Закріплення знань і вмінь про часові форми дієслова
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Дзвоник всім нам дав наказ – До роботи швидше в клас. Попрацюєм всі старанно, Щоб урок пройшов немарно.
З поданих слів складіть речення. рік годує день Весняний (Весняний день рік годує.) Поясніть, як розумієте цей вислів.
Алгоритм звуко-буквеного аналізу слова: Вимов слово вголос; постав наголос; поділи слово на склади; під кожною буквою познач схематично відповідний звук; підрахуй і запиши кількість складів, букв і звуків.
І група: Спиши слова, встав пропущену букву. Дят.л, жайв.р.нок, за.ць, с.л.вей, з.зуля, г.р.бець, голу., п.р.пілка, с.рока, с.ниця.
ІІ група: Спиши слова, встав пропущену букву. В.дмідь, за.ць, .лень, в.рблюд, .жак, дят.л, л.сиця, хом.як, с.бака, св.ня, т.ля.
ІІІ група: Спиши слова, встав пропущену букву. Яс.н, абр.кос, а.стра, ап.льсин, в.дмідь, очере., кукуру.за, пш.ниця, .рина, ч.ремха, ч.решня.
Хвилинка розвитку мовлення Подивіться на картину. Використовуючи зображене і власний досвід складіть речення про квітень за опорою
Робота в парах - Якими дієсловами змальовано поведінку пташки? Визначте час дієслів. (Випурхне – майб. ч., сяде – майб. ч., чистить – тепер. ч., покрутиться – майб. ч., повертиться – майб. ч..)
Доведіть, що виділені слова зліплене, встелене не належать до дієслів за опорою: Я вважаю … Тому що … Отже …
Загадка 2 Польова чи степова пташка, більша за горобця і на нього схожа, на голові має чубчик. (Жайворонок)
Загадка 4 Я ловлю комах, жучків, Їм маленьких черв’ячків, В теплий край я не літаю, Під стріхою хату маю. Цвірінь! – сів я на хлівець. Зовуть мене … (горобець.)
Загадка 6 Пташка ця – гарна птиця, Та хлоп’ят вона боїться. А хлоп’ята взяли гілку, І лякають … (перепілку.) Не потрібно так лякать, В неї п’ять перепелят. Г.Чубач
Вставте з довідки потрібні за змістом слова. (Вправа 170, стор. 72) Соловейко в гаї ... (заливається). Жайворонок у полі … (дзвенить). Зозулі в лісі … (кують). Горобець під стріхою … (цвірінькає) Голуби на даху … (туркочуть). Перепілка в житі … (підпадьомкує).
Музична фізкультхвилинка Соловейко в гаї ... (тьох-тьох-тьох…). Жайворонок у полі … (дзень-дзень-дзень…). Зозулі в лісі … (ку-ку, ку-ку, ку-ку,…). Горобець під стріхою … (цвірінь – цвірінь – цвірінь …) Голуби на даху … (турр – турр – турр …).
Творча робота. Робота в групах (поділ по кольорах). Скласти тект-опис пташки за малюнком та алгоритмом (таблиця-опора).
Опис птаха * Назва *Перелітний чи зимуючий * Розмір тіла, голови * Дзьоб, хвіст * Оперення * Що знаєш про нього?
Наприклад Горобець – маленька пташка з сіро-рудуватим оперенням. Голівка маленька, кругленька. Дзьоб невеликий, гострий. Живе переважно поблизу житла людини. Зимує з нами.
Послухайте вірш, назвіть дієслова. Горобець білесенький На віконце сів: «Їсти! Їсти! Їстоньки! Холодно. Джив! Джив! Пожалійте пташечку, Дайте крихіток, Я вам зацвірінькаю На увесь садок! К.Перелісна
Наприклад Дятел – лісовий птах з довгим, гострим та міцним дзьобом. Ним він добуває їжу (комах та їхні личинки) з щілин кори різних дерев. Оперення в нього яскраве. В народі його називають санітаром.
Послухайте вірш. Скажіть, в якому часі вжито дієслова. Пише хвостиком лисиця Слід по росяній траві. Пише дятел, гарна птиця, Дивні знаки на корі. В.Лучук
Наприклад Зозуля – перелітній птах із бурувато-сірим оперенням. Тіло велике, видовжене. Хвіст довгий. Зозуля сама пташенят не висиджує, а кладе яйця в чужі гнізда.
За легендою, зозуля тому не має свого кубла й підкидає яйця в інші гнізда, що колись на свято Благовіщення «вила гніздо, а Бог їй відібрав пам’ять». З тих пір… Кує зозуленька й кує, По всьому тужить гаю: - Ой горе-горенько моє, - Дітей не розшукаю. М.Познанська
І група Розгляньте малюнок. Побудуйте за ним різні сполучення слів, які відповідають схемі «ДІЄСЛОВО + ІМЕННИК».
Наприклад: текст-розповідь Пташині турботи Настала весна. Прилетiли її першi вiсники — граки. Зиму вони провели на пiвднi, а тепер повертаються на батькiвщину. Граки метушаться, наповнюють усе навколо невмовкаючим гомоном. На голих вiтах дерев багато старих грачиних гнiзд. Їх потрiбно поремонтувати. Хто не встиг зайняти старе гніздо, той мостить нове. Граки збирають сухi галузки i носять їх на дерева. Гiлка на гiлочку — i гнiздо готове. Незабаром граки виведуть пташенят.
ІІІ група Зі слів кожного рядка склади речення. Запиши їх так, щоб вийшла зв’язна розповідь. повернулись, вирію, з, ластівки. дахом, гнізда, під, вони, ліплять; грудочки, з, річки, носять, глини, ластівки; пташенятам, м’яко, у, буде, гнізді.
Підсумок уроку Для чого потрібні птахи? Яку користь вони приносять? Отже недарма люди кажуть: Де багато пташок, там нема комашок. - Як слід відносить до них?
Схожі презентації
Категорії