Своєрідність опери Ж. Бізе "Кармен" як основа хореографічних інтеретацій
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Ж. Бізе Р. Петі А. Алонсо А.Гадес Р.Агілар М. Ек Є. Панфілов М. Боурн Р. Поклітару В. Єлізаров
Символічний ряд в хореографічних інтерпретаціях опери Ж. Бізе “Кармен” Опера “Кармен” Хореографічні інтерпретації символ перемоги, як ствердження ідеалу (Р. Петі) символ узагальненого смислу буття (А.Алонсо) символ стихії як життя і смерті (А. Гадес) символ істинної та уявної свободи (Є.Панфілов) символ вільного начала (М. Ек) символ свободи кохання символ свободи особистості (Р. Агілар) символ пристрасті та інтриги кохання (В. Єлізаров) символ тріумфу життєствердження (Р. Поклітару) символ свободи кохання (М. Боурн)
“Кармен” Ролана Петі Особливості твору: Р. Петі не прагне витримки іспанського колориту; - рішуче прибирає романтичний флер з Кармен та зберігає її жіночу красу та облесливість.
Альберто Алонсо “Кармен-сюїта” Спектакль – це не тільки розповідь про життя Кармен, але й спроба виразити її внутрішнє життя. В балеті не перекладено на танець оперу Ж. Бізе і літературну першооснову, а засобами хореографії розкрито повний образ Кармен - бунт свободи проти традиції.
Антоніо Гадес “Кармен-фламенко” Спектакль про людину нового часу і стихії поза історичних пристрастей. На відміну від опери трагічним героєм, який вступає в поєдинок з фатальністю є Хосе. Антипод його – Кармен. Лінія життя-двобою з долею утворює символічний та смисловий стрижень балету.
Рафаель Агілар “Кармен” Балет Р. Агілара дихає чуттєвістю: індивідуалізм на межі з ексцентричністю, кохання, пристрасть і смерть. Агілар створює «Кармен» як символ демонічної жінки. Хореограф піднімає проблему конфлікту людини з оточуючим «середовищем».
Матс Ек “Кармен” Глибоко відчуваючи експресивність і еротизм музики Ж. Бізе, хореограф з насолодою і з невичерпною фантазією втілює свої ідеї. Для Ека-інтерпретатора надзвичайно важлива зміна ролей: чоловік слабий, жінка сильна.
Євген Панфілов “Клетка для попугаев” Виступає руйнівником не тільки канонів хореографії. Клітка – найкраще місце для роздумів про свободу. Про свободу істинну і уявну, маленьку і велику, бажану і підступну.
Метью Боурн “The Car Man “ Інтерпретація М. Боурна не включає в себе традицію, канон допустимих правил, загальноприйнятих норм. Так в балеті створюється багаторівневий текст.
Раду Поклітару “Кармен-TV” Митець пропонує свою інтерпретацію відомого класичного балету як авангардно-асоціативний хореографічний твір, який дозволяє по-іншому сприймати і героїв балету, і подані автором проблеми, при цьому пропонуючи глядачеві потрапити в атмосферу Іспанії ХІХ століття.
Вадим Єлізаров “Кармен” Хореограф перетворив класичний сюжет у загадковий спектакль, в якому є все – музика, ефектні декорації, і, обов’язково, природний магнетизм і вишколена майстерність танцівників.
Висновки 1. Термін «хореографічна інтерпретація» є чинником утворення нового артефакту. 2. Визначено, що хореографічні інтерпретації «Кармен» є посиланням на першу постановку балету (А. Алонсо), так як у кожному спектаклі дещо новий хореограф переймає, а дещо - перевтілює. 3. Встановлено, що мова хореографічного мистецтва, на основі співтворчості з оригінальним задумом інтерпретатора, дає можливість створити новий автономний твір. 4. Розкрито, що своєрідність опери оформлює потенціал шедевру Ж. Бізе в різних видах хореографії. 5. Доведено, що завдяки своєрідності, оперні теми отримали нове тлумачення в різних стилях хореографічного мистецтва. 6. З’ясовано символічний ряд хореографічних інтерпретацій опери Ж. Бізе «Кармен». Доведено, що визначений ряд, був відсутній у оперному шедеврі. 7. Виявлено, що розглянуті хореографічні інтерпретації поєднала в єдине ціле над тема свободи самовираження людської особистості у розвитку. 8. Хореографічні інтерпретації опери «Кармен», відібрані для дослідження, систематизовано за образно-тематичним принципом та викладено у схемах.
Схожі презентації
Категорії