Основні принципи дизайну слайдів. Стильове оформлення презентацій
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
* S i ы < , Б «Клавіатурні» задачі. 1. Ввімкнено українську клавіатуру. Клавіша CapsLock світиться. Натиснули клавішу Яка літера з’явиться на екрані? 2. Запишіть алгоритм введення фігурних дужок {}. 3. Ввімкнено англійську мову. Клавіша CapsLock не світиться. Натиснули клавішу Shift + Який символ з’явиться на екрані?
Про дизайн * Термін «дизайн» у повсякденному житті трапляється доволі часто. Переглядаючи телепередачу про ремонт квартири, ви чуєте про цікавий дизайн вітальні або кабінету. У репортажі з чергового автошоу репортер захоплено розповідає про інноваційний дизайн нового автомобіля. Афіша виставки одягу сповіщає про незвичний підхід до дизайну жіночих суконь відомого кутюр'є. Як ви вже знаєте з курсу образотворчого мистецтва, дизайн (англ. design - задум, план, проект, ескіз, композиція) - це процес художньо-технічного проектування виробів або їхніх комплексів. Дизайном називають також і результат цього проектування. Людину, що займається дизайном, називають дизайнером. У ході художньо-технічного проектування визначаються значення властивостей об'єкта (технічних і художніх), а також взаємозв'язки окремих складових об'єкта. Об'єктом дизайну може бути довільний об'єкт, з яким людина зустрічається у повсякденному житті. На рисунку подано дизайнерські розробки відомої російської студії Артемія Лебедєва - чашка з ручкою у вигляді символу @ та флеш-накопичувач у вигляді значка папки.
Незважаючи на те, що дизайн - це творчий процес і, як більшість інших творчих процесів, сильно залежить від індивідуальності автора, його таланту, усе ж таки він базується на ряді принципів, дотримання яких дає змогу створювати якісні продукти. Для успішної реалізації завдань дизайну необхідно дотримуватися законів композиції, колористики та ергономіки: композиція (лат. compositio - складання, зв'язування) - наука про узгодження складових об'єкта для надання йому зовнішньої привабливості та функціональності, а також і результат такого узгодження; колористика - наука про колір, його властивості, особливості сприйняття кольорів людьми різних вікових і соціальних категорій тощо; ергономіка (грец. epyov - робота, vopoq - закон) - наука про ефективність використання людиною пристроїв, засобів, інструментів на основі врахування особливостей побудови та функціонування людського організму. Їх вимоги визначають основні принципи дизайну будь-яких об'єктів, у тому числі презентацій і їхніх складових - слайдів. * Основні принципи дизайну презентації і слайдів
Фізіологи та психологи вже давно займаються вивченням дії світла і кольору на фізичний та емоційний стан людини. Для створення ефективної та гармонійної презентації слід правильно вибрати її основний колір. Основний колір для презентації - це колір тла більшості слайдів, який і буде створювати загальний настрій глядача. Під час вибору основного кольору слід зважати на так звану психологічну характеристику кольорів. Вона виражає вплив кольорів на психічний стан людини. Цей вплив може відрізнятися залежно від віку, соціального статусу та настрою людини. Однак у більшості випадків кольори мають таку психологічну характеристику: червоний колір - енергійний, агресивний, збуджуючий, на певний час активізує всі функції організму, піднімає настрій; жовтий колір - зменшує втомлюваність, стимулює органи зору і нер вову систему, сприяє розумовій діяльності та вирішенню проблем; зелений колір - фізіологічно найбільш сприятливий для людини, зменшує напругу і заспокоює нервову систему, на тривалий час збільшує працездатність, сприяє критичному і вдумливому підходу до вирішення проблем, зменшенню кількості помилок у прийнятті рішень; блакитний колір - знижує значення більшості фізіологічних властивостей організму - пульсу, тиску, тонусу м'язів, сприяє виникненню відчуття розчарування та підозри; синій колір - за дією схожий з блакитним, з більш вираженим ефектом, коли заспокоєння може переходити в пригнічення; фіолетовий колір - у чомусь поєднує властивості синього й червоного, може викликати неврівноваженість, відчуття незахищеності. Наведені характеристики впливу деяких кольорів на психічний стан людини можуть також відрізнятися залежно від інтенсивності кольорів. За умови зменшення інтенсивності та яскравості кольору зменшується інтенсивність його дії на психіку людини. * Колористика
* На вибір основного кольору презентації впливають умови її демонстрації. Для перегляду на екрані монітора слід вибирати темні відтінки кольорів для тла, бо яскраві кольори втомлюють користувача. Якщо ж презентація буде демонструватися на екрані з використанням мультимедійного проектора або роздруковуватися на папері, то основний колір повинен добиратися зі світлих відтінків. Крім основного кольору добирають кілька допоміжних, які в сукупності складуть кольорову гаму презентації. Під час добору допоміжних кольорів слід зважати на гармонійність поєднання основного та допоміжних кольорів. Для створення кольорової гами презентації можна використати кольоровий круг. У цьому кольоровому крузі 12 секторів. Чим ближче на крузі розміщені кольори, тим більш гармонійним є їх поєднання.
Поєднання кольорів презентації * Для презентації можуть бути використані певні поєднання кольорів: контрастні кольори - два кольори, між якими на кольоровому крузі знаходяться три проміжні кольори, наприклад синій і червоний, фіолетовий і помаранчевий тощо. Таке поєднання частково використовується в шаблоні Широкоформатна презентація; додаткові кольори - два кольори, що розміщені один напроти одного на кольоровому крузі, наприклад синій і помаранчевий, фіолетовий і жовтий тощо; монохроматичні (відтінкові) кольори - кольори, що розміщені в одному секторі на кольоровому крузі. Це фактично один колір з різною насиченістю. Таке поєднання використовується в шаблоні Сертифікат-нагорода; теплі кольори - кольори, що розміщені в правих секторах кольорового круга від червоного до жовто-зеленого; холодні кольори - кольори, що розміщені в лівих секторах кольорового круга від пурпурного до зеленого. Як правило, в кольоровій гамі презентації використовується 2-3 кольори. Можуть також використовуватися 2-3 кольори, що є відтінками основного і додаткових кольорів. Складовою кольорової гами презентації і кожного зі слайдів є колір символів тексту. У правильному доборі кольорів символів тексту може допомогти таблиця, що відображає рівень розпізнавання (читабельності) тексту на певному тлі.
На ефективність сприймання тексту в презентаціях значно впливають вид шрифту, його розмір, використання ефектів накреслення та загальний обсяг тексту на слайді презентації. Слід запам'ятати такі правила: шрифти без засічок (наприклад, Arial) сприймаються краще, ніж із засічками (наприклад, Times New Roman); розмір символів повинен бути достатнім для розпізнавання з найвіддаленішого кутка аудиторії, де проходить демонстрація; чим більше використовується фрагментів тексту з різним накресленням (наприклад, курсив або підкреслення), тим гірше сприймається текст; чим менше тексту на слайдах, тим краще сприймається презентація. * Вплив виду шрифту на ефективність сприймання тексту в презентаціях
Ергономіка як наука, що вивчає поряд з іншими питаннями й систему рухів людини в процесі виробничої діяльності, доволі широко використовується під час проектування інтерфейсів користувача. Впровадження її досягнень дає змогу створити комфортні умови в роботі з відповідним програмним забезпеченням, сприяти збереженню здоров'я та зниженню втоми, підвищенню ефективності праці. * Ергономіка
Зміна тла * Розширені можливості з налаштування тла слайдів презентації користувач може отримати, відкривши вікно Формат тла.
Схожі презентації
Категорії