Інтерактивний урок
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Знання має служити творчим цілям людини. Мало накопичувати знання; Слід розповсюджувати їх якомого Ширше та застосовувати в житті. М.Рубакін
Відтворення опорних знань, навичок і умінь студентів : - Робота з тестами на ПК - Індивідуальна робота з карткою - творче завдання - Інтерактивна гра «Хрестики і нулики» (диференційоване, робота в групах)
Робота з тестами на ПК Тестові завдання з інформатики : “ Табличний процесор Excel” Тестові завдання з математики : “ Похідна”
МЕТА ЗАНЯТТЯ З ІНФОРМИАТИКИ: Систематизація знань студентів і перевірка їхніх знань і вмінь, застосування електронної таблиці Excel у розв’язанні завдань різного типу. Освітня: Закріпити знання про застосування формул і функцій; Закріпити знання побудови графіків та діаграм в електронних таблицях у відповідність до даних ; Сформувати навички роботи з об’єктами. Навчальна
МЕТА ЗАНЯТТЯ З ІНФОРМИАТИКИ: Сприяти логічному мисленню, уваги, пам’яті. Вміння порівнювати набуті знання з новими у сучасному житті; Розвиток мислення і творчої уяви; Розвивати вміння аналізувати, робити висновки, знаходити власні способи розв’язку; Розвиток зорово-моторної координації та образного мислення. Розвиваюча:
МЕТА ЗАНЯТТЯ З ІНФОРМИАТИКИ: Виховувати точність, охайність, акуратність, уважність при обчисленнях, вміння відчути насолоду від індивідуальної чи колективної розумової праці, пов’язаної з процесом мислення. Бажання застосовувати набуті знання, вміння та навички для досягнення поставленої мети, прищеплювати любов до предмету основи інформатики. Розвивати естетичні смаки. Виховна:
МЕТА ЗАНЯТТЯ З МАТЕМАТИКИ: Узагальнити та закріпити знання студентів про похідні функції; Показати практичне застосування набутих знань в алгебрі, геометрії, фізиці, економіці. Навчальна :
МЕТА ЗАНЯТТЯ З МАТЕМАТИКИ: Розвивати логічне мислення, кмітливість, обчислювальні навички, культуру математичної мови, Вміння аналізувати, узагальнювати, конкретизувати, робити висновки; Формувати навички колективної та індивідуальної роботи; Розвиваюча:
МЕТА ЗАНЯТТЯ З МАТЕМАТИКИ: Виховувати наполегливість, уважність, працелюбність, Виховувати інтерес до математики; Сприяти вихованню старанності і охайності під час запису. Виховна:
З даної теми Ви повинні знати та вміти: Досліджувати функцію та будувати графік; Знаходити значення похідної в точці; Знаходити екстремуми функції. А головне – вміти працювати плідно й творчо.
Випереджувальні знання Міні презентації: «Походження поняття похідної» «Застосування похідної»
Робота в групах «Спільний проект розв’язку» Зібратися разом - це початок, триматися разом - це прогрес, працювати разом - це успіх … (диференційоване, робота в групах)
УМОВА ЗАДАЧІ 1: Дослідити функцію та побудувати її графік Група 1: Група 2: Група 3: Група 4: .
Запуск програми: Пуск → Програми → Microsoft Excel Швидкий запуск програми: 2 рази ЛКМ Стовпці позначені буквами (А, В, С... АА, ВВ), Рядки - цифрами (1, 2, ...). Клітинки (комірки, чарунки), які утворюютьcя на перетині рядків і стовпців. Кожна клітинка має адресу (А2; С9). Стовпців може бути до 256, а рядків до 65 384 Рядок заголовка Текстове меню Панель інструментів Рядок формул – Відображає вміст клітинки Ім’я активної комірки Адреса 1. Запуск і характеристика пакета електронних таблиць
2. Ввід даних у комірки і їх редагування Заповнення – з клавіатури. Перехід між комірками: мишка або стрілки УК Виділення – протягування мишею (ЛКМ) Вилучення – виділити і Delete або “пробіл” Переміщення – курсор наводять на край рамки, тягнуть мишею в потрібне місце Копіювання – ЛКМ за маркер автозаповнення Редагування (в рядку формул – клацають ЛКМ 1 раз до появи курсора, в комірці – 2 рази ЛКМ до появи курсора) використовують Delete або Backspace Форматування У комірки можна вводити дані трьох типів: числа, текст, формули для проведення дій з ними.
Встановлення ширини стовпця Якщо текст не вміщується в комірку - розширюють відповідний стовпець за допомогою ЛКМ, помістивши курсор у назві стовпчика Декілька клітинок робочої таблиці, які мають суміжні сторони, утворюють діапазон клітинок. Діапазони мають прямокутну форму й описуються адресами двох діагонально протилежних клітинок Наприклад: А1:А9 — діапазон-стовпець А1:Е1 — діапазон-рядок А1:СЗ — прямокутний діапазон Виділити суміжні діапазони: провести натиснутою ЛКМ від першої до останньої клітинки Несуміжні діапазони: провести натиснутою ЛКМ тримаючи Сtгl Заповнені клітинки утворюють робочу таблицю, яка міститься на робочій сторінці (аркуші), сторінка має назву (н-д: Лист1) Кілька робочих сторінок утворюють робочу книгу. Книга зберігається у файлі з розширенням .хls.
Введення формул: починають із символу “=” у рядку формул, далі вручну вводять числа або адреси комірок, назви функцій. Введення формул закінчується натисканням Enter. Н-д: =В3*С3/100 або =СУММ(B3:E3) або простіший спосіб - вказування комірок табличним курсором Для обчислень функцій використовують Майстра функцій, якого викликають Меню: Вставка → Функція або відповідною піктограмою fx Формули можна копіювати: ЛКМ на маркері автозаповнення і протягування по всіх даних. Формула під час копіювання: вводиться в інші клітинки автоматично; автоматично модифікується — змінюються відносні адреси; автоматично переобчислюється при зміні даних 3. Проведення обчислень за формулою
Меню: Формат → Ячейки (Комірки) → Формат комірок або на панелі форматування 4. Форматування даних в таблиці
Діаграми призначені для графічного відображення числових даних таблиць Усі діаграми (окрім кругової) мають дві осі: горизонтальну — вісь категорій, вертикальну - вісь значень. Об'ємні діаграми мають третю вісь ~ вісь рядів Гістограма (стовпцева діаграма) ілюструє зміни у часі чи просторі Кругова діаграма демонструє співвідношення частин і цілого
Крок 1: вибирають тип і вигляд діаграми Крок 2: задають діапазони з даними Крок 3: задають параметри діаграми на закладках Крок 4: зазначають, куди заносити діаграму Натискають кнопку “Готово”. Діаграми будують програмою, яка називається Майстер діаграм Запуск: на панелі інструментів або Вставка - Діаграма
адреса рядок формул функція майстер діаграм межі таблиць рядок заголовка табличний курсор маркер автозаповнення закладки
Інтерактивний метод «Аналогій» (використовуючи досвід табуляції функції в електронній таблиці Excel побудувати кілька графіків функцій, котрі в сукупності утворюють малюнок)
УМОВА ЗАДАЧІ 2: Знаходження похідної функції в заданій точці Група 1: Група 2: Група 3: Група 4: Використання похідної в задачах механіки Використання похідної в задачах економіки Використання похідної в задачах фізики Використання похідної в задачі про дотичну до кривої
ЗАУВАЖЕННЯ: оскільки в табличному процесорі Excel немає функції знаходження похідної то ми використовуємо наближений метод, алгоритм якого описаний в інструктивній картці. За основу взято інтерполяційну формулу Лагранжа наближеного диференціювання.
УМОВА ЗАДАЧІ 3: Дослідження функції на екстремум Група 1: Група 2: Група 3: Група 4: Опір r, який виникає внаслідок тертя, залежить від швидкості V (км/год) руху автомобіля. Дослідити задані функції на монотонність і знайти швидкість, при якій опір буде найменшим. Виробнича функція залежить лише від чисельності персоналу фірми, де f – випуск продукції, х – число працівників. Знайти чисельність штату, при якій випуск продукції досягає найбільшого значення. Нехай функція доходу , а функція витрат , де х – кількість реалізованого товару. Визначити, яку кількість продукції треба виготовити, щоб прибуток від її реалізації був максимальним. Матеріальна точка рухається вздовж прямої за законом швидкості . Яка її максимальна швидкість і в який момент часу?
Інтерактивна гра «Незакінчене речення» 1. Щоб вставити функцію в Excel, потрібно … Вставка/Функція
Інтерактивна гра «Незакінчене речення» 2. Геометричний зміст похідної… Кутовий коефіцієнт дотичної до кривої в точці або тангенс кута нахилу дотичної до кривої в даній точці з додатним напрямом осі Ох – це похідна функції в цій точці, тобто .
Інтерактивна гра «Незакінчене речення» 3. Щоб побудувати графік в Excel, потрібно… Вставка/ Діаграма/ Точкова
Інтерактивна гра «Незакінчене речення» 4. Щоб дослідити функцію на монотонність, потрібно… Знайти похідну функції, якщо на проміжку , то функція зростає. Якщо на проміжку , то функція спадає
Інтерактивна гра «Незакінчене речення» 5. Табуляція функції в Excel відбувається… Правка/Заповнити/Прогресія/Арифметична
Інтерактивна гра «Незакінчене речення» 6. Механічний зміст похідної… Швидкість в даний момент часу – це похідна від пройденого шляху за часом t, тобто
ІНТЕРАКТИВНА ГРА «МЕТОД ПРЕС» Свої відповіді сформуйте за таким алгоритмом: Я вважаю, … Тому що, … Наприклад, … Отже, …
Термінологійчний словник А Абсолютне посилання - використовується для вказівки на фіксоване положення комірки на листі, наприклад, "комірка знаходиться в стовпці А рядка 2". Адреса комірки - визначається назвою стовпчика та номером рядка. В Відносне посилання - указує на комірку, ґрунтуючись на її положенні щодо комірки, у якій знаходиться формула, наприклад, "на два ряди вище". Д Діаграма - це візуальний інструментальний засіб опису і представлення даних. Діапазон комірок - група суміжних комірок.
Термінологійчний словник Е Електронна таблиця - комп'ютерний еквівалент звичайної таблиці, в комірках якої записані дані різних типів, тексти, дати, формули, числа. З Змішане посилання - містить відносне й абсолютне посилання, наприклад, "комірка знаходиться в стовпці А и вище на два рядки". К Комірка електронної таблиці - область, що визначається перетином стовпчика та рядка електронної таблиці.
Термінологійчний словник П Посилання - засіб вказати адресу комірки, є ідентифікатором комірки чи групи комірок у книзі. Посилання містить ідентифікатор стовпчика та номер рядка, що однозначно визначають необхідну комірку на аркуші. Наприклад, В2 та В3. Поточна комірка (активна комірка) - комірка електронної таблиці, в якій в даний момент знаходиться курсор. Р Рядок формул - відображує дані, що вводяться в комірку. В ньому користувач може продивлятися чи редагувати вміст поточної комірки. Особливість рядка формул - можливість бачити формулу чи функцію, що міститься в поточній комірці, а не її результат.
Термінологійчний словник С Список - це набір рядків ( що підкоряється декілька більш строгим обмеженням, ніж звичайний лист із постійними заголовками стовпців), у яких зберігаються дані постійного формату. Т Табличний процесор - спеціальний комплекс програм, призначений для керування електронною таблицею. Ф Функція - це заздалегідь визначена формула, що оперує з одним чи декількома значеннями і повертає значення одне чи декілька значень.
Термінологійчний словник Д Диференційованою у точці називається функція , якщо в цій точці вона має похідну. Дотичною до кривої L у точці називається граничне положення січної , якщо точка прямує вздовж кривої до злиття з точкою . Е Екстремальними називаються точки мінімуму і максимуму функції. К Критичною точкою функції називається внутрішня точка проміжку , якщо в цій точці похідна або дорівнює нулю, або не існує.
Термінологійчний словник К Кутовий коефіцієнт дотичної до кривої в точці або тангенс кута нахилу дотичної до кривої в даній точці з додатним напрямом осі Ох – це похідна функції в цій точці, тобто . П Похідною функції у точці називається границя відношення приросту функції до приросту аргументу за умови, що приріст аргументу прямує до нуля, а границя існує, тобто Прискорення в даний момент часу – це похідна від швидкості за часом t, тобто .
Термінологійчний словник С Стаціонарною називається критична точка, в якій похідна дорівнює нулю. Т Точкою максимуму (мінімуму) функції є точка , якщо існує інтервал , де , який міститься у проміжку і такий, що ( ) для всіх х з інтервалу , де . Ш Швидкість в даний момент часу – це похідна від пройденого шляху за часом t, тобто .
Домашнє завдання Інтерактивна гра «Гроно»: Студенти використовують список основних термінів та понять Мозкової атаки з даних тем, а потім застосовують метод «Гроно» для встановлення зв’язку. Вивчити матеріал з конспекту, опрацювати літературу. Розв’язати завдання з підручника: ст. 112 №52 (9, 12). Теми до рефератів і повідомлень: - Виникнення презентацій - Історія створення програми MS Power Point. - Історія виникнення інтегралів. - Інтеграл та його застосування. Творче завдання : створення кросворду по темах: «MS Excel» та «Похідна» .
ЛІТЕРАТУРА О.Ю. Гаєвський „Інформатика”; Київ,2005;Ч4,Г10,§50-53 І.Т.Зарецька “Інформатика”; Київ, 2002; Р7, § 4,5 В.Д.Руденко “Практичний курс інформатики”; Київ, 2004; Р4, § 13 Я.М. Глинський “Інформатика”, Львів, 2001; Р3, §6 І.І. Литвин „ Інформатика”, Львів, 2004; Р7,§ 7.6 Шкіль М.І. та ін. Алгебра і початки аналізу: Підруч. для 11 кл. загальноосвіт. навч. закладів / М.І. Шкіль, З.І. Слєпкань, О.С. Дубинчук. – К.: Зодіак-ЕКО, 2002. Шкіль М.І. та ін. Алгебра і початки аналізу: Підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закладів / М.І. Шкіль, З.І. Слєпкань, О.С. Дубинчук. – К.: Зодіак-ЕКО, 2002.
І до нас комп’ютер знов покличе Вас. Лиш час назад ніколи не вернеться- Подумайте ж хоч інколи про вічне. Весь час повторюйте, учіться і дерзайте, Комп’ютер хай на поміч Вам приходить. Обчислюйте, творіть, та пам’ятайте - Закон розумний світом верховодить
Схожі презентації
Категорії