Позитивні та негативні приклади визначення заходів політичних програм
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
* www.ucipr.org.ua Позитивні та негативні приклади визначення заходів програм Анастасія Красносільська Український незалежний центр політичних досліджень
* Негативні приклади Проведення за участю представників місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування заходів з інформування населення про виконання місцевих програм соціально-економічного розвитку та основних заходів щодо розвитку територій. Забезпечення проведення інформаційних кампаній з питань реалізації обласної програми економічних реформ. Коментар: Заходи не передбачають залучення ІГС та не відповідають завданню залучення громадськості до формування і реалізації програм; Заходи спрямовані виключно на популяризацію діяльності органів влади, що не варто підміняти потребами розвитку громадянського суспільства.
* Негативні приклади Проведення заходів з нагоди державних свят і пам’ятних дат (Дня Соборності України, Дня пам’яті жертв політичних репресій, Дня скорботи і вшанування пам’яті жертв війни в Україні, Дня Конституції України, Дня Державного Прапора та Дня незалежності України, Дня пам’яті жертв голодоморів та інших), зокрема заходів, пов’язаних з прийомом офіційних делегацій, участю делегацій області у всеукраїнських заходах. Коментар: Відзначення державних світ та пам’ятних дат не пов’язане із забезпеченням розвитку громадянського суспільства. Відзначення свят фінансується за рахунок кошторисів виконавців або інших програм - може також викликати підозри у подвійному фінансуванні.
* Негативні приклади Проведення заходів щодо популяризації здобутків окремої громадської організації (наприклад, земляцтво області у м. Києві); Коментар: Захід спрямований на підтримку вузько групових інтересів та є сумнівно ефективним з огляду на реалізацію загальних завдань програм; Забезпечення участі в оздоровчій зміні для лідерів учнівського самоврядування в оздоровчому таборі Херсонської області Коментар: захід не пов’язаний із сприянням розвитку громадянського суспільства та має фінансуватися за рахунок інших програм.
* Негативні приклади Надання фінансової підтримки обласним громадським організаціям інвалідів, ветеранів, політичних в’язнів і репресованих, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Коментар: Надання підтримки таким організаціям вже фінансується за рахунок інших програм; Поза конкурсний порядок надання такої підтримки негативно впливає на ефективність використання коштів.
* Негативні приклади Моніторинг зовнішньої реклами на предмет дотримання вимог законодавства про захист моралі, виготовлення та розміщення зовнішньої соціальної реклами. Коментар: захід не забезпечує виконання завдань програм.
* Позитивні приклади: створення умов для діяльності ІГС Розробити Положення про ОСН в містах обласного значення та Порядок делегування ОМС частини власних повноважень, передачі фінансів і майна ОСН; Рекомендувати ОМС прийняти порядки проведення консультацій із громадськістю, створення громадських рад, сприяння громадські експертизі; Розробка та запровадження Порядку визначення пріоритетів конкурсів для фінансової підтримки програм та проектів ІГС; Розробити та запровадити Порядок проведення моніторингу виконання програм та проектів ІГС, для яких надається фінансова підтримка за рахунок бюджетних;
* Позитивні приклади: фінансова підтримка ініціатив ІГС Надання на конкурсних засадах фінансової підтримки для реалізації соціальних проектів громадським, благодійним організаціям, творчим спілкам за напрямками: соціально-економічний розвиток, аналітична робота та соціологічні дослідження, культурницька та просвітницька діяльність, екологічна безпека, допомога соціально незахищеним верствам населення (відповідно до Порядку, затвердженого Постановою КМУ від 12.10.2011 № 1049); Проведення моніторингу груп осіб, яким згідно із соціальними проектами надавалися відповідні соціальні послуги Проведення конкурсу проектів серед ІГС щодо організації вивчення громадської думки з питань оцінки діяльності органів виконавчої влади та місцевого самоврядування; Створення банку суспільно-значущих ініціатив ІГС регіону; Проведення моніторингу проектів та програм ІГС, для виконання яких надається підтримка за рахунок коштів відповідного бюджету.
* Позитивні приклади: забезпечення співпраці влади та ІГС Проведення публічних консультацій з громадськістю, у тому числі і засідань громадської ради при облдержадміністрації (зокрема щодо розробки обласних програм з соціально-економічного розвитку області; підготовки розпоряджень голови облдержадміністрації, проектів рішень обласної ради з питань бюджету, реалізації основних конституційних прав та свобод громадян; видання регуляторних актів); Залучення ІГС до розроблення нормативно-правових актів з питань реформування економіки області, галузей освіти, охорони здоров’я; Проведення щорічного моніторингу діяльності депутатів місцевих рад за участю представників інститутів громадянського суспільства; Практикувати стажування фахівців органів влади, студентів на базі працюючих ІГС; Проведення "днів відкритих дверей" для представників ГО та ЗМІ для ознайомлення з роботою ОВВ та ОМС; Забезпечення надання ЗМІ інформації про ефективні приклади співпраці ОВВ та ОМС.
* Позитивні приклади: забезпечення співпраці влади та ІГС Вивчення громадської думки з соціально значущих питань; Моніторинги ЗМІ на наявність зауважень і пропозицій ІГС та окремих громадян щодо діяльності місцевих ОВВ та ОМС та інформувати про вжиті заходи; Залучення ІГС до роботи у складі оргкомітетів, експертних та робочих груп, консультативно-дорадчих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування; Проведення публічних звітів керівників місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування перед громадськістю про виконання програм соціально-економічного розвитку територій; Моніторинг кращого досвіду роботи ІГС області та інших областей України та подальше ознайомлення з ним ІГС області.
* Позитивні приклади: підвищення спроможності ІГС та ОВВ до співпраці Розробка спецкурсу "Громадянське суспільство і влада" Навчання фахівців органів виконавчої влади, лідерів ІГС, представників громадських рад з питань запровадження громадської експертизи, доступу до публічної інформації, соціального замовлення тощо.
* Позитивні приклади: активізація громадян Розробка методичних рекомендацій щодо створення та діяльності ОСН, формування та легалізації ІГС, використання інструментів участі громадськості у формуванні та реалізації політики; Організувати виїзні "Юридичні приймальні" з метою надання юридичних консультацій населенню в містах і районах області; Проведення тренінгів для ІГС для підвищення їх організаційної та професійної спроможності; Створення та організація діяльності обласного інформаційно-ресурсного Центру розвитку громадянського суспільства Проведення конкурсів "Кращий волонтер року", "Кращий благодійник року", "Кращий ОСН року", "Краще ОСББ року", "Громадська організація року"; Проведення конкурсу журналістів на краще висвітлення проблематики громадянського суспільства; Забезпечення висвітлення діяльності інститутів громадянського суспільства в обласних ЗМІ.
* Позитивні приклади: вивчення стану розвитку громадянського суспільства в області Проаналізувати кількісні та якісні показники діяльності інститутів громадянського суспільства; Узагальнити матеріали щодо діяльності інститутів громадянського суспільства протягом 2010—2011 років; Проаналізувати заходи щодо виконання органами виконавчої влади обласної Концепції сприяння розвитку громадянського суспільства у 2010—2011 роках; Обговорити результати вивчення стану розвитку громадянського суспільства на спільному засіданні Президії громадської ради при облдержадміністрації та постійної комісії обласної ради з питань освіти, науки, культури та інформаційної сфери.
* Тут мають бути Ваші позитивні приклади! Анастасія Красносільська anastasia@ucipr.org.ua 044-279-24-35 Український незалежний центр політичних досліджень
Схожі презентації
Категорії