В. Чухліб "Деснячки"
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
© Кодацька С. Г. Вчитель початкових класів Серпневого НВК 4 клас Українське читання Пригоди на березі синьоокої Десни В. Чухліб “Деснячки”. Загадки
Мета уроку * Вчити складати план тексту, давати характеристику героям, виділяти опис пейзажів, зовнішності дійових осіб. * Вчити складати міркування щодо ставлення до природи. * Виховувати турботливе ставлення до природи; відповідальність за свої вчинки.
Гра “ Запитайте – відповідайте ” Хлопці любили відпочивати на берегах синьоокої Десни. Вправи на вдосконалення читацьких навичок – Хто любив відпочивати на берегах синьоокої Десни? – Що роблять хлопці на берегах синьоокої Десни? – На берегах якої ріки люблять відпочивати хлопці? – Чи люблять хлопці відпочивати на берегах Десни?
Скоромовка Весна дивилась на Десну, Десна не дивувалася. Чому Весна та на Десну Дивилась й дивувалася? Вправи на вдосконалення читацьких навичок
Пригоди на березі синьоокої Десни В. Чухліб “ Деснячки ”. Загадки Підручник, с. 82 - 87 Уривок із книги Василя Чухліба “ Олень на тому березі ” Тема уроку
Цей урок навчить мене… Виразно читати Бути уважним Визначати головну думку Складати план оповідання Характеризувати героїв Бути творчим Охороняти природу Мета уроку
Ріка Десна. На карті Хвилинка для допитливих Річка Десна впадає у Південний Буг. Її довжина 81 км. Долина річки широка і заболочена, малий похил і повільна течія сприяють накопиченню в річці намулу. Берега багаті рослинністю.
Читай швидко і правильно Взабрід либонь вимальовано баржа забаглося партизанській докоряє хутенько опецькуватий знеможено полохаємо сколихнулася сухопутний роздратувати неповороткий Словникова робота – Прочитайте прикметники, дієслова, іменник, прислівники. / / / / / / / / / / / / / / /
Поясніть значення слів Неповороткий – Опецькуватий – Словникова робота / повільний, незграбний у рухах. невисокий, але товстий, незграбний. / Підручник, с 87 – Не тушуйся, насурмонився, бистрина. / / / не соромся насупився місце, де швидка течія
З'єднай слово з його значенням Зв'язаний із сушею Докоряє Баржа Знеможено сухопутний Словникова робота Судно для перевезення вантажів, що плаває своїм ходом або на буксирі Засуджує Стан глибокої втоми, знесилення / / / /
Добери синоніми Словникова робота мабуть захотілося швидко лякаємо розсердити Либонь – Забаглося – Хутенько – Полохаємо – Роздратувати – / / / /
Читання твору “ ланцюжком ”. – Де і коли відбулися події? – Назвіть дійових осіб оповідання. – Що любили робити хлопці на березі Десни? Робота з текстом На березі Десни, село Соколівка. Влітку. Тимко, Валерка, Дениско, Варочка, Вадько-дачник, Дядько Назар, інші дітлахи, бабуся Катря… / Купатися, загоряти, рибалити, на човні плавати.
Словникова робота То гайда на Десну! / А над нею чайки шугають. Валерка – стерновий. Поясніть значення виразів / Веселка коромислом стає над водою.
Словникова робота Хвилинка для допитливих Альбатрос – великий красивий птах. Фотогалерея Альбатрос Фотогалерея. Альбатрос
Дайте відповіді за текстом – Для чого хлопці брали човна? Робота з текстом – Хто першим прийшов знайомитися до Тимка? – Знайдіть опис Десни. – Чому хлопчаки сміялися з Тимка? – Що Тимко розповів про своє село? – Як хлопці ловили рибу? – Що таке “ Альбатрос ”? – Прочитайте опис човна і його команду. – Прочитайте, що робив на річці бакенщик дядько Назар. Знайдіть його розмірковування про Десну. – Знайдіть розмову дітлахів з Вадьком. – Як ви думаєте, чому Вадько так поводився? – Як ви гадаєте, хто у творі головні герої?
Порівняння Вода тиха, як … Переступав з ноги на ногу, мов … Весь червоний, як … Вадько чахкав по воді, як … Вадько був важкий, як … Робота в парах дзеркало кінь його плавки паровоз грудка
Орієнтовний план – На скільки самостійних частин можна поділити текст? – Назвемо кожну з частин. План тексту Зустріч з Десною. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. Знайомство з соколівськими хлопчаками. Малі рибалки. Човен “ Альбатрос “ і його команда. Повчання бакенщика дядька Назара. Суперечка з Вадьком. Справжні деснячки!
Поміркуй – Які риси характеру властиві хлопцям? Характеристика дійових осіб – Хто з дійових осіб вам подобається? Чим? – Кого вам шкода? Чому? – Кому з героїв ви хотіли б дати пораду? Яку? Слова для довідки: злі, ледарі, веселі, сміливі, працьовиті, товариські, щедрі, дражливі, дратівливі, відповідальні, терплячі, патріоти…
Підсумок уроку – З яким оповідання ми сьогодні ознайомились? – Який заголовок дібрали б ви? Чому? – Чого ви навчилися? – Як ви будете ставитись до дерев, квітів, жучків, ящірок? Чому? Підведемо підсумки
Водою їхали пани, на них срібні жупани, Хоч жупани – лата на латі, Панам раді в кожній хаті. Загадка
Домашнє завдання Читати, переказувати текст, с. 82 – 87 Робота в зошиті, с. 60; Відомості про Дніпро. Щоденник
Схожі презентації
Категорії