Архітектура 17-18ст.
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
До України стиль бароко був завезений єзуїтами, зокрема єзуїтом-архітектором Джакомо Бріано з Риму (він будував барочні церкви у Львові, Перемишлі та Сандомирі). А до нього в барочному стилі працював Себастьяно Браччі (перебудова Успенського собору у Києві, 1613).
В Україні мистецтво бароко роздвоїлося: в Західній Україні воно зберегло форми єзуїтського бароко, в Центральній та Східній Україні воно сильно модифікувалося й набрало оригінального забарвлення - т. зв. козацького бароко
Західноєвропейські зразки бароко переважали на Західній Україні в замках-палатах, що збереглися в руїнах (Збараж, Бережани, Підгірці), в римо-католицьких храмах (Львів, Перемишль, Камянець) та синагогах. Справжніми шедеврами світової архітектури є Львівський костел Петра та Павла, собор св. Юра, Успенский собор
Козацьким бароко є будови, що йшли за традицією українського дерев’яного будівництва – тридільного та п’ятидільного (хрещатого) Це – Покровський собор у Харкові (1680), дві церкви Києво-Печерської Лаври, собор у Ромнах і будови в Сумах, Богодухові та ін.
Іноді скульптура змусить задуматися: камінь перетворився в людину чи людина в камінь. Сілован Рамішвілі
Друга половина XVII—XVIII ст. відзначена активним розвитком скульптури. Це стосується насамперед української традиції, оскільки в рамках мистецької творчості західноєвропейської орієнтації на Правобережжі в середині XVII— другій половині XVIII ст. їй належала першопланова роль у релігійному мистецтві. Головним напрямом розвитку української скульптури залишалася вироблена від початку XVII ст. система оздоблення комплексів іконостасів, основою іконографічного репертуару якого була виноградна лоза із залученням декоративних орнаментальних форм європейського походження та стилізованих рослинних мотивів.
Схожі презентації
Категорії