Залізничний транспорт України
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Головними складовими залізничного транспорту є: 1) матеріальна (власне залізниця), що ділиться на інфраструктуру: залізнична колія і штучні споруди, пристрої сигналізації, централізації і блокування (СЦБ), контактна мережа 2) рухомий склад: тяговий (локомотиви) і нетяговий (вагони) — вантажні і пасажирські експлуатаційна, що в свою чергу ділится на: техічну експлуатацію — диспетчерське керування, розробка оптимальних прийомів керування процесом перевезень; 3) комерційну експлуатацію — відносини з вантажовідправниками /вантажоотримувачами/ вантажовласниками і пасажирами.
ІСТОРІЯ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ Першими залізницями в Україні стали Перемишль — Львів (1861) на заході й Одеса — Балта (1865) на півдні країни. Вже з 1868 р. будувалися багато залізниць.
ІСТОРІЯ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ До кінця XIX ст. залізнична мережа України в основному сформувалася.
ІСТОРІЯ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ До кінця XIX ст. залізнична мережа України в основному сформувалася. Щільність залізничних шляхів сполучення в Україні становить 38 км на 1 тис. км, у Франції, наприклад, 65 км на 1 тис. км (1983 р.). Мережа залізниць найщільніша на південному сході (Донбас), а також на заході країни. Загальна довжина залізничних шляхів загального користування— 22,3 тис. км, із них 9,8 тис. км, або 44 %, електрифіковано, 8,0 тис. км, або 36 %, є дво- і багатоколійними.
Залізничний транспорт — перевезення пасажирів і вантажів в колісних екіпажах, що рухаються залізницею. Залізничний транспорт є частиною логістичних ланцюгів, які сприяють міжнародній торгівлі і економічному зростанню.
Пасажирські перевезення На залізничному транспорті України впроваджується рух пасажирських поїздів зі швидкістю до 160 кілометрів на годину, однак при цьому необхідно вирішити проблему розподілу мережі на лінії з переважно вантажним і переважно пасажирським рухом та підвищити частоту руху пасажирських поїздів. Водночас пропускну спроможність залізниць на Кримському напрямку вичерпано.
Основні вантажі Основними вантажами є мінеральні добрива, будівельні матеріали, кам'яне вугілля та руди, зокрема залізні. Важливе місце займають також різноманітні метали і нафтові вантажі. Ці вантажі становлять близько чверті усіх перевезень. Найбільш напруженими лініями вантажопотоків є Кривий Ріг — Дніпропетровськ — Дебальцеве, Кривий Ріг — Фастів — Львів, а також лінії до морських портів: Одеси, Бердянська, Маріуполя та ін.
2 – ге місце за вантажообігом, 1 - ше місце за пасажирообігом. Загальна протяжність залізниць – 22,6 тис. км. Густота залізниць – 38 км. 1 тис. км. кв., Донбас – 52 км. 1 тис. км. кв. За довжиною мережі залізниць Україна посідає третє місце в Європі (21,7 тис. кілометрів залізниць).
Найважливіші магістралі Найважливішими залізничними магістралями України є: Київ — Фастів — Козятин — Здолбунів — Львів, Козятин — Жмеринка — Одеса, Київ — Конотоп — Шостка, Київ — Полтава — Харків — Дебальцеве, Фастів — Сміла — Дніпропетровськ, Кривий Ріг — Дніпропетровськ — Донецьк, Харків — Дніпропетровськ — Запоріжжя — Сімферополь — Севастополь, Львів — Мукачеве — Чоп та ін. Найбільшими залізничними вузлами з розвиненим станційним господарством є Київ, Львів, Харків, Дніпропетровськ, Фастів, Дебальцеве, Жмеринка, Сміла, Лозова та ін. На цих магістралях крім звичайних пасажирських, курсують і Фірмові пасажирські потяги.
Довжина залізничної мережі різних країн № Країна Довжина залізниць (км) × весь світ 1 122 650 1 США 194 731 2 Росія 87 157 3 Китай 71 600 4 Індія 63 518 5 Канада 49 422 6 Німеччина 45 514 7 Австралія 41 588 8 Аргентина 34 463 9 Франція 32 682 10 Бразилія 31 543 11 Польща 23 420 12 Японія 23 168 13 Україна 22 473 14 ПАР 22 298 15 Мексика 19 510 16 Італія 19 493 17 Великобританія 16 893 18 Іспанія 14 189 19 Казахстан 13 601 20 Швеція 11 481 21 Румунія 11 385
Схожі презентації
Категорії