Основи програмування. Вступ
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Основи програмування М. Кононов Київський національний університет імені Тараса Шевченка E-mail: mvk@univ.kiev.ua 1. Вступ М.Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ.kiev.ua
М.Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ.kiev.ua Місце програмування у сучасному житті Комп’ютерна програма - послідовність інструкцій, призначена для використання керуючим пристроєм обчислювальної системи (комп’ютера, програмованого пристрою) Виконання програми пов’язане з обробкою інформації *
М.Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ.kiev.ua Місце програмування у сучасному житті Інформація не може бути передана, прийнята або збережена в чистому вигляді. Носієм її є повідомлення. Таким чином, інформація не існує сама по собі, а лише через використання носія Інформація - відомості про стан системи (об’єкта), які можуть існувати незалежно від системи (об’єкта) Збереження, обробка, передача інформації часто реалізується через переведення у числову (кодову) форму. Це виконується не обов’язково комп’ютером! *
М.Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ.kiev.ua Властивості інформації : об’єктивність Місце програмування у сучасному житті повнота достовірність адекватність доступність актуальність Можна не записувати *
М.Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ.kiev.ua Місце програмування у сучасному житті Інформатика — теоретична та прикладна (технічна, технологічна) дисципліна, що вивчає структуру і загальні властивості інформації, а також методи і (технічні) засоби її створення, перетворення, зберігання, передачі та використання в різних галузях людської діяльності Фундаментом інформатики є використання обчислювальних систем і, відповідно, програмування! *
М.Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ.kiev.ua Кодування - встановлення співвідношення (таблиці співвідношення) двох систем формальних об’єктів (переклад, шифрування та інше). Кодом зветься форма представлення повідомлень, в яких реалізовано деякі правила, що забезпечують відповідність між повідомленнями і кодовими символами Місце програмування у сучасному житті *
М.Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ.kiev.ua Історія розвитку обчислювальної техніки Полегшення та пришвидшення виконання арифметичних дій (від рахівниці до сучасного калькулятора) *
М.Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ.kiev.ua Історія розвитку обчислювальної техніки Накопичення та класифікація інформації (табулятори, стрічкові та карткові накопичувачі) *
М.Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ.kiev.ua Історія розвитку обчислювальної техніки Наближений розв’язок рівнянь, моделювання (“великі” обчислювальні машини Керування *
М.Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ.kiev.ua Історія розвитку обчислювальної техніки Складні методи обробки інформації для різних галузей (персональні комп’ютери, мікроконтролери) *
М.Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ.kiev.ua Історія розвитку обчислювальної техніки Глобальна інформатизація суспільства *
М.Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ.kiev.ua Задачею курсу є: ознайомлення з базовими принципами реалізації програмного забезпечення Структура курсу засвоєння мінімального рівня однієї з мов програмування на прикладі С# (читається Сі-шарп) ознайомлення з основними тенденціями розвитку засобів програмування на прикладі Інтегрованого середовища розробки MS Visual Studio та середовища виконання MS.NET Можна не записувати *
М.Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ.kiev.ua Курс складається з: 17 лекцій (розділених на два модулі) Структура курсу 8 практичних занять (лабораторних робіт) Завершується іспитом Можна не записувати Викладеня буде орієнтуватись на девіз : “ Що? Для чого? Як? Де шукати? “ * ftp://ftp.univ.kiev.ua/.incoming/.mvk/
М.Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ.kiev.ua Література: Структура курсу Можна не записувати * Дрейер М. C# для школьников: Учебное пособие / Перевод с англ. под ред. В. Биллига— М.: Интернет-Университет Информационных Технологий; БИНОМ. Лаборатория знаний, 2009. — 128 с
М.Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ.kiev.ua Взаємодія програмних та апаратних засобів Вхідні дані Обробник може бути: апаратним програмним (програмно-апаратним) *
М.Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ.kiev.ua Взаємодія програмних та апаратних засобів Операнд — частина машинної команди, що визначає об’єкт, з яким виконується дія Команда (дія) Операнд *
М.Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ.kiev.ua Взаємодія програмних та апаратних засобів До цієї проблеми повернемось наступної лекції Архітектура фон Неймана *
М.Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ.kiev.ua Архітектура комп’ютера Архітектуру процесора Архітектура комп’ютера включає в себе: Особливості реалізації підсистеми пам’яті Реалізацію зовнішньої периферії Оточення процесора Структуру зв’язків Архітектуру процесора *
М.Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ.kiev.ua Систему команд Архітектура процесора включає в себе: Архітектура комп’ютера Орієнтацію на визначені типи даних Структуру блоку виконання операцій Структуру системи регістрів Структуру внутрішніх зв’язків *
М.Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ.kiev.ua Включає у себе формат (принципи побудови) та сукупність усіх можливих варіантів команди Однозначність інтерпретації Повинна забезпечувати: Функціональну повноту Ефективність реалізації Обмеженість та нарощуваність Система команд Формат даних (?) *
М.Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ.kiev.ua Трансляція Трансляція (в програмуванні) — перетворення програми, яка подана однією мовою, в еквівалентну програму іншою мовою *
М.Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ.kiev.ua Трансляція Компіляція Режими: Інтерпретація Часткова компіляція (з подальшою інтерпретацією) Just in Time *
М.Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ.kiev.ua Трансляція Система команд процесора Рівні мов/команд Асемблер (мова низького рівня) Проміжний код Мови високого рівня Проблема сумісності *
М.Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ.kiev.ua Ефективність виконання Проблеми розробки програмних засобів Ефективність розробки Швидке зростання розмірів коду та його складності Стійкість, надійність Сумісність *
М.Кононов © 2009 E-mail: mvk@univ.kiev.ua підготовку та редагування тексту програми Засоби розробки попередню перевірку синтаксису Трансляцію та збірку в рамках проекту Виконання Повинні забезпечити: Трасування та відладку Розробку ресурсів (допоміжних елемен-тів, необхідних для реалізації програми) Комфортність роботи розробника Проект — (в комп’ютерних технологіях) сукупність файлів, які обробляються разом для реалізації результату Систему допомоги *
Схожі презентації
Категорії