про нашу природу. В Конституції України є стаття 16 , в якій говориться: “Забезпечення екологічної безпеки і підтримання екологічної рівноваги на території України, подолання наслідків Чорнобильської катастрофи катастрофи планетарного масштабу, збереження генофонду українського народу є обов'язком держави».
Піклування держави про природу Щоб якось покращити ситуацію, держава прийняла ряд законів і програм, спрямованих на охорону і збереження природи. Серед них Закон „ Про охорону навколишнього природного середовища” прийнятий в 1992 році. А ще для збереження рідкісних видів рослин і тварин створено спеціальну „Червону книгу” в 1976 році.
Піклування держави про природу Назва книги „ Червона”, бо вона подібна до червоного сигналу світлофора - він має будити в людей тривогу за долю природи. Це жива постійно оновлювана книга: види, яким перестала загрожувати небезпека зникнення, переносяться на зелені сторінки у свою чергу на червоні заносяться зникаючі види.
«Мозковий штурм» Що, крім Червоної книги, створено, щоб зберегти природу країни? Національні природні парки, заказники, заповідники Який заповідник створено, щоб зберегти природу зони мішаних лісів? Поліський
«Мозковий штурм» Який заповідник створено, щоб зберегти природу степової зони? Асканія-Нова Який заповідник створено, щоб зберегти природу південного берега Криму? Карадазький, мис Мартьян
«Мозковий штурм» Який заповідник створено, щоб зберегти природу Карпат? Карпатський і Горгани Який заповідник створено, щоб зберегти природу Кримських гір? Кримський, Ялтинський
Самостійне опрацювання с. 141-143 А зараз ви опрацюєте другу частину тексту, тільки перед цим звернемо увагу на записані слова з цього тексту, значення яких можливо буде для вас незрозумілими.
Робота над природознавчими термінами Ландшафт - … складний природно-географічний комплекс, в якому всі основні компоненти: рельєф, клімат, вода, ґрунти,рослинність і тваринний світ знаходяться у великій та складній взаємодії, утворюючи однорідну за умовами розвитку нерозривну систему.
Робота над природознавчими термінами Ботаніка - … розділ біології, що вивчає рослини, гриби і водорості: їх будову, життєдіяльність, розмноження, хвороби, історію розвитку, географічне поширення, класифікацію тощо, а також структуру, розвиток і розміщення на земній кулі рослинних угруповань.
Робота над природознавчими термінами Зоологія - … вивчає навколишній світ тварин та їхні взаємозв'язки з довкіллям. Геологія - … комплекс наук про Землю, її історію та процеси, що її створили.
Робота над природознавчими термінами Гідрологія - … наука, що вивчає природні води в межах гідросфери Землі, явища і процеси, які в них відбуваються.
Обговорення прочитаного, вибіркове читання Що таке національний природній парк? Що створюється в парках? Які природні парки ви запам’ятали? Карпатський, Шацький, Азово-Сиваський, Синевір. Що таке заказник? Які об’єкти охороняються в заказниках? Об’єкти живої і неживої природи.
Обговорення прочитаного, вибіркове читання Хто слідкує за додержанням прийнятих природоохоронних законів? Не може екологічна міліція прослідкувати за кожною людиною та її поведінкою в природі.
Обговорення прочитаного, вибіркове читання Хто слідкує за додержанням прийнятих природоохоронних законів? Потрібно пам’ятати, що охорона й поліпшення довкілля в нашій країні і на всій планеті залежить від кожної людини - від її бажання та певних зусиль зберегти красу і неповторність природи. І спільними зусиллями держави і кожного з нас ми збережемо природу для майбутніх поколінь.
Робота в групах Ось конверт туди заглянемо і завдання відгадаємо. 1 група З окремих слів скласти речення 1. красою, нас, захоплює, Природа, своєю. 2. природу, Хто, той, шкодить, сам, не жаліє, собі. 3. другом, природі, я, вірним, Буду.
Робота в групах 2 група Поділити на окремі слова. Природаодномуматиаіншомумачуха. Охоронятиприродузначитьохороняти батьківщину. Природузнищитилегкоавідновитиважко.
Робота в групах 3 група З’єднати початок та продовження речень. Охороняти природу / то буде вона тобі на службі. Природа одному мати / значить охороняти Батьківщину. З природою живи у дружбі / а іншому мачуха.
Робота в групах 4 група Доповнити речення словами з довідки. Дим фабрик, заводів, шахт забруднює _____________. Стічні води отруюють ______________. Через те, що стає менше лісів, через забруднення повітря, води, ґрунту зникають _______________ і ________________. Це може призвести до їх _________________. Тому природа потребує _________________. Слова для довідок: рослини, тварини, охорони, вимирання, повітря, ґрунти.
Робота в групах 5 група Поділити на окремі слова і прочитати вірш. Природаріднанашавтіха, Тожхайвонанезнаєлиха. Мивсігосподаріприроди, Тожбережімоїївроду.
Підсумок уроку Про що ми говорили на сьогоднішньому уроці? Буду я природі вірним другом. А тепер прочитайте девіз, під яким ми повинні були провести наш урок і скажіть: Чи слідували ми на уроці цьому девізу? Якщо ви вважаєте що так, то доведіть.
Підсумок уроку Нам випало щастя жити серед чудової природи. Вона від нас чекає допомоги. Щоденно просить лише одного - щоб ми до неї були добрими. Тож будьте природі справді вірними друзями. Прислухайтесь до природи і вона сама підкаже, за якими законами ви повинні жити:
Домашнє завдання Читати текст на сторінці 140 -143 і відповідати на запитання після тексту. Як бачите природа чекає від нас не зла, а мудрості. Будьте ж мудрі як сама природа, багаті як земля, здорові як вода. Завжди любіть та бережіть рідну природу.
Конспект уроку: Кірик Світлана Іванівна, вчитель початкових класів, Хмельницька СЗОШ №12 Матеріал для презентації взято з сайту http://metodportal.net/node/13314 Шаблон: Головач М. В.
Схожі презентації
Категорії