пвлв
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
ПОНЯТТЯ «АРХІТЕКТУРА» СЛОВО «АРХІТЕКТУРА» ПОХОДИТЬ ВІД ГРЕЦЬКОГО СЛОВА «ARCHITECTON», ЩО ОЗНАЧАЄ «МАЙСТЕР-БУДІВЕЛЬНИК». АРХІТЕКТУРА-ЦЕ БУДІВЕЛЬНЕ МИСТЕЦТВО, ВИД ТВОРЧОСТІ, ФОРМУЮТЬ ДІЙСНІСТЬ ЗА ЗАКОНАМИ КРАСИ АРХІТЕКТУРА ВИСЛОВЛЮЄ ХАРАКТЕР ЕПОХИ.
АНТИЧНА АРХІТЕКТУРА ТЕРМІН «АНТИЧНИЙ» БУВ ВВЕДЕНО ІТАЛІЙСЬКИМИ ГУМАНІСТАМИ. В ЕПОХУ ВІДРОДЖЕННЯ ДЛЯ ВИЗНАЧЕННЯ ГРЕКО-РИМСЬКОЇ КУЛЬТУРИ, НАЙВІДОМІШОЮ З ВІДОМИХ У ТОЙ ЧАС. ПЕРІОД АНТИЧНОСТІ ПОЧИНАЄТЬСЯ У 3-МУ ТИСЯЧОЛІТТІ ДО Н. Е. І ЗАКІНЧУЄТЬСЯ У 5 Н. Е. (лат. antiquus-ДРЕВНІЙ).
ІСТОРІЮ АНТИЧНОГО СВІТУ ПРИЙНЯТО ДІЛИТИ НА КІЛЬКА ПЕРІОДІВ: ІСТОРІЮ АНТИЧНОГО СВІТУ ПРИЙНЯТО ДІЛИТИ НА КІЛЬКА ПЕРІОДІВ: НАЙДАВНІШИЙ ПЕРІОД АРХАЇЧНИЙ ПЕРІОД КЛАСИЧНИЙ ПЕРІОД ЕЛІНІЧЕСЬКИЙ ПЕРІОД
ГРЕЦЬКА АРХІТЕКТУРА У кінці II тисячоліття до н.е. на Пелопоннесский півострів прийшли представники інших грецьких племен - дорійці, іонійці та еолійцІ. Країна, в якій вони опинилися, рясніла матеріалами - глиною, придатної для випалу, деревом, але перш за все каменем, від грубого вапняку до тонкозернистого мармуру На цих територіях з порізаним морським берегом утворилися міста-держави, ревно захищали свою незалежність. Над усе громадяни ставили процвітання держави і підвищення його добробуту, зводячи громадські будівлі і встановлюючи статуї.
ХРАМИ ГРЕЦІЇ. Греки представляли своїх богів антропоморфними істотами, безсмертними і більш могутніми, ніж звичайні чоловіки і жінки, проте інтереси, пристрасті і слабкості богів носили цілком «людський» характер. Будучи житлом божества, храм повинен був володіти ясною і раціонально побудованої формою. Складніше архітектурними конструкціями володіли простиль, де перед храмом в антах ставилося портик зі вільностоячі колонами, і амфипростиль, в якому такі портики розташовувалися з обох торців. У більш великих храмах до однієї з перерахованих архітектурних форм додавалася колонада, що оточувала будинок з чотирьох сторін.
ХРАМ ГЕРЫ Однією з найбільш ранніх відомих нам храмових будівель був храм Гери в Олімпії. Але на його місці знайдені тільки мармурові архітектурні деталі і уламки, але відомо, що спочатку колони були дерев'яними, причому є підтвердження того, що заміна дерева мармуром здійснювалася поступово, у міру того, як дерев'яні частини будівлі згнивають, втрачаючи міцність. Однак досить важкі пропорції найдавніших мармурових колон, що збереглися до нашого часу, свідчать про розуміння їх ролі саме в роботі кам'яної конструкції. Майстри шліфували кожну деталь, поки століття експериментування не привели до витонченості та досконалості Парфенона
Безперечна простота і дизайн Парфенона захоплює всіх. Ця відоме у всьому світі споруда, повне краси й гармонії є насправді храмом Діви (грецькою «Парфена») Афіни. Він побудований в доричному стилі з мармуру видобутого на горі Пендель, на тому ж самому місці, де стояли два його попередники. Парфенон будували 15 років (447-432 до н.е.). Тонке рівновагу білих колон Парфенона, що стоять на тлі блакитного неба, захоплює покоління і покоління, і служить вічним символом душі і генія людства Безперечна простота і дизайн Парфенона захоплює всіх. Ця відоме у всьому світі споруда, повне краси й гармонії є насправді храмом Діви (грецькою «Парфена») Афіни. Він побудований в доричному стилі з мармуру видобутого на горі Пендель, на тому ж самому місці, де стояли два його попередники. Парфенон будували 15 років (447-432 до н.е.). Тонке рівновагу білих колон Парфенона, що стоять на тлі блакитного неба, захоплює покоління і покоління, і служить вічним символом душі і генія людства
ПАНТЕОН (грец. храм, присвячений усім богам), єдине збережене в Римі (висотою 43 м), найбільше античне купольне споруду. Пантеон був побудований в 115-125 рр.. при Адріані на місці аналогічного храму 27 р. до н.е., спорудженого Агріппою, але в 110 р. знищеного ударом блискавки. З VII ст. знаходиться у володінні папи і є християнською церквою (Санта Марія Ротонда). У ній серед інших знаходиться гробниця Рафаеля. На честь Пантеону у 1791р. класицистична церква св. Женев'єви, покровительки Парижа, була перейменована у Французький Пантеон (з тих пір - храм пошани). Свою назву він отримав тому, що разом зі статуями Марса і Венери там були встановлені статуї багатьох інших богів. серед богів була поставлена статуя обожненого Юлія Цезаря, Августа, Агріппа. ПАНТЕОН (грец. храм, присвячений усім богам), єдине збережене в Римі (висотою 43 м), найбільше античне купольне споруду. Пантеон був побудований в 115-125 рр.. при Адріані на місці аналогічного храму 27 р. до н.е., спорудженого Агріппою, але в 110 р. знищеного ударом блискавки. З VII ст. знаходиться у володінні папи і є християнською церквою (Санта Марія Ротонда). У ній серед інших знаходиться гробниця Рафаеля. На честь Пантеону у 1791р. класицистична церква св. Женев'єви, покровительки Парижа, була перейменована у Французький Пантеон (з тих пір - храм пошани). Свою назву він отримав тому, що разом зі статуями Марса і Венери там були встановлені статуї багатьох інших богів. серед богів була поставлена статуя обожненого Юлія Цезаря, Августа, Агріппа.
РОСІЙСЬКЕ МИСТЕЦТВО ЕПОХИ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ ПОЧИНАЮЧИ З X СТ. І ДО КІНЦЯ XVІІ СТОЛІТТЯ НЕРОЗРИВНО ПОВЯЗАНІ ЦЕРКВОЮ І ХРИСТИЯНСЬКОЇ ВІРОЙ. В КИЇВСЬКОЇ РУСІ У X І СТОЛІТТІ БУЛО СТВОРЕНО БУГУТО ЧУДОВИХ ХРАМІВ ПРИКРАШЕНИХ МОЗАЇКАМИ І ФРЕСКАМИ. ВСІ ДАВНЬОРУСЬКІ СПОРУДИ БУЛИ ДЕРЕВЯНІ АБО ДЕРЕВОЗЕМЛЯНИМІ. ПЕРВІ МОНУМЕНТАЛЬНОСТІ ЦЕРКВИ НА РУСІ БУЛИ ПОБУДОВАНІ ЗА ВІЗАНТІЙСЬКИМ ЗРАЗКОМ. АРХІТЕКТУРА ДЕРЕВ'ЯНИХ ЦЕРКВ БУЛА ТРЬОХ ТИПІВ: КЛЕТСЬКА ЦЕРКВА, ВОСЬМИКУТНА І ЯРУСНА. В СЕРЕДИНІ XVII СТ. РОЗВИНУТО СТИЛЬ ЦЕРКОВНА АРХІТЕКТУРА: ПОДВІЙНІ І ПОТРІЙНІ ДЕКОРАТИВНІ ШАТРО, ПОСТАВЛЕНІ НА ЗАМКНУТИЙ СВОД. ПЕРВИЙ КАМІНЬ –ЦЕГЛЯНІ БУДУВЛІ НА РУСІ БУЛИ ЗВЕДЕНІ В КИЄВІ В 90-Х РОКАХ X СТ. РОСІЙСЬКЕ МИСТЕЦТВО ЕПОХИ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ ПОЧИНАЮЧИ З X СТ. І ДО КІНЦЯ XVІІ СТОЛІТТЯ НЕРОЗРИВНО ПОВЯЗАНІ ЦЕРКВОЮ І ХРИСТИЯНСЬКОЇ ВІРОЙ. В КИЇВСЬКОЇ РУСІ У X І СТОЛІТТІ БУЛО СТВОРЕНО БУГУТО ЧУДОВИХ ХРАМІВ ПРИКРАШЕНИХ МОЗАЇКАМИ І ФРЕСКАМИ. ВСІ ДАВНЬОРУСЬКІ СПОРУДИ БУЛИ ДЕРЕВЯНІ АБО ДЕРЕВОЗЕМЛЯНИМІ. ПЕРВІ МОНУМЕНТАЛЬНОСТІ ЦЕРКВИ НА РУСІ БУЛИ ПОБУДОВАНІ ЗА ВІЗАНТІЙСЬКИМ ЗРАЗКОМ. АРХІТЕКТУРА ДЕРЕВ'ЯНИХ ЦЕРКВ БУЛА ТРЬОХ ТИПІВ: КЛЕТСЬКА ЦЕРКВА, ВОСЬМИКУТНА І ЯРУСНА. В СЕРЕДИНІ XVII СТ. РОЗВИНУТО СТИЛЬ ЦЕРКОВНА АРХІТЕКТУРА: ПОДВІЙНІ І ПОТРІЙНІ ДЕКОРАТИВНІ ШАТРО, ПОСТАВЛЕНІ НА ЗАМКНУТИЙ СВОД. ПЕРВИЙ КАМІНЬ –ЦЕГЛЯНІ БУДУВЛІ НА РУСІ БУЛИ ЗВЕДЕНІ В КИЄВІ В 90-Х РОКАХ X СТ.
ТЕРМІН «РОМАНСЬКЕ МИСТЕЦТВО» З'ЯВИВСЯ НА ПОЧАТКУ XIX СТОЛІТТЯ. СТАНОВЛЕНЕ РОМАНСЬКЕ МИСТЕЦТВО В РІЗНИХ КРАЇНАХ І ОБЛАСТЯХ ЄВРОПИ ВІДБУВАЛОСЯ НЕРІВНОМІРНО. НАЧАЛИСЬ МОСОВІ БУДІВЛІ І РЕКОНСТРУКЦІЯ ЦЕРКВ. ТАК ФОРМУВАВСЬ ПЕРШИЙ ЗАГАЛЬНОЄВРОПЕЙСЬКИЙ СТИЛЬ: НАРОДЖУЄТЬСЯ РОМАНСЬКА АРХІТЕКТУРА. ЗОКРЕМА АРХІТЕКТУРА, І НАЙГОЛОВНІШЕ МОНАСТИРСЬКА, ПОСІЛА ВИДАТНЕ ПОЛОЖЕННЯ У РОМАНСЬКОМУ МИСТЕЦЬТВІ. В РОМАНСЬКІЙ АРХІТЕКТУРІ МОЖНА ВИДІЛИТИ ЗАМКОВУ ТА ЦЕРКОВНУ АРХІТЕКТУРУ. ТЕРМІН «РОМАНСЬКЕ МИСТЕЦТВО» З'ЯВИВСЯ НА ПОЧАТКУ XIX СТОЛІТТЯ. СТАНОВЛЕНЕ РОМАНСЬКЕ МИСТЕЦТВО В РІЗНИХ КРАЇНАХ І ОБЛАСТЯХ ЄВРОПИ ВІДБУВАЛОСЯ НЕРІВНОМІРНО. НАЧАЛИСЬ МОСОВІ БУДІВЛІ І РЕКОНСТРУКЦІЯ ЦЕРКВ. ТАК ФОРМУВАВСЬ ПЕРШИЙ ЗАГАЛЬНОЄВРОПЕЙСЬКИЙ СТИЛЬ: НАРОДЖУЄТЬСЯ РОМАНСЬКА АРХІТЕКТУРА. ЗОКРЕМА АРХІТЕКТУРА, І НАЙГОЛОВНІШЕ МОНАСТИРСЬКА, ПОСІЛА ВИДАТНЕ ПОЛОЖЕННЯ У РОМАНСЬКОМУ МИСТЕЦЬТВІ. В РОМАНСЬКІЙ АРХІТЕКТУРІ МОЖНА ВИДІЛИТИ ЗАМКОВУ ТА ЦЕРКОВНУ АРХІТЕКТУРУ.
ЦЕРКОВНА АРХІТЕКТУРА ВЕЛИКІ МОНАСТИРІ МАЮТЬ ВЕЛИКУ ВЛАДУ І БОГАТСТВО. В МОНАСТИРЯХ СТВОРЮВАЛИСЯ ТВОРИ АРХІТЕКТУРИ, СКУЛЬПТУРИ, ЖІВОПИСІ.ВІД СВЯТИНЬ ЛЮДИ ЧЕКАЛИ ДОПОМОГИ І ДИВА - ВІРИЛИ, ЩО МОЩІ СВЯТИХ ЗЦІЛЮВАЛИ ХВОРОБИ ТА ЗАХИЩАЛИ ВІД НЕЧИСТОЇ СИЛИ. ГЛАВНЕ ХРИСТИЯНСЬКІ СВЯТИНІ ЗНАХОДЯТЬСЯ В ЄРУСАЛИМІ, РИМІ, НА ПІВНОЧІ ІСПАНІЇ І Т.Д.
ЗАМКОВА АРХІТЕКТУРА У РОМАНСЬКИЙ ПЕРІОД ЗМІНИЛАСЯ СВІТСЬКА АРХІТЕКТУРА. ЗАМКІИ ТВОРИЛИ З КАМНЮ І ПЕРЕТВОРИВШИ НЕПРИХОДИМУ КРЕПІСТЬ.НА ВЕРШИНІ ВИСТАВЛЯЛИ ДОЗОР.ЗА КРІПОСНИЙ СТІНОЮ ЗНАХОДЯТЬСЯ ЧИСЛЕННІ ГОСПОДАРСЬКІ ПОСТРОЙКІ. ЯК ПРАВИЛО ЗАМОК БУВ ОТОЧЕНИЙ ПРІРВОЮ. ЯК НІ В ОДНІЙ КРАЇНІ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ, В ІСПАНІЇ РОЗГОРУНЛОСЯ БУДІВНИЦТВО ЗАМКІВ. НАСТОЯЩОЙ КРАЇНОЮ ЗАМКІВ СТАЛО КОРОЛІВСТВО КАСТІЛІЯ.ОДИН З НАЙБІЛЬШИХ РАННІХ ЗАМКІВ РОМАНСЬКОГО ПЕРІОДУ -КОРОЛІВСЬКИЙ ПАЛАЦ АЛЬКАСАР - БУВ ЗБУДОВАНО У IX В. у СЕГОВІЇ.
НАЙМЕНУВАННЯ «ГОТИЧНЕ МИСТЕЦТВО» ВИНИКЛО В ЕПОХУ ВІДРОДЖЕННЯ. ГОТИЧЕСКИМ НАЗВАЛИ МИСТЕЦТВО, ЯКЕ НЕ МАЛИ АНТИЧНІ ТРАДІЦІЇ. В РІЗНИХ ЄВРОПЕЙСЬКИХ КРАЇНАХ ГОТИКА МАЛА СВОЇ ХАРАКТЕРНІ ОСОБЛИВОСТІ І ХРОНОЛОГІЧНІ РАМКИ, АЛЕ ЇЇ СВІТАНОК ПРИПАДАЄ НА XIII-XІVСТ.ГОТИЧИСКІ СОБОРИ БУЛИ ЛЕГКІ І УСТРІМЛЕНІ ВГОРУ, ЦЕ ПОВЯЗАНО З ТИМ ЩО В ГОТИЧНІЙ АРХІТЕКТУРІ СТАЛИ ВИКОРИСТОВУВАТИ НОВУ КОНСТРУКЦІЮ СВОДОВ. ГОТИЧЕСКЕ МИСТЕЦТВО СПОЧАТКУ ВИНИКЛО І РОЗВИВАЄТЬСЯ ФРАНЦУЗЬКОЇ ПРОВІНЦІЇ ІЛЬ-ДЕ-ФРАНС.ДО ВИДАТНИХ ТВОРІВ ЗРІЛОЇ ГОТИЧНОЇ АРХІТЕКТУРИ СТАВИТЬСЯ СОБОР У АМЄН - ДОВЖИНА 145 І ВИСОТА 142,5 МЕТРА- НАЙБІЛЬШИЙ У ФРАНЦІЇ. ГОТИЧНЕ МИСТЕЦТВО ОДНЕ З НАЙЯСКРАВІШИХ ДОСЯГНЕНЬ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ. НАЙМЕНУВАННЯ «ГОТИЧНЕ МИСТЕЦТВО» ВИНИКЛО В ЕПОХУ ВІДРОДЖЕННЯ. ГОТИЧЕСКИМ НАЗВАЛИ МИСТЕЦТВО, ЯКЕ НЕ МАЛИ АНТИЧНІ ТРАДІЦІЇ. В РІЗНИХ ЄВРОПЕЙСЬКИХ КРАЇНАХ ГОТИКА МАЛА СВОЇ ХАРАКТЕРНІ ОСОБЛИВОСТІ І ХРОНОЛОГІЧНІ РАМКИ, АЛЕ ЇЇ СВІТАНОК ПРИПАДАЄ НА XIII-XІVСТ.ГОТИЧИСКІ СОБОРИ БУЛИ ЛЕГКІ І УСТРІМЛЕНІ ВГОРУ, ЦЕ ПОВЯЗАНО З ТИМ ЩО В ГОТИЧНІЙ АРХІТЕКТУРІ СТАЛИ ВИКОРИСТОВУВАТИ НОВУ КОНСТРУКЦІЮ СВОДОВ. ГОТИЧЕСКЕ МИСТЕЦТВО СПОЧАТКУ ВИНИКЛО І РОЗВИВАЄТЬСЯ ФРАНЦУЗЬКОЇ ПРОВІНЦІЇ ІЛЬ-ДЕ-ФРАНС.ДО ВИДАТНИХ ТВОРІВ ЗРІЛОЇ ГОТИЧНОЇ АРХІТЕКТУРИ СТАВИТЬСЯ СОБОР У АМЄН - ДОВЖИНА 145 І ВИСОТА 142,5 МЕТРА- НАЙБІЛЬШИЙ У ФРАНЦІЇ. ГОТИЧНЕ МИСТЕЦТВО ОДНЕ З НАЙЯСКРАВІШИХ ДОСЯГНЕНЬ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ.
КЛАСИЦИЗМ- ІДЕЙНО-ХУДОЖНІЙ НАПРЯМ І СТИЛЬ У ЄВРОПЕЙСЬКОМУ МИСТЕЦТВІ XVII СТ. КЛАСИЦИЗМ- ІДЕЙНО-ХУДОЖНІЙ НАПРЯМ І СТИЛЬ У ЄВРОПЕЙСЬКОМУ МИСТЕЦТВІ XVII СТ. РОЗГЛЯДАЛИ АНТИЧНІСТЬ ЯК ЕТИЧНУ І ХУДОЖНЮ НОРМУ. ЙОМУ ВЛАСТИВІ ПЛАСТИЧНА ГАРМОНІЯ І ЯСНІСТЬ. ДОСЛІВНО «КЛАСИЦИЗМ» МОЖНА ПЕРЕСІСТИ «ЗАСНОВАНУ НА КЛАСИКУ » ТВОРИ МИСТЕЦТВА , ЯКІ ВИЗНАНІ ЗРАЗКОМ ДОСКОНАЛОСТІ, ІДЕАЛУ. СИСТЕМА ХУДОЖНЬОЇ ОСВІТИ КЛАСИЦИЗМ БУДУЄТЬСЯ НА ВИВЧЕННІ АНТИЧНОСТІ І МИСТЕЦТВА ВІДРОДЖЕННЯ
У ФРАНЦІЇ, ЯКА У XVII СТ. СТАЛА БАТЬКІВЩИНОЮ КЛАСИЦИЗМУ, БАРОККО НЕ НАБУЛИ ПОШИРЕННЯ . НА ПОЧАТКУ XVIIIСТ. ТУТ З'ЯВИВСЯ НОВИЙ СТИЛЬ-РОКОКО (від франц. ROCAILLE - «РАКОВИНА») У ФРАНЦІЇ, ЯКА У XVII СТ. СТАЛА БАТЬКІВЩИНОЮ КЛАСИЦИЗМУ, БАРОККО НЕ НАБУЛИ ПОШИРЕННЯ . НА ПОЧАТКУ XVIIIСТ. ТУТ З'ЯВИВСЯ НОВИЙ СТИЛЬ-РОКОКО (від франц. ROCAILLE - «РАКОВИНА») ХАРАКТЕРНІ РИСИ – ПРИСТРАСТЬ ДО СЛАДНОГО, ВИШУКАНІСТЬ ФОРМХИМЕРНІ ЛІНІЇ, НАГАДУЮТЬ ПРИМХЛИВИЙ СИЛУЕТ РАКОВИНИ. МИСТЕЦТВО РОКОКО ЗВЕРНЕНА ДО СВІТУ ЛЮДСЬКИХ ПОЧУТТІВ, НЕВЛОВИМЕ, ТОНКИХ ВІДТІНКІВ, НАСТРОЮ. РОКОКО ВИНИКЛО В ОСТАННІ РОКИ КОРОЛЯ ЛЮДОВІКА XIV АЛЕ НА ВІДМІНУ ВІД УСІХ ПРЕДСТВАВЛЕНИХ ЙОМУ СТИЛІВ ФРАНЦУЗЬКОЇ АРОХІТЕКТУРИ НЕ БУЛО ПРИДВОРНОГО МИСТЕЦТВА. БІЛЬШІСТЬ БУДІВЕЛЬ- ЦЕ ПРИВАТНІ БУДИНКИ ФРАНЦУЗЬКОЇ АРИСТОКРАТІЇ : БАГАТІ МІСЬКІ ОСОБНЯКИ («ГОТЕЛІ») І ЗАМІСЬКІ ПАЛАЦИ.
Найважливішу роль в архітектурі англійської неокласицизму зіграли два майстри-Вільям Чемберс і Роберт Адам.Етот стиль нерідко називають просто «стилем Адама» на честь його творца.Інтерьери Адама ще за життя майстра багато хто вважав вищим досягненням англійської архітектури того времені.Історію англ. Неокласицизму XVIII ст. завершують 2 архітектора: Джорж Денс Молодший і сер Джон Соун. Джон Соун був головним архітектором будівлі Англійського банку і присвятив його будівництва значну частину життя і саме цей архітектор підбив своєрідний підсумок англійської неокласицизму XVIII ст. Найважливішу роль в архітектурі англійської неокласицизму зіграли два майстри-Вільям Чемберс і Роберт Адам.Етот стиль нерідко називають просто «стилем Адама» на честь його творца.Інтерьери Адама ще за життя майстра багато хто вважав вищим досягненням англійської архітектури того времені.Історію англ. Неокласицизму XVIII ст. завершують 2 архітектора: Джорж Денс Молодший і сер Джон Соун. Джон Соун був головним архітектором будівлі Англійського банку і присвятив його будівництва значну частину життя і саме цей архітектор підбив своєрідний підсумок англійської неокласицизму XVIII ст.
Схожі презентації
Категорії