АЕС
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
В історії світового живопису творчість художника Ель Ґреко посідає особливе місце. Його творчість неможливо окреслити межами якоїсь художньої школи того часу. Його мистецтво з точки зору незвичайних образотворчих форм не тільки вийшло за межі будь-якої національної школи, а й далеко випередило свій час. Світогляд Ель Ґреко сформувався в Італії — країні найрозвиненішої гуманістичної культури. Він сміливо порушував тогочасні мистецькі канони — на відміну від сучасних йому іспанських живописців.
Твори Ель Ґреко, написані на релігійні сюжети, сповнені філо софських роздумів про долі людей. У створених образах він синте зував свої уявлення про людські характери. Мистецтво Ель Ґреко відображає кризовий стан художньої культури Пізнього Відродження. Перші витвори мистецтва, що побачив хлопець, — це ікони. Особливе місце у творчості Греко посідає ікона «Мадонна милосердя» (1605, Іллєскас, шпиталь де ла Карідад).
У творчому доробку майстра є побутова картина, де проблема штучного освітлення є головною у творі. Це «Хлопчик, який роздмухує вогонь свічки» (Каподімонте, Неаполь).
Ель Греко зрідка малював краєвиди міста.Завжди це було тільки Толедо .Він багато читав і розглядав мапи різних міст. Про "Краєвид Толедо в грозу" Ель Греко вже існує бібліотека. До нього зверталися і звертатимуться століттями. Це несподіванка в творчості майстра і шедевр, яких одиниці у світі.
Ель Греко з тих, хто довго й успішно розв'язував проблему світла в картинах. Ще на візантійських іконах він бачив людей, осяяних надреальним божественим світлом. Ще загадковіші його численні релігійні твори, де світло і справді йде як від самого Бога («Христос з св. Йосипом, земним батьком», всі «Поклоніння волхвів», усі варіанти «Благовіщення», усі образи «Христа в Гефсиманському саду» та інші).
Есполіо (Роздягання Христа перед стратою) 1579 р. Христа притягли на Голгофу та ще й примусили на собі нести важкий хрест. Натовп зібрався подивитися на того, кого щойно хотів бачити царем Іудеї, а тепер готували стратити як злочинця. Кат вже зачепив край одягу Христа. Ремісник-тесляр готує хрест для страти і ні на кого не дивиться. Як загіпнотизовані на хрест і тесляра дивляться три Марії. Страта от-от почнеться, але жах вже панує в людських серцях. Неможливо відшукати іконографічні витоки твору. Неможливо знайти подібні композиційні схеми. Лише віддалено щось нагадує ікони великих і безіменних майстрів Візантії. Проте деякі деталі значно вдірізняються від іконописної традиції зниклої на той час імперії.
Ель Греко ставав суворим і непідкупно правдивим у портретах. Постійне виживання серед чужих, недоброзичливих і небезпечних людей навчило його розпізнавати особи портретованих. Тому його портрети такі різні, такі психологічно насичені, і такі майстерні. Портрети Ель Греко
У своєрідному та виразному мистецтві Ель Греко, що було народжене в осередді давнього кастильського дворянства та фанатичного чернецтва, багато містики, екзальтації, несамовитості, навіть брехливої патетики та зламаності, що давало підставу деяким дослідникам зараховувати його до художників маньєристичного напряму. Ель Греко не мав ані учнів, ані послідовників. Лише Веласкеса, який захоплювався творами майстра, його можна назвати духовним послідовником Ель Греко. Але все ж таки краще те, що є в його мистецтві, справило значний вплив на формування іспанських живописців наступних поколінь.
Категорії