Посібник Інформатика 5 клас
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Інформатика 5 клас Автори: Костриба О.В. Антонюк С.В. Лещук Р.І. Юрчук Т.І. Білогірський РМК 2013
Інформатика 5 клас Зміст Вступ Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси Основи роботи з комп’ютером Графічний редактор Редактор презентацій
Інформатика 5 клас 1. Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси. 2. Основи роботи з комп’ютером. 3. Графічний редактор. 4. Редактор презентацій.
Інформатика 5 клас • Заходьте до комп'ютерного класу тільки з дозволу вчителя, не поспішаючи, не торкаючись обладнання. • Не вмикайте та не вимикайте комп'ютери без дозволу вчителя. • Перш ніж розпочати роботу, розмістіть зошит, ручку, підручник так, щоб вони не лежали на клавіатурі чи моніторі, а також не заважали працювати на комп'ютері. • Під час роботи будьте дуже уважні. • Сидіть прямо, на відстані від екрана щонайменше 50—60 см. Лінія зору має бути спрямована до центру екрана. • Працюйте на клавіатурі чистими сухими руками, не натискаючи на клавіші без потреби чи навмання. • Під час роботи не торкайтеся екрана та тильної сторони монітора. • Не піднімайтеся зі своїх місць, коли до класу входить відвідувач. • Робоче місце має бути чистим.
Інформатика 5 клас • Не торкайтеся з'єднувальних проводів та проводів живлення. • Ніколи не намагайтесь самостійно усунути несправності комп'ютера. У разі появи запаху горілого, самовільного вимикання апаратури, незвичних звуків негайно повідомте про це вчителя. Запам'ятайте! Якщо не виконувати правила техніки безпеки та поведінки, то робота за комп'ютером може завдати шкоди вашому здоров'ю. • Працюйте за комп'ютером не більше 15 хвилин поспіль. Робіть перерви для відпочинку. • У разі появи різання в очах, різкого погіршення зору, болю в пальцях та кистях рук, посилення серцебиття, сповістіть вчителя про свій стан і, якщо потрібно, зверніться до лікаря. • Після закінчення роботи закрийте всі активні програми та коректно вимкніть комп'ютер. Приберіть робоче місце.
Інформатика 5 клас Інформатика. Поняття інформації. Властивості інформації. Види інформації. Повідомлення. Способи подання повідомлень Інформаційні процеси: зберігання, опрацювання, передавання та пошук повідомлень Дані. Пристрої, що використовуються для роботи з даними Підсумково-узагальнюючий урок.
Інформатика 5 клас З'ясувати предмет вивчення інформатики, мету і завдання курсу. Ознайомити з правилами поведінки в кабінеті інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій. Сформувати поняття інформація. Виховувати інформаційну культуру учнів, дбайливе ставлення до шкільної комп'ютерної техніки.
Інформатика 5 клас Термін інформатика виник на початку1960-х років у Франції і використовувався для позначення різних автоматизованих процесів. Сам термін походить від двох французьких слів information - інформація та automatique – автоматика.
Інформатика 5 клас Інформація – це дані та відомості, представлені в різних формах. Інформація - це відомості про навколишній світ. Інформація — це знання, які ви здобуваєте на уроках і на заняттях у гуртках, відомості, які ви дістаєте з книжок, журналів, телепередач, у спілкуванні, зі спостережень навколишнього середовища та з інших джерел. Для забезпечення тривалого зберігання інформації в компактній формі використовують носії. Носій – матеріальний об'єкт, на якому зберігається інформація.
Інформатика 5 клас Що таке інформатика? Що розуміється під терміном "інформація”? Як потрібно себе поводити в комп’ютерному класі? Як необхідно сидіти за комп'ютером? Як поводити себе біля комп'ютера? Що не можна робити за комп'ютером? Що ви можете зробити, якщо комп’ютер не працює? Які ваші дії, якщо відчувається запах горілого? Що ви повинні зробити, якщо в клас заходить директор школи? Що потрібно зробити, якщо у вас погіршилось самопочуття під час роботи за комп’ютером? Що можна зробити, якщо ви відчули, що болять очі? Які ваші очікування від вивчення інформатики в 5 класі?
Інформатика 5 клас 1. Опрацювати відповідний параграф підручника, власний конспект уроку. 2. Підготувати короткий виступ на тему: “Огляд новини зі світу комп'ютерної техніки ”
Інформатика 5 клас Що таке інформатика? Що розуміється під терміном "інформація”? Як потрібно себе поводити в комп’ютерному класі? Як необхідно сидіти за комп'ютером? Як поводити себе біля комп'ютера? Що не можна робити за комп'ютером? Що ви можете зробити, якщо комп’ютер не працює? Які ваші дії, якщо відчувається запах горілого? Що ви повинні зробити, якщо в клас заходить директор школи? Що потрібно зробити, якщо у вас погіршилось самопочуття під час роботи за комп’ютером?
Інформатика 5 клас Продовжити формувати поняття інформація. Вивчити властивості інформації. З’ясувати, які є види інформації. Виховувати інформаційну культуру учнів.
Інформатика 5 клас Інформація сприймається людиною через органи чуття. Ми отримуємо інформацію за допомогою зору, слуху, нюху, дотику та смаку. Зір, слух, нюх, дотик, смак – це спосіб сприйняття інформації.
Інформатика 5 клас Повнота: якщо вам повідомлять, що буде контрольна, але не зазначать, з якої теми та з якого предмету, то інформація буде неповною. Достовірність: якщо вам скажуть, що контрольна буде завтра, а насправді вона буде післязавтра, то інформація буде недостовірною. Корисність: якщо ви дізнаєтеся, що контрольна буде з даної теми математики, то отримана інформація буде для вас корисною. Актуальність: якщо ви дізнаєтеся про контрольну вже після її проведення, то отримана інформація буде несвоєчасною. Зрозумілість: якщо інформацію про контрольну передати азбукою Морзе, яку ви не знаєте, то така інформація буде для вас незрозумілою. Об’єктивність: якщо ви дізнаєтесь, що на вулиці «холодно» - це є суб'єктивним твердженням, водночас повідомлення «на вулиці +100 С» дає об'єктивну інформацію. Властивості інформації:
Інформатика 5 клас 1. Людина може сприймати інформацію за допомогою … 2. Які звуки можна почути в місті, в селі, в будинку, на вулиці і т.д.? 3. Про що може повідомити чоловік, коли він грає на музичному інструменті або співає? 4. Чи можуть тварини, птахи, риби або комахи передавати інформацію в звуковій формі? Якщо так, наведіть приклади. Повторимо вивчене:
Інформатика 5 клас Роздивись картинки, назви органи чуттів, які допоможуть тобі дізнатися інформацію про кожен об'єкт.
Інформатика 5 клас Заповніть порожні клітинки таблиці: Об'єкт Орган Вид інформації Приклад з математики Очі Зорова Лист до друга Картина Радіопередача Телепередача Лимон
Інформатика 5 клас Заповніть порожні клітинки таблиці: Інформація Властивість, яка відсутня Вчорашній прогноз погоди Хімічні формули для учня першого класу Чай гарячий Вистава відбудеться в середу Всі риби можуть жити без води Покази зіпсованого термометра
Інформатика 5 клас Що розуміється під терміном "інформація”? Які властивості повинна мати інформація? Які є види інформації? Які є органи чуття у людини? Наведіть приклади отримання інформації через органи чуття.
Інформатика 5 клас 1. Опрацювати відповідний параграф підручника, конспект уроку. 2. Підготувати приклади повної та неповної інформації, достовірної та недостовірної, актуальної та неактуальної.
Інформатика 5 клас На минулому уроці ми вивчали тему: “Властивості інформації. Види інформації”. .
Інформатика 5 клас Що розуміється під терміном "інформація”? Які властивості повинна мати інформація? Які є види інформації? Які є органи чуттів у людини? Наведіть приклади отримання інформації через органи чуття. Наведіть приклади повної та неповної інформації, достовірної та недостовірної, актуальної та неактуальної.
Інформатика 5 клас Сформувати поняття повідомлення. Ознайомити з способами подання повідомлень. З’ясувати, які є види інформації. Виховувати інформаційну культуру учнів.
Інформатика 5 клас Інформація передається за допомогою повідомлень. Повідомлення можуть передаватись від людини до людини, від людини до пристрою та навпаки, а також між пристроями. Між людьми повідомлення звичайно передаються в усній чи письмовій формі, а між пристроями – за допомогою сигналів.
Інформатика 5 клас Повідомлення бувають усними, письмовими, у вигляді малюнків, жестами, спеціальними знаками чи організованими іншим чином. Приклади повідомлень:
Інформатика 5 клас Інформаційне повідомлення завжди передбачає наявність джерела, приймача і каналу зв'язку між джерелом і приймачем. Під час передачі інформації завжди є той, хто передає інформацію – джерело інформації, та той, хто її отримує – приймач інформації.
Інформатика 5 клас Повідомлення і шум: Не всяке повідомлення несе інформацію. Якщо повідомлення не несе корисної інформації, то воно несе шум. Те саме повідомлення може нести в одному випадку - інформацію, в іншому випадку - шум.
Інформатика 5 клас Інформація передається за допомогою ... Повідомлення можуть передаватись від … до … Повідомлення бувають усними, ... За допомогою повідомлень відбувається обмін інформацією між ..., між людьми і …, між ... Інформаційне повідомлення завжди передбачає наявність джерела, … Якщо повідомлення не несе корисної інформації, то воно несе …
Інформатика 5 клас Що означає поняття “повідомлення”? Які бувають повідомлення? Чи завжди повідомлення несе інформацію? Наведіть приклади повідомлень. Що таке шум? Наведіть приклади, коли повідомлення в одному випадку несе інформацію, в іншому шум.
Інформатика 5 клас 1. Опрацювати відповідний параграф підручника, конспект уроку. 2. Підготувати приклад повідомлення на комп’ютерну тематику.
Інформатика 5 клас На минулому уроці ми вивчали тему: “Повідомлення. Способи подання повідомлень”. .
Інформатика 5 клас Що означає поняття “повідомлення”? Які бувають повідомлення? Чи завжди повідомлення несе інформацію? Наведіть приклади повідомлень. В якому вигляді можна подати повідомлення? Наведіть приклади. Що таке шум? Наведіть приклади, коли повідомлення в одному випадку несе інформацію, в іншому шум.
Інформатика 5 клас Сформувати поняття про інформаційні процеси. Розвивати в учнів уміння узагальнювати. Виховувати відповідальність, самостійність, інформаційну культуру учнів.
Інформатика 5 клас збирати та сприймати, зберігати і накопичувати, передавати і поширювати, опрацьовувати, створювати, захищати, використовувати в своїй практичній діяльності.
Інформатика 5 клас Процеси, пов'язані зі зберіганням, пошуком, передачею, обробкою й використанням інформації, називаються інформаційними процесами.
Інформатика 5 клас Інформаційні процеси Приклади Збереження інформації Пошук Збір інформації Обробка Передача Подання Захист
Інформатика 5 клас Як ви розумієте поняття "інформаційні процеси"? Які ви знаєте інформаційні процеси? В якій формі можна подати інформацію? Якими способами можна зібрати інформацію? Які є способи передачі інформації? Як можна обробляти інформацію? Де знайти потрібну інформацію? В якій формі можна зберігати інформацію? Як захистити інформацію?
Інформатика 5 клас Що таке “інформація”? Що таке повідомлення? Як ви розумієте поняття "інформаційні процеси"? Які ви знаєте інформаційні процеси? Навести приклади інформаційних процесів з власного життя.
Інформатика 5 клас Сформувати поняття повідомлення. Ознайомити з способами подання повідомлень. З’ясувати, які є види інформації. Виховувати інформаційну культуру учнів.
Інформатика 5 клас комп’ютер, телефон, диктофон, факс, плеєр, калькулятор, фотокамера, кінокамера, ігрові приставки, навігатор та ін.
Інформатика 5 клас Комп'ютер — електронний пристрій, який приймає дані, обробляє їх, відображає результати у вигляді інформаційних повідомлень і за потреби зберігає дані для їх подальшого використання. Існують переносні комп'ютери (ноутбуки).
Інформатика 5 клас Телефон - це пристрій для передачі звуку на великі відстані за допомогою електричних сигналів. Телефони поділяються на стаціонарні (дротові) телефони та мобільні (бездротові).
Інформатика 5 клас Диктофон - це портативний прилад для запису й наступного відтворення усного мовлення. Диктофони часто вбудовуються в мобільні телефони, плеєри та іншу електронну техніку порівняно невеликих розмірів.
Інформатика 5 клас Факс, або факсимільний апарат — пристрій, що передає зображення різноманітних документів через телефонні лінії. Документ, що пересилається, теж часто називають факсом. Факс чимось схожий на телефон, але передає зображення, а не голос.
Інформатика 5 клас Плеєр (програвач) – це пристрій з автономним живленням, що відтворює звук чи відео. Сучасні плеєри – цифрові, тому їх ще називають mp3-плейєр чи mp4-плейєр.
Інформатика 5 клас Калькулятор - невеликий електронний пристрій для виконання математичних обчислень, роботи з формулами. Незмінний помічник при підрахунках. Часто калькулятори ділять на прості та калькулятори інженерного типу.
Інформатика 5 клас Фотокамера (фотоапарат) – прилад для фіксації зображення на спеціальному носії (фотоплівці або на електронній карті пам'яті).
Інформатика 5 клас Кінокамера - це пристрій, призначений для запису рухомого зображення на кіноплівку. На сучасному етапі розвитку техніки частіше використовуються цифрові відеокамери, що записують дані на електронні носії.
Інформатика 5 клас Ігрова або гральна приставка — це пристрій, розроблений і створений для того, щоб грати у відеоігри. Приставки зазвичай під’єднуються до телевізорів чи моніторів. Сучасні ігрові приставки як носії інформації використовують DVD та Blu-ray диски. Можливі також варіанти гри через Інтернет.
Інформатика 5 клас Головне завдання навігатора – визначення місця знаходження приймача, для чого використовуються дані, що отримуються зі супутника. Навігатори часто вбудовані в смартфони або кишенькові ПК.
Інформатика 5 клас Назва пристрою для роботи з даними З якими даними працює даний пристрій Телефон Плеєр Факс Диктофон Фотокамера Калькулятор Комп'ютер
Інформатика 5 клас 1. Опрацювати відповідний параграф підручника, конспект уроку. 2. Скласти кросворд (ребус) з вивчених термінів.
Інформатика 5 клас Підсумковий узагальнюючий урок з теми "Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси"
Інформатика 5 клас Перевірити рівень знань, умінь, навичок, сформовані на попередніх уроках. Розвивати увагу, кмітливість, логічне мислення. Виховувати активність, комунікабельність, інтерес до інформатики.
Інформатика 5 клас Новини, повідомлення, відомості представлені у різних видах. Зрозуміла інформація, яка може передаватися і оброблятися. Пристрій, що передає зображення різноманітних документів через телефонні лінії. Бувають усними, письмовими, у вигляді малюнків, жестів. Пристрій, що відтворює звук чи відео. Пристрій для обробки інформації. Прилад для фотографування. Пристрій для передачі звуку на великі відстані. Портативний прилад для запису усного мовлення. Невеликий електронний пристрій для виконання математичних обчислень. Прилад для визначення місцезнаходження об'єкта.
Інформатика 5 клас комп’ютер, екран диктофон, мобільний телефон, мікрофон, факс, вентилятор, плеєр, калькулятор, ноутбук, блок живлення, кінокамера.
Інформатика 5 клас Актуальність Глибина Швидкість передачі Зрозумілість Якість Висота Ширина Повнота Корисність Достовірність Довжина Об'єктивність
Інформатика 5 клас Джерело інформації Приймач інформації Телевізор Людина, … Людина Учень, … Телефон Книга
Інформатика 5 клас Зараз кожен із вас має назвати будь-який пристрій для роботи з даними та його призначення, але повторюватись не можна.
Інформатика 5 клас Що таке інформатика? Що розуміється під термінами "інформація", "повідомлення", "дані"? Які властивості має інформація? Які є види інформації? Що таке шум? Наведіть приклади отримання інформації через органи чуття. Як ви розумієте поняття "інформаційні процеси"? Які ви знаєте інформаційні процеси? Які є способи передачі інформації? Що означає поняття “повідомлення”? Які бувають повідомлення? Чи завжди повідомлення несе інформацію? Наведіть приклади повідомлень. Що таке шум? Наведіть приклади, коли повідомлення в одному випадку несе інформацію, в іншому шум. Що таке дані? Які ви знаєте пристрої для роботи з даними?
Інформатика 5 клас Повторити тему "Інформація". Підготувати короткі інформаційні повідомлення про використання комп’ютерів.
Складові комп’ютера (системний блок, пристрої введення (миша, клавіатура), зберігання (жорсткий магнітний диск, оптичний диск, флеш-пам’ять). Виведення даних (монітор, принтер), їх призначення. Види сучасних персональних комп’ютерів (стаціонарні, портативні, планшети, комунікатори). Правила поведінки і безпеки життєдіяльності в комп'ютерному класі. Підготовка комп’ютера до роботи. Коректне завершення роботи з комп’ютером. Об’єкти. Властивості об’єктів, значення властивостей. Об’єкти навколо нас. Класифікація об’єктів. Робочий стіл. Меню, їх призначення. Види меню. Поняття про програму. Запуск програми на виконання. Практична робота 2. Робота з клавіатурним тренажером. Вікно програми, основні об‘єкти вікна. Завершення роботи з програмою. Операції над вікнами. Практична робота 1. Робота з вікнами та їх об’єктами. Поняття про файл і Папка (папку), їх імена. Перегляд списків імен файлів і папок.
На яких носіях ми можемо зберегти інформацію? Назва Об’єм CD 700 Мб … … … … … … … … … … … …
Які пристрої для введення інформації ви знаєте? Назва Призначення Клавіатура Введення тексту … … … … … … … … … … … …
Види сучасних персональних комп’ютерів Назва Переваги та недоліки Стаціонарний ПК Введення тексту … … … … … … … … … … … …
Вся інформація в комп’ютері зберігається у вигляді файлів (документи, малюнки, музика, відео і т.д.), які користувач розміщує на дисках, в папках. Як розрізнити ці об’єкти? Які властивості мають об’єкти інформаційної системи?
Контекстним меню називається тому, що набір його команд залежить від контексту, іншими словами, від об’єкта, на якому ви клацнули правою кнопкою миші. Контекстне меню можна відкрити практично для будь-якого елемента Windows XP, який ви бачите на екрані.
Прикладна програма, застосунок, застосовна програма (англ. application, application software) — користувацька комп'ютерна програма, що дає змогу вирішувати конкретні прикладні задачі користувача. Назва Призначення Paint Графічний редактор. Створення малюнків. … … … … … …
Операції над вікнами Вікна можна активізувати, перемістити, змінити розміри, мінімізувати, розгорнути, повернути до попереднього вигляду, закрити. ОС Windows дає змогу відкривати одночасно кілька вікон. Вікна можуть розміщуватись поруч (зліва-направо, зверху-вниз) та перекриватись (зокрема, розміщуватись каскадом). Для зміни розміщення вікон потрібно в контекстному меню панелі задач (контекстне меню можна викликати сполученням клавіш Shift+F10) вибрати бажане розміщення. Розміщення вікон можна також змінювати за допомогою миші, перемістивши його в потрібне місце. Для того, щоб перемістити вікно (чи виконати будь-яку іншу дію) його спочатку потрібно активізувати. Щоб активізувати вікно достатньо виконати одну з наведених нижче команд: натиснути вказівником миші по одному з його об’єктів або елементів інтерфейсу (у активного вікна Рядок заголовка має більш яскравий колір); натиснути на кнопці вікна на панелі задач; скористатись сполученням клавіш Alt+Tab для переходу між вікнами та Enter для підтвердження вибору. Щоб перемістити вікно потрібно піднести вказівник до Рядка заголовка, затиснути ліву кнопку миші і перетягнути вікно в потрібне місце. Щоб змінити висоту вікна, потрібно піднести вказівник до нижньої або верхньої межі (щоб він набув вигляду двонапрямленої стрілки) і, натиснувши ліву кнопку миші, перетягнути вгору або вниз. Аналогічно для зміни ширини вікна потрібно перетягнути його за ліву або праву межу. Для одночасної зміни висоти і ширини потрібно перетягувати за кут вікна . Для мінімізації вікна потрібно натиснути кнопку «Згорнути» — вікно «зникає» з екрану, але залишається кнопка вікна на панелі завдань. Іншими двома кнопками керування вікном його можна розгорнути (повернути до попереднього вигляду) та закрити . Закрити поточне вікно можна також за допомогою комбінації Alt+F4.
Файл – це сукупність даних, записаних на зовнішній носій, яка має певне ім’я. Англійське слово file перекладається буквально як "шпилька для наколювання паперів". Справді, дані збираються ("підколюються") в один інформаційний блок і оформлюються у вигляді іменованого файла. До існуючого файла може бути записана додаткова інформація або з нього можуть бути видалені не потрібні дані. З файлами можна виконувати й операції, пов'язані з різними інформаційними процесами: пошук конкретних даних у файлах, копіювання даних тощо. Файл є універсальним інформаційним об'єктом. Будь-яка робота, виконана на комп'ютері (текст і малюнки, аудіо- і відеозапис, база даних і програма), оформлюється у вигляді файлів. Ім'я файла найчастіше характеризує внутрішній зміст файла. Ім'я файла містить у собі дві частини: власне ім'я і розширення. Ці дві частини розділені крапкою.
Окремі файли, записані на диск, можуть об'єднуватися в Папки (їх також називають каталогами), а ті, у свою чергу, — в інші Папки. Часто Папки, що містяться в даному каталозі, називаються підкаталогами.. Папка – це спеціальний файл, у якому реєструються інші файли, а також Папки, вкладені в дану Папку. Для зручності збереження інформації й доступу до неї Папки упорядковуються в деяку структуру. Вміст диска утворює кореневий каталог. З кореневого каталогу можна перейти до Папок першого рівня, із них — до Папок другого рівня тощо. Файли можуть зберігатися в Папках усіх рівнів. Файли і каталоги зберігаються на дисках зовнішніх запам'ятовуючих пристроїв (накопичувачів). У комп'ютері може бути декілька таких пристроїв–дисководів, що використовують жорсткі диски, дискети, лазерні компакт-диски. Щоб розрізняти дисководи, їм присвоюють певні імена. Стандартними іменами є літери з послідовності: А, В, С,... Літери А і В звичайно надають дисководам для гнучких магнітних дисків - дискет. Літера С завжди зарезервована для жорсткого системного диска, з якого завантажується ОС. Я Привід компакт-диска може мати наступну літеру — D.
Схожі презентації
Категорії