У пошуках Краси
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Урок додаткового читання “Літературний вівторок” у Стефана Малларме. В колі художників – імпресіоністів Едуард Мане, Клод Моне, Каміль Піссарро, Огюст Ренуар. Поети П.Верлен, А.Рембо.
Завдання Розкрийте сутність поняття символізму. Назвіть філософів, які вплинули на розвиток символізму? Хто вперше обґрунтував поняття символізму? Назвіть представників символізму в літературі. Розкрийте сутність поняття імпресіонізму. Хто з художників та композиторів творив у стилі імпресіонізму? Назвіть представників імпресіонізму в літературі.
Едуард Мане Портрет Стефана Малларме “Він випромінює дружбу двох великих умів; в цій картині немає місця недолікам і слабкостям людської вдачі. Тут таємнича сила натхнення і пронизлива точність, яка творить думки і форми. Одухотворення, сумніви і щирість засновані на уявленні про те, що є людина…” Ж. Батай
“Поезія одночасно слово і Музика… Словом вона промовляє і мислить. Музикою співає і марить.” С.Мерріль
Символізм (гр. symbolon — знак, символ, ознака) — одна з течій раннього модернізму, в якій замість художнього образу, котрий відтворює певне явище, застосовується художній символ, що є знаком мінливого «життя душі» і пошуку «вічної Істини».
Символізм Виник у Франції в 60—70-ті роки XIX ст., звідки поширився в інші країни. Термін запропонував французький поет Ж. Мореас у статті «Символізм» (1886). Домінуючою ознакою нової тенденції він вважав вияв «прихованої близькості до первісних ідей», підкреслюючи, що мистецтво прагне втілити ідею в чуттєву форму, перетворити первинні емоції на лінії, кольорові плями, звуки, яким надається символічного значення. З погляду автора статті, художнику-символісту треба малювати не предмет, а ефект, який той створює, а поету — оспівувати не образ, а враження й почуття, що викликає у митця.
Символізм ґрунтується на cформульованому Ш. Бодлером законі «відповідностей», розімкнутих у безмежний, постійно оновлюваний світ, де відбувається «активне само творення внутрішнього на зовнішнє», їх синтез. Символісти вважали; що сутність світу не можна пізнати з допомогою раціоналістичних способів. Вона доступна лише інтуїції і розкривається тільки на ірраціональній основі — через натяк, осяяння.
Ж. Мореас писав, що символічна поезія — ворог «об'єктивного опису», оскільки конкретні явища для неї — лише видимість. В основу естетичної системи символізму покладено символ як засіб уникнення повсякденності, досягнення ідеальної сутності світу — Краси.
Художній символ наводить людину на думку про існування ідеального начала, недоступної для звичайного пізнання світу «сфери таємничого» (С. Малларме), «невидимих і фатальних сил» (М. Метерлінк). Слово у символістів — натяк, образ — загадка. Великий вплив на розвиток естетичної концепції символізму справив німецький романтизм, філософія А. Шопенгауера, Ф. Ніцше, В. Соловйова.
У Франції найвідомішими представниками символізму були П. Верлен, А. Рембо, С. Малларме; у Бельгії — М. Метерлінк, Е. Верхарн; у Німеччині — С. Геогре; в Австрії — Р. М. Рільке, Г. Гофмансталь; у Росії — В. Брюсов, А. Бєлий, О. Блок та ін. В Україні символізм представляла ціла плеяда талановитих поетів («Молода муза », «Українська хата » та ін.)
Символізм у живопису Символізм об'єднує художників, різних і несхожих, для яких головне одне - вони шукають абсолют у людській душі та у підсвідомості. Символісти намагалися створити новий, синтетичний напрям у мистецтві, що обєднує в собі живопис, літературу і музику. Гюстав Моро, Уільям Блейк, Анрі Мартін, Вальтер Крейн, Олександр Сеон.
Імпресіонізм (фр. Impression-враження) — течія раннього модернізму, яка відзначається ушляхетненим, витонченим відтворенням особистісних вражень і спостережень, мінливих миттєвих відчуттів і переживань.
Сформувався у Франції у другій половиш XIX ст., насамперед у живопису (назва походить від картини К. Моне «Імпресія. Схід сонця», 1873). Найвідоміші представники — художники К. Моне, Е. Мане, О. Ренуар, Е. Дега та ін. — вважали своїм головним завданням найприродніше зображення зовнішнього світу, витончену передачу своїх миттєвих вражень і настроїв. «Я малюю зараз те, що відчуваю»,— зізнавався К. Піссарро.
Імпресіонізм став плідним напрямком і в музиці (М. Равель, К. Дебюссі, М. де Фалья, Дж. Пуччіні С. Скотт та ін.). У літературі представниками імпресіонізму були брати Гонкури, А. Доде, Гі де Мопассан, П. Верлен (Франція), С. Цвейг, А. Шніцлер (Австрія), С. Віткевич, С. Жеромський (Польща), М. Коцюбинський, М.Вороний (Україна) та ін. У поезії імпресіонізм близький символізму.
Завдання Розкрийте сутність поняття символізму? Назвіть філософів, які вплинули на розвиток символізму? Хто вперше обґрунтував поняття символізму? Назвіть представників символізму в літературі? Розкрийте сутність поняття імпресіонізму? Хто з художників та композиторів творив у стилі імпресіонізму? Назвіть представників імпресіонізму в літературі?
Схожі презентації
Категорії