Католицизм
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Походить від грец. catholikos (Καθολικος), що означає «соборний», «загальний», у такому значенні цей термін вживав Ігнатій Богоносець 115 року. Походить від грец. catholikos (Καθολικος), що означає «соборний», «загальний», у такому значенні цей термін вживав Ігнатій Богоносець 115 року.
Характерні риси католицизму формувались в умовах життя пізньої римської імперії і великого переселення народів, коли внаслідок руйнування античних світових порядків зароджувалась нова цивілізація. Формування католицизму як напрямку християнства відбувалося протягом віків, з тим що основою всієї діяльності західної церкви — це намагання об'єднати християн під владою папи та забезпечити вірність Христовій церкві.Характерні риси католицизму формувались в умовах життя пізньої римської імперії і великого переселення народів, коли внаслідок руйнування античних світових порядків зароджувалась нова цивілізація. Формування католицизму як напрямку християнства відбувалося протягом віків, з тим що основою всієї діяльності західної церкви — це намагання об'єднати християн під владою папи та забезпечити вірність Христовій церкві.
Згідно з доктриною самої Католицької церкви, Католицька церква була «об'явлена в прообразах вже від початку світу, дивно уготована в історії Ізраїльського народу і в Старому Заповіті і заснована в останні часи, з'явилася через вилив Святого Духа і отримає славне завершення в кінці століть». Так само, як Єва була створена з ребра заснулого Адама, Церква народилася з пронизаного серця Христа, що помер на ХрестЗгідно з доктриною самої Католицької церкви, Католицька церква була «об'явлена в прообразах вже від початку світу, дивно уготована в історії Ізраїльського народу і в Старому Заповіті і заснована в останні часи, з'явилася через вилив Святого Духа і отримає славне завершення в кінці століть». Так само, як Єва була створена з ребра заснулого Адама, Церква народилася з пронизаного серця Христа, що помер на Хрест
Віровчення Католицької церкви базується на Біблії та Священному Переданні, яке включає в себе рішення Вселенських Соборів. Базові положення віровчення викладені в Катехізисі Католицької Церкви, канонічне право систематизовано і викладено в Кодексі канонічного права.Віровчення Католицької церкви базується на Біблії та Священному Переданні, яке включає в себе рішення Вселенських Соборів. Базові положення віровчення викладені в Катехізисі Католицької Церкви, канонічне право систематизовано і викладено в Кодексі канонічного права.
Вищою владою в Католицькій церкві наділений Папа римський. Дорадчими органами при папі є колегія кардиналів та синод єпископів. Адміністративний апарат Церкви називається Римська курія, до складу якої входять конгрегації, суди та інші установи. Єпископська кафедра Папи разом з курією формують Святий Престол, розташований в незалежній державі Ватикан. Святий Престол є об'єктом міжнародного права.Вищою владою в Католицькій церкві наділений Папа римський. Дорадчими органами при папі є колегія кардиналів та синод єпископів. Адміністративний апарат Церкви називається Римська курія, до складу якої входять конгрегації, суди та інші установи. Єпископська кафедра Папи разом з курією формують Святий Престол, розташований в незалежній державі Ватикан. Святий Престол є об'єктом міжнародного права.
Основний окремої територіальної одиницею є дієцезія очолювана єпископом.Основний окремої територіальної одиницею є дієцезія очолювана єпископом.До дієцезій прирівняні інші різновиди територіальних одиниць:Апостольський вікаріатАпостольська префектураАпостольська адміністратураВійськовий ординаріатТериторіальна прелатураТериторіальне абатство
Католицизм є найбільшою за кількістю вірних гілкою християнства. За даними на 2012 рік, у світі налічується 1,196 мільярди католиків. Католицизм є основною релігією в багатьох європейських країнах (Франція, Італія, Іспанія, Португалія, Австрія, Бельгія ,Литва, Польща, Чехія, Угорщина, Словаччина, Мальта та ін.) Усього в 21 державі Європи католики становлять більшість населення, в Німеччини, Нідерландах та Швейцарії — половину.Католицизм є найбільшою за кількістю вірних гілкою християнства. За даними на 2012 рік, у світі налічується 1,196 мільярди католиків. Католицизм є основною релігією в багатьох європейських країнах (Франція, Італія, Іспанія, Португалія, Австрія, Бельгія ,Литва, Польща, Чехія, Угорщина, Словаччина, Мальта та ін.) Усього в 21 державі Європи католики становлять більшість населення, в Німеччини, Нідерландах та Швейцарії — половину.
Протестантизм - (від лат. protestatio— урочиста заява, проголошення; в окр. випадках — заперечення, незгода) - один із трьох, поряд із православ'ям і католицизмом, головних напрямків християнства, що являє собою сукупність незалежних церков, церковних союзів і деномінацій, зв'язаних своїм походженням з Реформацією — широким антикатолицьким рухом XVI століття в Європі.
На думку прихильників Реформації, католицизм відійшов від первісних християнських принципів у результаті численних нашарувань середньовічного схоластичного богослов'я й обрядовості.На думку прихильників Реформації, католицизм відійшов від первісних християнських принципів у результаті численних нашарувань середньовічного схоластичного богослов'я й обрядовості.Вождем релігійної революції став Мартін Лютер. Перший відкритий виступ Лютера проти церковної політики відбувся в 1517 році — він привселюдно й люто засудив торгівлю індульгенціями, потім прибив на церковні двері 95 тез із викладом своєї позиції.
Основними доктринами протестантизму є Quinque sola(П'ять "тільки") — п'ять латинських тез, які підбили підсумок основним теологічним догматам Реформації. У лютеранській традиції число тез може бути скорочене до трьох (sola fide, sola gratia і sola scriptura). Латинське слово sola означає «тільки» або «єдино». Основними доктринами протестантизму є Quinque sola(П'ять "тільки") — п'ять латинських тез, які підбили підсумок основним теологічним догматам Реформації. У лютеранській традиції число тез може бути скорочене до трьох (sola fide, sola gratia і sola scriptura). Латинське слово sola означає «тільки» або «єдино».
Доктрина про те, що Біблія є єдиним богонатхненним і автентичним словом Господа, єдиним джерелом християнських доктрин. Те, що Біблія не вимагає інтерпретації, є ідеєю, що прямо суперечить вченню Східної Православної й Римсько-католицької церкви, які вчать, що Біблія може бути автентично інтерпретована тільки за допомогою апостольських переказів і Вселенських соборів. Доктрина про те, що Біблія є єдиним богонатхненним і автентичним словом Господа, єдиним джерелом християнських доктрин. Те, що Біблія не вимагає інтерпретації, є ідеєю, що прямо суперечить вченню Східної Православної й Римсько-католицької церкви, які вчать, що Біблія може бути автентично інтерпретована тільки за допомогою апостольських переказів і Вселенських соборів.
“Святе Письмо є єдиним суддею, нормою й правилом, згідно з яким, як на пробному камені, слід випробовувати й оцінювати всі догми.” - Формула Згоди“Святе Письмо є єдиним суддею, нормою й правилом, згідно з яким, як на пробному камені, слід випробовувати й оцінювати всі догми.” - Формула Згоди«Ти ж тримайся того, чого навчився і в чому переконався. Відаєш бо, від кого ти навчився, 15 і вже змалку знаєш Святе Письмо, яке вірою у Христа Іісуса може тобі дати мудрість на спасіння. 16 Все Писання - надхненне Богом і корисне, щоб навчати, докоряти, направляти, виховувати у справедливості, 17 щоб Божий чоловік був досконалий, до всякого доброго діла готовий.» (2Тим.3:14-17)
Доктрина про те, що прощення можна одержати тільки вірою, безвідносно до добрих справ. Протестанти не знецінюють добрі вчинки, але вони заперечують їхнє значення як умову порятунку душі, вважаючи їх обов’язковими плодами віри. Доктрина про те, що прощення можна одержати тільки вірою, безвідносно до добрих справ. Протестанти не знецінюють добрі вчинки, але вони заперечують їхнє значення як умову порятунку душі, вважаючи їх обов’язковими плодами віри.
«Віра твоя спасла тебе.» (Мт 9:22; Мк 10:52; Лк 7:50)«Віра твоя спасла тебе.» (Мт 9:22; Мк 10:52; Лк 7:50)«Чоловік оправдується вірою, без діл закону.» (Рим 3:28)
Доктрина про те, що порятунок приходить тільки через Божу благодать, як незаслужена милість — а не як щось заслужене грішником. Доктрина про те, що порятунок приходить тільки через Божу благодать, як незаслужена милість — а не як щось заслужене грішником.
«Благословен Бог і Отець Господа нашого Іісуса Христа, що благословив нас із неба всяким духовним благословенством у Христі. Бо в ньому він нас вибрав перед заснуванням світу, щоб ми були святі й бездоганні перед ним у любові. Він призначив нас наперед для себе на те, щоб ми стали його синами через Іісуса Христа, за рішенням своєї доброї волі, на хвалу слави своєї благодаті, якою він обдарував нас у любім своїм Сині. У ньому маємо відкуплення його кров'ю, відпущення гріхів, згідно з багатством його благодаті, що її вилляв на нас щедро, у всій мудрості та розумі.» (Єф.1:3-8) «Благословен Бог і Отець Господа нашого Іісуса Христа, що благословив нас із неба всяким духовним благословенством у Христі. Бо в ньому він нас вибрав перед заснуванням світу, щоб ми були святі й бездоганні перед ним у любові. Він призначив нас наперед для себе на те, щоб ми стали його синами через Іісуса Христа, за рішенням своєї доброї волі, на хвалу слави своєї благодаті, якою він обдарував нас у любім своїм Сині. У ньому маємо відкуплення його кров'ю, відпущення гріхів, згідно з багатством його благодаті, що її вилляв на нас щедро, у всій мудрості та розумі.» (Єф.1:3-8)
Доктрина про те, що Христос є єдиним посередником між Богом і людиною, і що порятунок можливий тільки через віру в Нього. Доктрина про те, що Христос є єдиним посередником між Богом і людиною, і що порятунок можливий тільки через віру в Нього.
«Один бо Бог, один також і посередник між Богом та людьми - чоловік Христос Іісус, що дав себе самого як викуп за всіх». (1Тим.2:5-6)«Один бо Бог, один також і посередник між Богом та людьми - чоловік Христос Іісус, що дав себе самого як викуп за всіх». (1Тим.2:5-6)«Дякуйте Отцеві, який зробив нас гідними мати участь у долі святих у світлі. Він вирвав нас із влади тьми й переніс у царство свого улюбленого Сина, в якому ми маємо відкуплення, прощення гріхів. Він - образ невидимого Бога, первородний усякого створіння, бо в ньому все було створене, що на небі і що на землі, видиме й невидиме: чи то престоли, чи господьства, чи начала, чи власті, все було ним і для нього створене. Він раніш усього, і все існує в ньому. Він також голова тіла, тобто Церкви. Він - начало, первородний з мертвих, так, щоб у всьому він мав першенство» (Кол.1:12-18)
Доктрина про те, що людина повинна схилятися тільки перед Богом, оскільки порятунок дарується тільки і єдино через Його волю і дії - не тільки дар Спокути Іісуса на хресті, але також дар віри в цю Спокуту, створену в серцях віруючих Святим Духом. Доктрина про те, що людина повинна схилятися тільки перед Богом, оскільки порятунок дарується тільки і єдино через Його волю і дії - не тільки дар Спокути Іісуса на хресті, але також дар віри в цю Спокуту, створену в серцях віруючих Святим Духом.
«Чи ви, отже, їсте, чи п'єте, чи щонебудь робите, усе робіть на славу Божу!» (1Кор.10:31)«Чи ви, отже, їсте, чи п'єте, чи щонебудь робите, усе робіть на славу Божу!» (1Кор.10:31)«Говоріть лише у глузді Божих слів, служіть лише у дусі тієї сили, яку дає Бог, щоб у всьому прославлявся Бог через Іісуса Христа, якому слава й сила по вічні віки! Амінь.» (1Петр.4:11)«і зробив нас царством священиків Богові й Отцеві своєму, - йому слава і влада на віки вічні! Амінь.» (Откр.1:6)«Все бо від нього, через нього і для нього. Йому слава навіки. Амінь.» (Рим.11:36)
У різних протестантських напрямах поняття обряду й таїнства можуть мати різний зміст. У разі, якщо визнаються таїнства, то їх два - хрещення і причастя. В інших випадках за цими діями визнається тільки символічний зміст. У будь-якому випадку вони вимагають свідомого ставлення, тому може існувати звичай здійснювати хрещення в більш-менш зрілому віці, а до причастя проходити спеціальну підготовку. Шлюб, сповідь вважаються просто обрядом.У різних протестантських напрямах поняття обряду й таїнства можуть мати різний зміст. У разі, якщо визнаються таїнства, то їх два - хрещення і причастя. В інших випадках за цими діями визнається тільки символічний зміст. У будь-якому випадку вони вимагають свідомого ставлення, тому може існувати звичай здійснювати хрещення в більш-менш зрілому віці, а до причастя проходити спеціальну підготовку. Шлюб, сповідь вважаються просто обрядом.
Молитовні будинки протестантів, як правило, вільні від пишного оздоблення, образів і статуй і походить від переконання, що в подібному декорі немає необхідноМолитовні будинки протестантів, як правило, вільні від пишного оздоблення, образів і статуй і походить від переконання, що в подібному декорі немає необхідноБогослужіння протестантів зосереджено на проповіді, молитві і співі псалмів і гімнів на національних мовах, а також на причасті, якому надають особливого значення.
Найбільш фундаментальним недоліком протестантської доктрини православні і католики вважають заперечення тієї ролі Священного Передання, яку воно має у православ'ї та католицизмі. На їхню думку, завдяки Священному Переданню Святими Отцями і був відібраний (з безлічі сумнівних апокрифічних книг) список богонатхненних книг Нового Завіту. Іншими словами, протестанти використовують набір канонів, але заперечують перекази, за якими вони були прийняті.Найбільш фундаментальним недоліком протестантської доктрини православні і католики вважають заперечення тієї ролі Священного Передання, яку воно має у православ'ї та католицизмі. На їхню думку, завдяки Священному Переданню Святими Отцями і був відібраний (з безлічі сумнівних апокрифічних книг) список богонатхненних книг Нового Завіту. Іншими словами, протестанти використовують набір канонів, але заперечують перекази, за якими вони були прийняті.
Протестанти не визнають діянь третього - сьомого Вселенських соборів.Протестанти не визнають діянь третього - сьомого Вселенських соборів.Більшість протестантів заперечують чернецтво, ікони і шанування святих.На думку православних критиків, відсутність Таїнств, характерних для православ'я, робить протестантську релігію «неповноцінною і нестабільною», приводить протестантизм до нескінченного дроблення на безліч деномінацій, а дух раціоналізму до закінченого атеїзму.
Схожі презентації
Категорії