КУЛЬТУРА УКРАЇНИ В РОКИ ВІЙНИ
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
ПІСЛЯ ЦЬОГО УРОКУ УЧНІ ЗМОЖУТЬ Характеризувати розвиток культури в період 1941 – 1943 рр. Визначати умови розвитку культури на окупованій території і в тилу Розповідати про особливості розвитку культури в цей період Давати власну оцінку діяльності учасників культурного процесу на окупованій території
АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ПОКАЗАТИ НА КАРТІ ХІД БИТВИ ЗА ДНІПРО ТА ОСНОВНІ ОПЕРАЦІЇ ЗАВЕРШАЛЬНОГО ЕТАПУ ВИЗВОЛЕННЯ УКРАЇНИ ВІД НАЦИСТІВ; НАЗВАТИ ПОДІЇ ЗА ДАТАМИ: 06.11.1943р.; грудень 1943 – січень 1944р.; січень – лютий 1944рр.; серпень 1944р.; вересень – жовтень 1944р..
ПЛАН ОСВІТА І НАУКА УРСР У РОКИ ВІЙНИ ВНЕСОК УКРАЇНСЬКИХ ДІЯЧІВ КУЛЬТУРИ В ПЕРЕМОГИ НАД ВОРОГОМ
РОБОТА В ГРУПАХ 1-А ГРУПА – ОСВІТА с.57-58; 2-а ГРУПА – НАУКА с. 58-59; 3-я ГРУПА – ЛІТЕРАТУРА с.59-60; 4-а ГРУПА – РОЗВИТОК МИСТЕЦТВА с.60-61
Скласти таблицю ГАЛУЗЬ КУЛЬТУРИ КУЛЬТУРНІ ДІЯЧІ ОСНОВНІ ДОСЯГНЕННЯ ОСВІТА НАУКА ЛІТЕРАТУРА МИСТЕЦТВО
Питання до першої групи Схарактеризуйте стан української освіти в районах евакуації, на окупованих територіях та територіях, що були звільнені від німецьких загарбників; Що було характерним для стану освіти в умовах війни?
Стан освіти Евакуація шкіл до східних районів СРСР(Туркменії, Киргизії, Грузії, Новосибірській обл.) Складні умови навчання евакуйованих дітей на окупованих територіях Березень 1942р. – реформування освіти “новою владою” Доля вищої школи Відновлення діяльності радянської школи 1943 – 1944рр.
Зі спогадів киянина Д. Малакова Життя поволі відроджувалося. Відкрилися школи, і брат пішов у 6 клас середньої, тепер уже чоловічої (навчання навіщось знову стало роздільним ) школи … За партами сиділи переростки, за віком підлітки, а за життєвим досвідом – дорослі хлопці. Чому класи були різновіковими і як це позначалося на процесі навчання? Навіщо радянська влада, не чекаючи перемоги у війні, почала відроджувати школу? Як ставилося до цього населення?
Друга група Схарактеризуйте стан української науки (напрямки наукових досліджень, які обирали евакуйовані інститути) У чому полягали особливості досліджень українських науковців?
Євге н О скарович Пато н) — український вчений у галузі зварювальних процесів і мостобудування. Академік АН УРСР (1929). Герой Соціалістичної Праці (1943). Заслужений діяч науки УРСР (1940). Фундатор і перший керівник Інституту електрозварювання АН України. Член КПРС. Батько академіка Бориса Патона.
О. Богомолець Дійсний член (з 1929) і президент (з 1930) УАН (з 1936 — АН УРСР), академік (з 1932) і віце-президент (з 1942) Академії наук СРСР Очолював створені ним Інститут експериментальної біології та патології та Інститут клінічної фізіології АН УРСР. Опрацював ефективну методику впливу на сполучну тканину за допомогою винайденої ним антиретикулярної цитотоксичної сироватки, відомої у цілому світі як стимулятор функцій сполучної тканини.
Мико ла Дми трович Страже ско— український терапевт, батько біохіміка Стражеска Дмитра Миколайовича.
Олександр Володимирович Палладін (1885—1972) — український біохімік. Президент Академії наук Української РСР(1946—1962), академік АН УРСР і АН СРСР. Засновник української школи біохіміків.
Філа тов Володи мир Петро вич -заснував велику офтальмологічну школу; розробив й увів у практику хірургічної офтальмології методи пересаджування рогівки очей трупів; запропонував власні методи лікування глаукоми, трахоми, травматизму в офтальмології тощо; винайшов багато оригінальних офтальмологічних інструментів; створив вчення про біогенні стимулятори та розробив метод тканинної терапії (1933), яка широко застосовується в медицині й ветеринарії; заснував і редагував в Одесі «Офтальмологический журнал»; довгий час очолював наукове Товариство офтальмологів України.
Третя група Схарактеризуйте стан літератури, її внесок у мобілізацію українського населення на боротьбу з німецькими окупантами; У чому полягає особливість розвитку української літератури?
Література Спілка письменників і поетів України перебували у складі діючої армії (М. Бажан, А. Малишко, М. Стельмах та інші) Жанри літературної творчості: публіцистика ( О. Довженко, Є. Петров, Б. Польовий – військові кореспонденти); поезія (В. Сосюра “В годину гніву”, М. Рильський поема “Жага”, П. Тичина поема “Похорон друга” , В. Василевська повість “Райдуга”); сатира (О. Вишня – гумореска “Зенітка”)
Четверта група У чому полягає особливість розвитку мистецтва на окупованої ворогом території? Оцініть внесок діячів мистецтва
Кіномистецтво Київська (Ашхабад) Одеська (Ташкент) Українська студія хронікальних фільмів (Москва) – “День війни”, “Народні месники”, кіноповість О. Довженка “Україна в огні”- 43р. Художні фільми: “Олександр Пархоменко”, “Як гартувалась сталь”, “Райдуга” (нагорода “Оскар” та інші).
Олекса ндр Петро вич Довже нко — український та радянський письменник, кінорежисер, кінодраматург, художник, класик світового кінематографу.
Розвиток графіки О. Олександров “Роздавимо фашистську гадину”, В. Литвиненко “Україна вільна”, В. Касіян “У бій слов'яни” та інші
Закріплення нового матеріалу Оцінити внесок діячів різних сфер української культури у перемогу над Німеччиною; мотиви та цінності діячів культури, які за дуже важких умов , а часто й з ризиком для життя продовжували працювати в інтересах людей
Схожі презентації
Категорії