Культура Козацької доби
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Архітектура в ренесансному стилі "Чорна кам'яниця“ (архітектор П. Римлянин), Успенська церква (архітектори П. Римлянин, А. Прихильний), каплиця Трьох Святителів (архітектор А. Підлісний)
Комплекс Успенської церкви В XVI - XVII ст. Львівським Успенським братством зводиться величний громадсько-культовий ансамбль – Ансамбль Успенської церкви. Близько 60 років найкращі будівничі Львова (Петро Барбон, Павло Римлянин, Андрій Підлісний,) зводили Успенську церкву, Вежу Корнякта та Каплицю Трьох Святителів.
Львівські усипальниці – каплиця Боїмів (Архітектор та скульптори П. Римлянин А. Бемер, Г. Горст )
Видатні діячі Визначними гуманістами XV-XVI ст. вважаються Юрій Дрогобич (Ю.Котермак)-український філософ, астроном, астролог, перший український доктор медицини. Професор, ректор Болонського університету, професор Краківського університету. Павло Русин – закінчив Краківський університет, перший поет-гуманіст в українській літературі, водночас засновник гуманістичної латинської поезії в Польщі. Станіслав Оріховсьхий -письменник, оратор, публіцист, піднімав питання про згуртування європейських народів проти турецької експансії.
Діяльність братств Братства - громадські організації при церкві, розгорнули діяльність на ниві освіти, науки, книгодрукування. Львівське Успенське братство (1585 р.) при ньому створена Львівська братська школа, Київське Богоявленське братство (1615р.), при ньому створена Київська братська школа, яка була реформована в Києво-Могилянський колегіум (1632 р.). Діяли братські школи в Луцьку, Галичі, Рогатині, Перемишлі, Ярославі, Холмі.
Розвиток друкарської справи Іван Федоров за допомогою міщан заснував у Львові друкарню i протягом 1574 р. видав перші українські "Апостол" i "Азбуку“. Однією з книг Iвана Федорова, що побачили світ в Острозі, є знаменита Острозька біблія (1581) - перша друкована Біблія на слов'янській мові, що стала шедевром друкарського мистецтва XVI ст.
Література Герасим Смотрицький “Ключ царства небесного”, Христофор Філарет “Апокрисис”, Захар Копистенський «Палінодії», Іван Вишенський «Раді про очищення церкви», «Посланні до єпископів"- виступали проти втручання польського уряду у справи православної української церкви, таврували верхівку церкви за знущання над українським народом.
Літописи Літопис Самовидця, Григорія Грабянки, Самійла Величка, монастирські літописи. Нарівні з документами автори літописів використовували фольклорні джерела, власні спогади. Літописи відіграли важливу роль у розвитку літератури та науки.
Українське бароко У XVII ст. в архітектурі з'являються елементи стилю бароко. Він передбачає велику кількість прикрас зовні і всередині будівлі, складність архітектурної конструкції, розробку складних просторових ансамблів, синтез різних видів мистецтва. Поєднання власних традицій та європейського впливу створило умови для розквіту своєрідного стилю, названого «козацьким» бароко.
«Козацьке» бароко Провідним типом споруд стає так званий козацький собор — п'ятикупольний, з чотирма однаковими фасадами. Яскравий приклад – Миколаївський собор в Ніжині.
Мазепинське бароко Завдяки активній будівельній діяльності гетьмана Мазепи, стиль бароко в Україні ще називається «Мазепинським стилем». Мазепою було споруджено 14 і оновлено 20 церковних храмів. Розбудовуються міста Київ, Чернігів, Суми, Харків, Батурин.
Музичне мистецтво. Глухівська співоча школа, створена з ініціативи гетьмана Данила Апостола. Більшість випускників потрапляла до Москви і Петербурга композитор Дмитро Бортнянський потрапив до Москви, проте в його творчості присутні українські мотиви. Композитори Максим Березовський і Артемій Ведель були більш тісно пов'язані з Батьківщиною, вони працювали в різних жанрах, зокрема оперному, але переважала все ж церковна музика.
Театр У XVII столітті популярною стає драматургія. Найбільш поширеними були два види драми: релігійна і шкільна. Релігійна драма, в свою чергу, поділялася на три форми: Містерія — таїнство спокутування гріхів людей Ісусом Христом; Міракл — події життя святих; Мораліте — драми, в яких виступали алегоричні фігури Душі, Любові, Гніву, Заздрості та інші і велися розмови повчального характеру.
Висновок Продовживши традиції давньоруської культури, українська культура виявилася в умовах, які, здавалося б, повинні були привести її до зникнення, асиміляції іншими культурами. Але в народі знайшлися сили, які забезпечили не тільки виживання національної культури, але і подальше її піднесення як самобутньої, з властивими тільки їй рисами. Розвиток української культури відбувався у тісному взаємозв'язку з національно-визвольним рухом проти Речі Посполитої, піком якого стала війна 1648—1657 рр.
Схожі презентації
Категорії