Аграрна політика з точки зору інтеграційних процесів та вимог
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Аграрна політика з точки зору інтеграційних процесів та вимог Віра Нанівська 27 червня 2005 року
Kонтекст глобалізації Умовою успішної аграрної політики є стратегічний вибір щодо глобалізації По суті, йдеться про вибір між інтеграцією у світову економіку та добровільною консервацією пострадянської системи ведення сільського господарства Світова організація торгівлі –двері до завоювання місця у світовій економіці
Два можливі шляхи розвитку АПК України Перший ностальгічний варіант – реставрувати замкнену систему самозабезпечення країни сільськогосподарськими продуктами Другий стратегічний варіант – створити відкриту ринкову систему високо конкурентного сільськогосподарського виробництва та послуг
Перший варіант означає Відтворення закритої системи, яка є звичною і комфортною для людей та системи управління За умов обмежених фінансових та людських ресурсів така система означатиме продовження безладдя та “чорних дір”, де зникають гроші платників податків
Другий варіант означає Зрозумілі перспективи і стимули для розвитку АПК на довгий час Перебудову аграрної політики та створення нової системи прийняття рішень і роботи з групами інтересів Неминучі ризики для українських підприємств внаслідок конкуренції на відкритому ринку
Позиція противників вступу до СОТ СОТ перекреслює існуючу структуру С/Г виробництва Необхідно продовжувати тотальне субсидування с/г виробництва Забезпечувати захист внутрішнього ринку Собівартість продукції не має вирішального значення
Аргументи противників СОТ Лібералізація посилить вплив нестабільної світової кон’юнктури на економіку України Відкриття економіки призведе до загострення конкуренції через збільшення імпортної продукції Скоротиться виробництво с/г продукції
Переваги вступу до СОТ Членство у Світовій організації торгівлі гарантує: Підвищення конкурентно-спроможності української с/г продукції Торгово-політичну недискримінацію та нові можливості реалізації с/г продукції на світових ринках Режим найбільшого сприяння у торгівлі Заборону нетарифних торгових перешкод Принцип взаємності при переговорах, ефективні інституції для вирішення спірних питань
Контр-аргументи на користь вступу в СОТ Державні субсидії підтримують неконкурентноспроможні підприємства Субсидії розпорошуються, не доходять до виробників, залишаються у посередників та розкрадаються Щодо захисту національного виробника: членство в СОТ підвищить можливості експорту вітчизняної продукції та відстоювання інтересів вітчизняних виробників Членство в СОТ сприятиме залученню іноземних інвестицій у с/г
Питання, що потребують відповіді Яку ціну Україна заплатить, якщо не вступить до СОТ? Яку ціну Україна заплатить, вступаючи в СОТ після Росії? Які умови вступу для України треба відстоювати ? Що вже остаточно визначено?
Поточний стан переговорів Україна взяла зобов’язання не застосовувати експортні субсидії та захисні засоби Рівень імпортних тарифів ще можливо обговорювати Нема обмежень на фінасування науки
Завдання Уряду Для вступу у СОТ необхідно: Вибороти у переговорах якнайкращі умови Розробити державну політику, яка б мінімізувала ризики перехідного періоду
Необхідна послідовність кроків Отримання від ЄС та США статусу країни з ринковою економікою Набуття членства у СОТ Створення зони вільної торгівлі з ЄС Визначення перспектив регіональної інтеграції – ЄС
Проблеми, що перешкоджають завершити переговори про вступ до СОТ Невідповідність норм регулювання торгівлі (Закон України “Про державне регулювання виробництва та реалізації цукру” від 17 червня 1999 року № 758-XIV, Закон України “Про ставки вивізного мита на живу худобу на шкіряну сировину” від 7 травня 1996 р. №180/96, Закон України “Про внесення змін до деяких законів України” від 21 червня 2001 № 2555-III (зміни до закону України “Про ставки вивізного (експортного) мита на насіння деяких видів олійних культур” від 10 вересня 1999 року № 1033-XIV). Невідповідність норм щодо підтримки експорту (Закон України “Про молоко та молочну продукцію” від 24 червня 2004 р. №1870) Невідповідність рівня оподаткування (Закон України “Про внесення змін до деяких законів України щодо оподаткування сільськогосподарських підприємств та підтримки соціальних стандартів їх працівників” від 24 червня 2004 року № 1878 ) Розходження щодо рівня державної підтримки сільського господарства Невідповідність національної системи стандартизації
Причини, через які проблеми інтеграції не вирішуються Відсутність стратегічного бачення довготермінової перспективи розвитку сільського господарства України Формулювання завдань для С/Г незалежно від собівартості та ситуації на світових ринках Уряд не здійснює політики створення ринкових умов в сільському господарстві
Не стали пріоритетами державної політики Забезпечення законодавчих та адміністративних гарантій права власності, передовсім на землю Доступ до фінанансових ресурсів Доступ до інформаційних, транспортних, торгових, технічних, освітніх інфраструктур
Уряд не спроможний забезпечити публічну дискусію щодо своєї політики Обговорюються деталі , немає стратегічного бачення Не представлено зрозумілої картини вступу до СОТ, не зроблено розрахунків втрат та здобутків Новий Уряд не представив в СОТ сучасної позиції України Стара команда розформована, нова не створена Сповільнення темпів переговорів може призвести до втрати здобутих позицій
Схожі презентації
Категорії