МАНДРІВКА ПЕРША:СВІТ , У ЯКОМУ ТИ ЖИВЕШ
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
МЕТА ПРОЕКТУ: розширити знання учнів про різноманітність природи; формувати вміння групувати об'єкти неживої та живої природи, порівнювати об'єкти(тіла) живої та неживої природи з метою виявлення відмінностей між ними; розвивати пізнавальну активність учнів; виховувати дбайливе ставлення до природи. УЧАСНИКИ ПРОЕКТУ: класовод,учні. ДИДАКТИЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОЕКТУ ТИП ПРОЕКТУ:інформаційно-пошуковий, груповий. ОБ'ЄКТИ ПІЗНАННЯ:людина,рослинний та тваринний світ,навколишній світ. ПРОВІДНА ПРОБЛЕМА: сприяти вмінню розрізняти живу і неживу природу; постійно розширювати свої знання про неї. СПОСІБ РОЗВ'ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМИ: збір інформації, її узагальнення; прогулянки до лісу, парку; провести досліди, спостереження. ОСВІТНІЙ ПРОДУКТ: слайди та відео, схеми, якими можуть користуватися як учні класу, так і вчителі та діти з інших класів. МАНДРІВКА ПЕРША:СВІТ , У ЯКОМУ ТИ ЖИВЕШ
ПЛАН ВИКОНАННЯ ПРОЕКТУ Ознайомити учнів із проектом та завданнями,внести пропозиції щодо мандрівки. Об’єднатися в групи, розподілити обов’язки. 3.Визначити джерела потрібної інформації. 4. Зібрати матеріал для проекту. 5. Презентація.
Завдання для груп Група“Науковці” Дібрати теоретичний матеріал та опрацювати його. Група “Дослідники” Провести досліди практично, узагальнити їх. Група “Захисники природи” Скласти план дій щодо охорони природи, бережливого ставлення до неї.
Презентація проекту Учитель. Діти, сьогодні ми розпочинаємо першу мандрівку під назвою “Світ, у якому ти живеш”. Наша мандрівка буде незвичайною, тому що до нас завітав дивний гість з іншої планети на ім’я Лунтик. На планеті, де він жив, зовсім інший світ. Нашому герою будуть допомагати четверо вірних друзів: Їжачок Хитрячок- хоробрий захисник природи, Сойка Синьокрила – справжня красуня і розумниця, Карасик Золотенко – кмітливий мешканець водойм, Сонечко Семикрапочка – веселий та життєлюбний жучок. А розпочинаємо нашу мандрівку з веселої казки. Одного разу на нашу Землю впав Лунтик. Він нічого не знав про нашу планету.
- Що таке природа, розкажи мені, будь-ласка, Їжачок Хитрячок ? - Природа-це те, що довкола нас. -Сонечко-Семикрапочка, а ти не знаєш, що і хто є частиною природи? Це-різні істоти і предмети, тварини, люди, рослини. Так, я знаю. Нас оточує світ природи (сонце, вода, ґрунт, рослини, тварини), який не створений руками людини. - Сойка-Синьокрила,ти, напевно, знаєш, чим відрізняються ці групи предметів? - Карасик-Золотенко, підкажи, будь-ласка, а які вироби створені руками людини? - Вироби, будинки, одяг, машини, зроблені людиною Так Лунтик познайомився з нашим квартетом, який ознайомить його з нашим світом.
Розкажіть мені, яка буває природа? Розгляньте малюнок і розкажіть Лунтику, які предмети з живої , а які з неживої природи
- Я вам розповім про живу і неживу природу. - Жива і нежива природа взаємодіють між собою. Подивіться на малюнки і подумайте, як взаємодіє жива і нежива природа Група“Науковці”
-Які існують природні об’єкти? Існують у природі незалежно від людини Людина Тварини і рослини Сонце, Хмари, Місяць, Гори, Ріки, Моря Група “Дослідники”
МАНДРІВКА ДРУГА:СВІТ НЕЖИВОЇ ПРИРОДИ Мета проекту: розширити знання учнів про світ неживої природи(сонце, повітря, вода, гірськиі породи, грунт); формувати пізнавальну активність учнів; учити учнів спостерігати за неживою природою, виявляти і встановлювати найпростіші зв’язки; виховувати бережливе ставлення до неживої природи. Учасники проекту: класовод, учні. Дидактична характеристика проекту. Тип проекту: інформаційно- пошуковий, груповий. Об’єкт пізнання: світ неживої природи (сонце, повітря, вода, гірські породи, грунт) Провідна проблема: сприяти вмінню учнів спостерігати за неживою природою, виявляти і встановлювати найпростіші зв’язки; постійно розширювати свої знання про світ неживої природи. Спосіб розв ’язання проблеми: збір інформації, її узагальнення, проведення дослідів, спостереження за неживою природою, екскурсія до шкільного музею, перегляд фільмів, користуватися інформацією світової мережі інтернет. Освітній продукт: слайди та відео, схеми, якими можуть користуватися як учні класу, так і вчителі та діти з інших класів.
Ознайомити учнів із проектом та завданнями,внести пропозиції щодо мандрівки. Об’єднатися в групи, розподілити обов’язки. 3.Визначити джерела потрібної інформації. 4. Зібрати матеріал для проекту. 5. Презентація. ПЛАН ВИКОНАННЯ ПРОЕКТУ
Завдання для груп Група“Науковці” Дібрати теоретичний матеріал та опрацювати його. Група“Дослідники” Провести досліди практично, узагальнити їх. Група “Захисники природи” Скласти план дій щодо охорони природи, бережливого ставлення до неї.
Учитель. Діти, сьогодні ми продовжуємо другу мандрівку під назвою “Світ неживої природи. З нами буде подорожувати дивний гість з іншої планети, якого звати Лунтик. Нашому герою будуть допомагати четверо вірних друзів: Їжачок Хитрячок- хоробрий захисник природи, Сойка Синьокрила – справжня красуня і розумниця, Карасик Золотенко – кмітливий мешканець водойм, Сонечко Семикрапочка – веселий та життєлюбний жучок. Презентація проекту
-З піску, глини, каміння, перегною, води, повітря. -Що таке ґрунт? -Ґрунт- верхній пухкий шар землі. На ньому ростуть рослини. ҐРУНТ -Що дає рослинам ґрунт? -Ґрунт забезпечує рослини поживними речовинами, теплом, повітрям і водою. . -З чого складається ґрунт? ҐРУНТ Перегній Пісок Глина Повітря Вода Група “Науковці”
Що впливає на ґрунт позитивно й негативно? Позитивно Мікроорганізми Тварини Рослини Дощові черв'яки ҐРУНТ Негативно Видобування корисних копалин Звалища Яри Вирубування лісу Кислотні дощі Група“Дослідники”
Сніг Водяна пара Звичайна вода Лід -В яких видах буває вода? -Вода буває у трьох видах. ВОДА ГАЗОПОДІБНА ТВЕРДА РІДИНА Група “Науковці”
-Які властивості води в рідкому стані? -Вода в рідкому стані: безбарвна, прозора, не має запаху, смаку та форми - Якою стає вода, коли сильний мороз? -Вона стає твердою( у вигляді криги або снігу),. - Коли вода пертворюється на хмаринку? -Коли вода випаровується. - Чому вода потрібна і природі , і людині? -Тому що ми п’ємо воду, деякі тварини і рослини живуть у воді, гасимо пожежу, поливаємо рослини. ВОДА Група“Дослідники”
- Що ви знаєте про повітря? - Повітря- прозоре, без запаху, смаку, безбарвне. Воно є скрізь. - Для чого потрібне чисте повітря? - Повітря необхідне для дихання живим організмам: рослинам, тваринам і людям. ПОВІТРЯ Група “Захисники природи”
- Які гірські породи ви знаєте? Каміння, щебінь,галька, пісок і глина-гірські породи пісок щебінь галька граніт глина мрамур - З чого складається земля? Із гірських порід складається земля.
МАНДРІВКА ТРЕТЯ:СВІТ ЖИВОЇ ПРИРОДИ Мета проекту: розширити знання учнів про світ живої природи (рослинний та тваринний світ); розвивати пізнавальну активність учнів; учити учнів спостерігати за живою природою і встановлювати найпростіші зв ’язки ; формувати в дітей потребу до пізнання світу, виховувати бережливе ставлення до живої природи (світу рослин і тварин). Учасники проекту: класовод, учні. Дидактична характеристика проекту. Тип проекту: інформаційно- пошуковий, груповий. Об ’єкт пізнання: світ живої природи (рослинний і тваринний світ). Провідна проблема: сприяти вмінню учнів спостерігати за живою природою (рослинами та тваринами), встановлювати найпрстіші зв ’язки; постійно розширювати свої знання про світ живої природи. Спосіб розв ’язання проблем: збір інформації, її узагальнення; екскурсії до зоопарку, лісу, річки, озера.
Ознайомити учнів із проектом та завданнями,внести пропозиції щодо мандрівки. Об’єднатися в групи, розподілити обов’язки. 3.Визначити джерела потрібної інформації. 4. Зібрати матеріал для проекту. 5. Презентація. ПЛАН ВИКОНАННЯ ПРОЕКТУ
Завдання для груп Група “Науковці” Дібрати теоретичний матеріал та опрацювати його. Група “Дослідники” Провести досліди практично, узагальнити їх. Група “Захисники природи” Скласти план дій щодо охорони природи, бережливого ставлення до неї.
Учитель. Діти, сьогодні ми продовжуємо третю мандрівку під назвою “Світ живої природи”.З нами буде подорожувати гість з іншої планети, якого звати Лунтик. Нашому герою будуть допомагати четверо вірних друзів: Їжачок Хитрячок- хоробрий захисник природи, Сойка Синьокрила – справжня красуня і розумниця, Карасик Золотенко – кмітливий мешканець водойм, Сонечко Семикрапочка – веселий та життєлюбний жучок. Презентація проекту
Умови життя рослини Ґрунт Тепло Вода Світло Повітря -Які умови потрібні для життя рослини? Для житя рослинам потрібне: світло, вода, тепло, Ґрунт, повітря Група“Дослідники”
РОСЛИНИ Дерева Кущі Трав’янисті рослини На які групи діляться рослини? - Рослини діляться на дерева, кущі, тряв ’янисті рослини Група“Науковці”
-У дерева стебло одне-Стовбур. -У куща кілька тонких стовбурів. -У трав’янистих рослин м ’ке соковите стебло. Стовбури Стебло Допоможіть мені! А якими бувають рослини і чим вони відрізняються? Група “Дослідники”
ДЕРЕВА Листяні Хвойні Правильно я розумію, що дерева теж діляться на групи? -Ти правий,Лунтику, дерева бувають листяними та хвойними Група “Науковці”
- Якими бувають рослини? Дикорослі рослини. Їх ніхто не саджає і не доглядає. Вони ростуть у лісах, степах та на луках. - Культурні рослини вирощують та доглядають люди для своїх потреб. Вони ростуть на полях, городах, у садах і парках. Усі культурні рослини походять від дикорослих? Рослини Дикорослі Культурні Група “Дослідники”
ТВАРИНИ Звірі Птахи Комахи - А тварини діляться на групи? - Так вони діляться на три види: комахи, звірі та птахи Група“Науковці”
ЗВІРІ Хижі Вовки, лисиці, сова Зозуля, куниця Жужелиця,їжак,тхір Рослиноїдні Заєць, лось,козуля, білка травневий хрущ, жуки-листоїди Всеїдні Ведмідь,борсук дикий кабан дятел,сойка, опосум А звірі діляться на групи? Звірі діляться на три види: хижі, рослиноїдні, всеїдні Група “Науковці”
Яку будову мають комахи?. - Усі комахи мають шість кінцівок. Тіло комах складається із 3 частин: голови, грудей і черевця. Група“Дослідники” ГОЛОВАА ГРУДИ ЧЕРЕВЦЕ
-Чим риби відрізняються від інших тварин? Тіло риби укрите лускою. Замість кінцівок у риб – плавці. Форма тіла у риби допомагає їм плавати. Група“Дослідники” Луска Плавці Голова
Тіло птахів укрите пір’ям. Замість передніх кінцівок – крила. Форма тіла особлива – допомагає їм літати.. Пір’я Крило Група “Дослідники” - Чим птахи відрізняються від інших тварин?
Диких тварин ніхто не доглядає і не розводить. Найбільше їх у лісах, на луках, у степах.. Свійських тварин розводять, доглядають і вигодовують люди для своїх потреб. Усі свійські тварини походять від диких. Їх колись давно приручили люди - Які тварини називаються дикими? - Які тварини називаються свійськими? Група “Дослідники”
Схожі презентації
Категорії