"Мігель де Сервантес Сааведра"
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Мігель де Сервантес Сааведра — іспанський письменник, одна із ключових фігур епохи Відродження, творець «вічного образа» Дон Кіхота, що став універсальним символом людства 29 вересня 1547 г. — народився в містечку Алькала-Де-Енарес біля Мадрида, у родині лікаря, що відбувався із зубожілого дрібнопомісного дворянського роду. У пошуках засобів існування родина часто переїжджала з міста в місто. Відомо, що в Мадриді він учився в міській колегії (школі) у гуманіста Х. Л. де Ойоса, однак більшу частину знань придбав самостійно. В 1569 р. Мигель перебрався в Італію. По клопотанню його вчителя, посол Папи Римського Пия V в Іспанії, кардинал Аквавива, прийняв молодого Сервантеса до себе на службу В 1570 р. — завербувався в солдати.
7 жовтня 1571 р. — у складі об'єднаного іспано-венеціанського флоту взяв участь у знаменитій битві з турками при Лепанто. Через отримане у цьому бою поранення ліва рука письменника на все життя залишилася паралізованою. Незважаючи на це Сервантес ще чотири роки провів на військовій службі, беручи участь у морських і сухопутних боях. Його військові заслуги були відзначені в рекомендаційному листі головнокомандуючого іспанською армією в Італії, адресованому королю Іспанії Пилипові II. В 1575 р. письменник відплив в Іспанію, але по шляху потрапив у полон до алжирських піратів. Рекомендаційний лист, що повинен був поліпшити його матеріальне становище, зіграв з ним злий жарт, підштовхнувши піратів запросити непомірно високий викуп за настільки коштовного бранця. У результаті Сервантес провів п'ять років у полоні, звідки неодноразово намагався бігти, але тільки в 1580 р., після того, як його викупили ченці-домініканци, зміг повернутися на батьківщину. Із цього ж часу відставний солдат зайнявся творчістю
Намагаючись пробитися на сцену, Сервантес пише драми, у тому числі найвідомішу зі своїх п'єс — героїчну драму «Нумансия». Але ці літературні досвіди не врятували його від напівзлидарського існування В 1587 р. письменник одержав скромну посаду інтенданта, в обов'язку якого входило збирати провіант в Андалусії для Непереможної Армади — іспанської флотилії, що готувалася в цей час до війни з Англією. Пізніше він став збирачем податків. Не маючи схильностей і навичок до цієї діяльності, Сервантес двічі ненадовго попадав у в'язницю, де йому й спало на думку— написати роман про Дон Кихота. 1605 р. — був опублікований перший том «Дон Кихота», величезний успіх якого підштовхнув автора до рішення повністю присвятити себе літературній праці 1614 р. — з'явилася підробка другого тому «Дон Кихота», автором якої виступив Алосо Фернандес де Авельянеда. В 1615 р. Сервантес надрукував другу частину свого «Дон Кихота». 1616 р. — був дописаний роман «Мандрівки Персилеса й Сихизмунди». 23 квітня 1616 р. — письменник помер В Мадриді.
«Дон Кіхот» ─ найвпливовіший літературний твір Іспанської Золотої Доби і вважається найкращим романом взагалі. Світ простих людей, від пастухів до власників таверн, що фігурують в «Доні Кіхоті» був новаторським для тих часів. Персонаж Дона Кіхота став дуже відомим у світі, а слово «донкіхотський» перейняли багато мов. Фраза «боротьба з вітряками» стала синонімом марності зусиль. І через свій величезний вплив роман допоміг формуванню сучасної іспанської мови
Худ. Оноре Дом'є. Дон Кіхот, не довершено. Романтичну тему Дон Кіхота, що живе в мріях, у відриві від живої дійсності, Дом ’ є писав багаторазово. Безликий, типізований образ «лицаря сумного образу» багато хто розцінює як особисту сповідь Дом ’є, як творче кредо самотнього, відреченого від світу художника, який з упертістю Дон Кіхота чіпляється за віру і мораль минулої епохи.
Малюнок Пікассо для журналу Луї Арагона Les Lettres Françaises (1955 р.): випуск тижневика був присвячений 350-річчю великого роману. Дон Кіхот служив джерелом натхнення не тільки в літературі, а й набагато пізніше в музиці і живописі, надихаючи Пабло Пікассо та Ріхарда Штрауса.
Близько трьох століть відокремлюють нас від великого іспанського генія, але цей довгий проміжок часу не зробив його чужим нашого життя, і його "золоті речі" не стали для нас "забутими словами". Близький і дорогий повинен бути кожному з нас цей "людина XVI століття" з його високими ідеалами, з його сильною душею, з його чистим серцем і бездоганною совістю, завдяки яким, прощаючись з життям, сповненої страждань і позбавлень, він не згадував про свої поневіряння і розчарування, але міг, навпаки, напередодні смерті вимовити зворушливі і милі слова: "Прощайте, жарти, прощай, веселий настрій духа!"
Схожі презентації
Категорії