"Скульптура"
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
КОРА (від грец. Kore - дівчина), 1) у стародавніх греків культове ім'я богині Персефони. 2) У давньогрецькому мистецтві статуя прямостоящих дівчата в довгих шатах. Куроса - у мистецтві давньогрецької архаїки - Статуя юнака-атлета (зазвичай оголеного).
Скульптури куросів. -Висота статуї до 3 метрів; -Втілювали ідеал чоловічої краси, сили і здоров'я; -Фігура прямостоящого юнака з виставленою вперед ногою, руки стиснуті в кулаки і витягнуті уздовж тіла; -Особи позбавлені індивідуальності; -Виставлялися в громадських місцях, в близи від храмів.
Скульптури кор. -Втілювали вишуканість і витонченість; -Пози одноманітні і статичні; -Хітони і плащі з красивими візерунками з паралельних хвилястих ліній і облямівкою по краях; -Волосся завите в локони і перехоплені Діадемами; -На обличчі загадкова усмішка.
1. Гімн величі і та духовної мощі Людини; 2. Улюблений образ - стрункий юнак атлетичної статури; 3. Духовний і фізичний вигляд гармонійні, немає нічого зайвого, «нічого надміру».
Скульптор Поліклет. Доріфор(5 ст. до н.е.) Хіазмі. В образотворчому мистецтві зображення Людської фігури, що стоїть і спирається на одну ногу: при цьому, якщо праве плече підняте, то праве стегно опущено, і навпаки.
Ідеальні пропорції людського тіла: -Голова становить 1/7 частину всього зросту; -Обличчя і кисті руки 1/10 частина; -Ступня - 1/6 частина.
Скульптор Мирон. Дискобол. (5 ст.до н.е.) Перша спроба грецької скульптури розірвати полон нерухомості. Рух передається тільки при розгляді фігури спереду. При погляді збоку поза атлета сприймається дещо дивною, а експресія руху вгадується насилу.
IV в. до н.е. 1. Прагнули до передачі енергійних дій; 2. Передавали почуття і переживання людини: - пристрасть - смуток - мрійливість - закоханість - шаленство - розпач - страждання - горе
Скопас (420-355 рр.. До н.е.) Скопас. Менада. 4 ст. до н.е. Скопас. Голова пораненого воїна.
Пракситель (390 -330 рр. до н.е.) Увійшов в історію скульптури як натхненний співак жіночої краси. За переказами, Пракситель створив дві статуї Афродіти, зафіксувавши на одній з них богиню одягненою, а в іншій - оголеною. Афродіту в одязі придбали жителі острова Коса, а оголена була встановлена на одній з головних площ острова Книд, куди з усіх кінців Греції стали з'їжджатися шанувальники прославленого творіння скульптора, примножуючи славу міста.
Лісіпп. Голова Александра Македонского . Приблизно 330 до н.е. Лісіпп. Геракл, що бориться з левом. Приблизно 330-х рр. до н.е.
Еллінізм, період в історії країн Східного Середземномор'я з часу походів Олександра Македонського (334-323 рр. до н. е.) До завоювання цих країн Римом, що завершилося в 30 р. до н. е. підпорядкуванням Єгипту. У скульптурі: 1. Схвильованість і напруженість осіб; 2. Вихор почуттів і переживань в образах; 3. Мрійливість образів; 4. Гармонійне досконалість і урочистість.
Схожі презентації
Категорії