Антоніо Гауді
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Великий архітектор-Антоніо Гауді Роботу виконала: Учениця 10-А класу СЗШ № 258 Радченко Вероніка
народився 25 червня 1852 в місті Реусі, недалеко від Барселони, в сім'ї, що належить до роду потомствених каменярів. З 1868 р. жив у Барселоні. Антоніо Гауді (повне ім’я Antonio Gaudi y Cornet)
Дитинство Гауді пройшло біля моря. Враження про перші архітектурних дослідах він проніс через усе життя. Тому всі його будинку нагадують замки з піску. Через ревматизму хлопчик не міг грати з дітьми і часто залишався на самоті. Його увагу надовго приковували хмари, равлик, квіти ... Антоніо мріяв стати архітектором, але при цьому не хотів нічого винаходити. Він хотів будувати так, як будує природа, і кращими з інтер'єрів вважав небо і море, а ідеальними скульптурними формами - дерево і хмари.
Коли шкільний вчитель зауважив одного разу, що птахи можуть літати завдяки своїм крилам, підліток Антоніо заперечив: крила є і у домашніх курей, але літати вони не вміють, зате завдяки крилам швидше бігають. І додав, що крила потрібні і людині, тільки він не завжди знає про це.
У 1873-1878 рр.. займався у Вищій технічній школі архітектури. Темою навчального проекту Гауді вибрав ворота кладовища, і це були ворота фортеці - вони розділяли мертвих і живих, проте свідчили, що вічний спокій - всього лише нагорода за гідне життя. На випускному вечорі, вручаючи диплом, директор школи сказав: «Джентльмени, перед нами або геній, або божевільний». На що Гауді відповів: «Схоже, тепер я архітектор».
У Гауді були різні очі: один - короткозорий, інший - далекозоре, але він не любив окуляри і говорив: «Греки очок не носили». «Це безумство - намагатися зобразити неіснуючий об'єкт», - писав він у своєму юнацькому щоденнику. Він ненавидів замкнуті і геометрично правильні простору, а стіни доводили його прямо-таки до божевілля; уникав прямих ліній, вважаючи, що пряма лінія - це породження людини, а коло - породження Бога.
48 років було відведено Антоніо Гауді для заняття улюбленою справою - архітектурою. За цей час він створив архітектурний вигляд одного з найкрасивіших міст світу - Барселони. Адже саме в столиці Каталонії прославлений зодчий здійснив майже всі свої задуми. Гауді створив багато архітектурні об'єкти Барселони.
Одне з найпопулярніших споруд Гауді - будинок Батло (1904-06) - плід химерної фантазії, що має чисто літературне походження. У ньому розроблений сюжет - Св. Георгій вбиває дракона. Перші два поверхи нагадують кістки і скелет дракона, фактура стіни - його шкіру, а покрівля складного малюнка - його хребет. На покрівлі встановлені башточка і кілька груп димових труб різноманітних складних форм, облицьовані керамікою.
До числа шедеврів сучасної архітектури зараховують будинок Міла (1906-10), одна з найвідоміших споруд модерну, що отримала назву "Ла Педрера" (каменоломня), обумовлене дивиною цієї споруди. Це - розташований на кутовій ділянці шестиповерховий прибутковий будинок з двома внутрішніми дворами і шістьма світловими колодязями.
Будівля, як і квартири, має складний криволінійний план. Спочатку Гауді мав намір надати криволінійні обриси всім внутрішнім перегородок, але згодом відмовився від цього, надавши їм ламані обриси, що контрастують з хвилястою поверхнею фасаду. У будинку Міла застосовані нові конструктивні рішення: відсутні внутрішні несучі стіни, всі міжповерхові перекриття підтримуються колонами і зовнішніми стінами, в яких балкони грають конструктивну роль.
Антоніо Гауді створив і парк Гуель (El Parque Guell - 1900-1914 рр..). У цьому парку Гауді спробував втілити ідеї, які є в природі, але не реалізовувалися в архітектурі. Будівлі здаються виросли з землі, всі разом вони складають єдине ціле, дуже органічне, незважаючи на різноманіття форм і розмірів.
Щоб не «різати» приміщення на частини, він придумав власну безопорному систему перекриттів. Тільки через 100 років з'явилася комп'ютерна програма, здатна виконати подібні розрахунки. Це програма НАСА, яка розраховує траєкторії космічних польотів.
Гауді мріяв створити «Собор ХХ століття » , синтез всіх своїх архітектурних знань зі складною системою символіки та візуального пояснення таємниць віри. Храм став його нав'язливою ідеєю. Заглиблюючись в себе , він ставав все більш ексцентричним , свято вірив у свій месіанське призначення , жив відлюдником у своїй майстерні , розташованій на будівельному майданчику , і виходив тільки час від часу « з шапкою в руці» для збору коштів на будівництво церкви (пожертви були єдиним джерелом фінансування будівництва , тому вона будувалася так довго).
Храм Святого сімейства - мабуть, сама значна з робіт Гауді , на жаль , так і не закінчена . Стиль, в якому виконаний собор , віддалено нагадує готику , але разом з тим , це щось зовсім нове , сучасне. Будівля собору розраховане на хор з 1500 співаків , дитячий хор з 700 чоловік і 5 органів . Храм повинен був перетворитися на центр католицької релігії. З самого початку будівництво храму підтримував Папа Леон XIII . Роботи над створенням храму почалися ще в 1882 р. під керівництвом архітекторів Марторель ( Juan Martorell ) і Де Вільара ( Francisco de P. Del Villar ) . У 1891 р. будівництво очолив Антоніо Гауді.
За задумом Гауді, храм Святого сімейства повинен був стати будівлею-символом, грандіозної алегорією Різдва Христового, представленого трьома фасадами. Східний присвячений Різдва; західний - Страстям Христовим, південний, найзначніший, повинен стати фасадом Воскресіння.
Незважаючи на те , що Гауді будував храм протягом тридцяти п'яти років , йому вдалося звести і оформити тільки Різдвяний фасад , конструктивно є східною частиною трансепту , і чотири вежі над ним. Західна частина апсиди , складова велику частину цієї величної будівлі , досі не добудована. Антоніо Гауді загинув у Барселоні 7 червня 1926 , збитий трамваєм неподалік від собору Sagrada Familia . У несвідомому стані , у старої одежі , його доставили до лікарні Святого Хреста - спеціальний притулок для бідних , з якого йому вже не судилося вийти , щоб продовжувати прикрашати світ генієм своєї майстерності. Останки його покояться у склепі собору Sagrada Familia.
Через більш ніж через сімдесят років після смерті Гауді, будівництво собору триває і сьогодні. Поступово зводяться шпилі (за життя архітектора був закінчений тільки один), оформляються фасади з фігурами апостолів і євангелістів, сценами подвижницького життя і спокутної смерті Спасителя. Будівництво храму Святого сімейства, імовірно закінчиться До 2030 р.
Схожі презентації
Категорії