Класний керівник, його функції та методи впливу на учнів та позакласна діяльність
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Комунальний заклад “Нікопольська середня загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 23” “ Класний керівник, його функції та методи впливу на учнів та позакласна діяльність” “ Серед вогників інтелектуальної культури, які сяють навколо школяра, вчитель мусить бути найяскравішим вогником ” В. О. Сухомлинський Класний керівник :Агєєнко Л.М.
Зміст плану роботи класного керівника визначається змістом його роботи з учнями, їх батьками і громадськістю: а) формування основ наукового світогляду; б) виховання свідомого ставлення до навчання, розвиток пізнавальної активності, формування умінь і навичок розумової праці; в) виховання національної свідомості і розвиток громадської активності; г) формування сумлінного ставлення до праці, підготовка до вибору професії; д) виховання основ загальнолюдської моралі, свідомої дисципліни і культури поведінки; е) формування правосвідомості, дотримання вимог законів, норм, правил поведінки; є) виховання основ естетичної культури, залучення до художньої самодіяльності; ж) фізичне виховання, виховання санітарно-гігієнічних навичок; з) робота з батьками і громадськістю.
План роботи класного керівника – це науково-обгрунтоване проектування становлення і розвитку класного колективу і кожного учня окремо. Складання плану вимагає: а) врахування актуальних питань в галузі народної освіти і виховання, плану роботи школи; б) цілеспрямованості, конкретності, опори на інтереси учнів; в) поєднання словесних, наочних і практичних форм і методів виховання; г) відповідності форм і методів виховання віковим особливостям школярів і рівню їх вихованості; д) врахування ювілейних і суспільно-політичних дат, подій в житті України; е) єдність педагогічного керівництва і самостійності учнів
Робота класного керівника – це робота з класним колективом та батьками учнів. У 6-А класі одна з провідних цілей, які я, як класний керівник ставлю перед собою – розвиток особистості та колективу, тобто комфортне самопочуття кожної дитини в класі, рівні можливості для розвитку та самопізнання, створення позитивного психологічного клімату.
Я вважаю, що необхідно проводити виховні години, які спрямовані на пізнання себе, своєї психіки, своїх сильних та слабких рис, моральних якостей та розвиток позитивного самовідношення: “ Як твої вчинки впливають на життя інших людей ”. “ Учень і вчитель: стиль взаємодії ”. “ Різниця між кумиром та ідолом ”. “ Кожен повинен працювати над своїм характером”. “Посієш звичку- пожнеш характер.” “ Культура спілкування з однолітками ”. “ Виховуй у собі повагу до вчителів ”. “ Ми будуємо своє щастя самі ”. “ Здоров’я – найбільший скарб ”.
Як класний керівник, я не забуваю про дітей, які потребують особливої уваги і проводжу індивідуальні бесіди: “ Бесіда з учнями, які не можуть встановити дружніх стосунків з однокласниками ”. “ Робота з дітьми, що знаходяться під опікою ”. “ Зміни себе ”. Також приділяю увагу дітям, що схильні до порушення дисципліни: проводжу бесіди, що сприяють корекції поведінки та вважаю за необхідне повідомляти батьків про ситуацію, яка склалася.
Крім того, проводжу роботу з батьками: батьківські збори (“Діти –наше майбутнє і майбутнє для дітей”). індивідуальні бесіди з батьками дітей, що: - схильні до агресії; - потребують контролю за рівнем успішності; - мають проблеми з відвідуванням занять. здійснюю правову освіту батьків; підтримую зв’язок з родинами, де виховуються учні, схильні до правопорушень; робота з батьківським комітетом;
Робота класного керівника пов’язана з вивченням та формуванням як класного колективу, так і кожної особистості. До цієї роботи необхідно залучати самих учнів та їх батьків. Досвід роботи показує, що до такої роботи можна і треба залучати учнів починаючи з першого класу, а тим більше з п’ятого. Адже дуже важливо розвивати у дітей потребу і уміння самопізнання, які є основою для самовиховання та саморозвитку. Але треба завжди пам’ятати, що вивчення особистості учнів та їх колективів – це не самоціль, а засіб більш ефективної і цілеспрямованої виховної роботи по формуванню особистості та колективу.
Мій досвід роботи дозволяє зробити висновок, що саме співпраця класний керівник – учень – батьки дає конструктивне спілкування та ефективне виховання. Найпоширеніший вид виховної роботи в класі (як співпраці) – виховні години з елементами тренінгу для учнів та збори з елементами тренінгу – для батьків.
Схожі презентації
Категорії