X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
БУДОВА ТРАНСМІСІЇ

Завантажити презентацію

БУДОВА ТРАНСМІСІЇ

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

ТЕМА № 10 БУДОВА ТРАНСМІСІЇ

Слайд 2

Слайд 3

ЛІТЕРАТУРА К.С. Шестопалов, С.Ф. Демиховский . Легковые автомобили. – М., 1985. М.Ю. Основенко, В.П.Сахно. Автомобілі. – К.: НМК ВО КАДІ, 1992. И.М. Юрковский, О.И. Юрковский. 300 возможных неисправностей легкового автомобиля. – К.: Техніка, 1999. В.Ф. Кисликов, В.В. Лущик. Будова й експлуатація автомобілів. – К.: Либідь, 2009. В.Ф. Яковлєв . Підручник по будові легкового автомобіля. М. ТРЕТІЙ РИМ 2010. Навчально-методичний комплекс. “Будова й експлуатація автомобіля”розділ “Силова передача автомобіля (трансмісія)” – К, КНУВС, 2007

Слайд 4

Слайд 5

“Призначення і загальна будова трансмісії Трансмісія автомобіля передає крутний момент від двигуна до ведучих коліс і змінює їх частоту обертання по величині і напрямку, складається зі зчеплення, коробки передач, карданної передачі, головної передачі, диференціала і півосей (привідних валів). При розташуванні двигуна, зчеплення і коробки передач безпосередньо у ведучих колесах (ВАЗ-2108) карданна передача між коробкою передач і ведучим мостом відсутня, а привід ведучих коліс здійснюється півосями зі спеціальними привідними валами (ВАЗ-2108).

Слайд 6

Призначення, загальна будова і принцип дії зчеплення та коробки перемикання передач ЗЧЕПЛЕННЯ Призначення зчеплення - короткочасно роз'єднувати двигун і коробку передач і знову плавно з'єднувати їх, не допускаючи різкої зміни навантаження, а також забезпечувати плавний рух автомобіля з місця. Крім того, зчеплення охороняє деталі трансмісії від перевантажень інерційним моментом, створюваним обертовими масами двигуна при різкому сповільненні обертання колінчатого вала.

Слайд 7

Слайд 8

Слайд 9

Слайд 10

Слайд 11

Призначення, загальна будова і принцип дії зчеплення та коробки перемикання передач Використовуване на вивчаємих легкових автомобілях зчеплення сухе, однодискове, воно складається з ведучих і відомих деталей, механізму вимикання і приводу. До ведучих деталей відносяться натискний диск, з'єднаний з кожухом важелями і пружними пластинами, а також натискні пружини. Ведучі деталі зібрані на ведучому диску Механізм вимикання має муфту з відтяжною пружиною і вижимний підшипник.

Слайд 12

Призначення, загальна будова і принцип дії зчеплення та коробки перемикання передач Робота зчеплення заснована на використанні сил тертя, що виникають між поверхнями дисків. Ведучий (натискний) диск зв'язаний з маховиком двигуни і обертається разом з ним, а ведений диск надітий на шліци ведучого вала коробки передач. При включеному зчепленні пружини, впливаючи на ведучий (натискний) диск, притискають ним ведений диск до маховика, забезпечуючи передачу крутного моменту від колінчатого вала до ведучого вала коробки передач.

Слайд 13

Призначення, загальна будова і принцип дії зчеплення та коробки перемикання передач До веденого диска приклепані дві фрикційні накладки. Ведений диск з'єднаний зі своєю маточиною через гасителя крутильних коливань (демпфер), що не допускає передачу крутильних коливань колінчатого вала на коробку передач. Він складається з двох фрикційних кілець, пружинної шайби, передньої і задньої пластин, демпферних пружин і упорних пальців. Гасіння крутильних коливань відбувається за рахунок сил тертя, що виникають при переміщенні диска і пластин відносно маточини, а також за рахунок дії демпферних пружин. Дія демпфера обмежується пальцями .

Слайд 14

Призначення, загальна будова і принцип дії зчеплення та коробки перемикання передач Механізм вимикання зчеплення складається з вилки і муфти з підшипником, змащення в який закладається при його виготовленні. Вилка спирається на кульову опору і утримується на ній пружиною. Зчеплення закрите картером, що має вікна для вентиляції і люк для проходу вилки, закритий гумовим чохлом.

Слайд 15

Призначення, загальна будова і принцип дії зчеплення та коробки перемикання передач Гідравлічний привід зчеплення складається з педалі, циліндра з живильним бачком, робочого циліндра і з’єднувального шланга. Вся система гідроприводу заповнена робочої (гальмовою) рідиною. В корпусі головного циліндра встановлена пружина і поршні. Між поршнями і попереду поршня розташовані ущільнювальні кільця. Наявність двох поршнів поліпшує ущільнення їх в циліндрі і зменшує навантаження на поршень при дії штовхача на поршень Сполучення бачка з головним циліндром здійснюється через компенсаційний отвір і пропускний отвір

Слайд 16

Призначення, загальна будова і принцип дії зчеплення та коробки перемикання передач Робочий циліндр кріпиться до картера зчеплення. У корпусі циліндра встановлений поршень із двома ущільнювальними кільцями. У гніздо поршня упирається штовхач вилки включення зчеплення. У корпус циліндра закручений клапан випуску повітря при покачуванні гідроприводу.

Слайд 17

Призначення, загальна будова і принцип дії зчеплення та коробки перемикання передач Робота зчеплення. При відпущеній педалі діафрагмова пружина притискає натискний диск і ведений диск до маховика, внаслідок чого ведений диск за рахунок сил тертя буде обертатися разом з маховиком і натискним диском, передаючи крутний момент через маточину на ведучий вал коробки передач.

Слайд 18

Призначення, загальна будова і принцип дії зчеплення та коробки перемикання передач При натисканні на педаль штовхач передає зусилля на поршень і , переборюючи опір пружини, переміщаються в головному циліндрі. При цьому переднє ущильнюваюче кільце перекриває компенсаційний отвір і порожнина циліндра роз'єднується з бачком, в результаті чого перед поршнем створюється надлишковий тиск рідини, що передається на поршень робочого циліндра. Під дією тиску рідини поршень робочого циліндра переміщається і через штовхач переміщає вилку вимикання зчеплення, яка, спираючись на кульову опору, пересуває муфту вбік маховика. Діафрагмова пружина, вигинаючись, відводить через фіксатори натискний ведучий диск від маховика.

Слайд 19

Призначення, загальна будова і принцип дії зчеплення та коробки перемикання передач диск звільняється, і передача крутного моменту, на ведучий вал коробки передач припиняється. При відпусканні педалі вона відходить назад під дією пружини, а всі деталі приводу повертаються у вихідне положення під дією відтяжної пружини. Ущільнювальне кільце відходить від компенсаційного отвору, відновлюючи сполучення порожнин головного циліндра і бачка. Діафрагмова пружина згинається і знову затискує відомий диск між натискним диском і маховиком, забезпечуючи передачу крутного моменту на ведучий вал коробки передач. Якщо педаль зчеплення відпустити різко, те рідина не встигне заповнити об’єм, що звільняється поршнем, і в робочій порожнині головного циліндра створюється розрідження. Під його дією рідина через отвір, зазор між заднім торцем ущільнювального кільця і канавкою поршня протікає через радіальний отвір у поршні в робочу порожнину циліндра, що забезпечує наступну ефективну дію приводу вимикання зчеплення.

Слайд 20

Призначення, загальна будова і принцип дії зчеплення та коробки перемикання передач Повнота включення зчеплення забезпечується наявністю зазору 0,1...0,5 мм між штовхачем і поршнем при відпущеній педалі зчеплення. Зазор встановлюється обмежувальним гвинтом і визначається вільним ходом педалі. Для зниження залишкового зусилля, що прикладається до педалі зчеплення, застосована спеціальна підсилювальна пружина Заднім кінцем пружина з'єднана з кронштейном педалей, а переднім з гачком, закріпленим на верхнім плечі педалі. При початковому натисканні на педаль пружина трохи розтягується і чинить опір руху педалі, але при подальшому ході педалі, коли вісь пружини пройде центр осі 1 педалі, пружина стискується і допомагає впливу водія на педаль.

Слайд 21

Призначення, загальна будова і принцип дії зчеплення та коробки перемикання передач На автомобілі «Москвич-2140» зчеплення по своїй будові і роботі аналогічно вищеописаному, але не має підсилювальної пружини приводу, а головний циліндр має деякі відмінності і близький по конструкції головному циліндру автомобіля .

Слайд 22

Призначення, загальна будова і принцип дії зчеплення та коробки перемикання передач У автомобіля ВАЗ-2108 вилка вимикання зчеплення повертається в двох втулках картера зчеплення за допомогою приварного важеля, з'єднаного з приводом. Привід зчеплення тросовий із сервопружиною , що зменшує зусилля, що прикладається до педалі зчеплення при її вимиканні і виконуючої роль відтяжної пружини. Трос розташований в оболонці, по обох кінцях якої закріплені наконечники, і з'єднаний нижнім кінцем з важелем вилки вимикання зчеплення через поводок, а верхнім кінцем - з коротким плечем педалі зчеплення. В іншому зчеплення аналогічно зчепленню автомобіля ВАЗ-2105. Призначення, загальна будова і принцип дії зчеплення і коробки передач

Слайд 23

ПЛАСТИЧНІ (КОНСИСТЕНТНІ) МАСТИЛА Вони застосовуються для вузлів автомобілів, недостатньо захищених від попадання вологи і пилку, вузлів, у яких рідкі масла не утримуються, а також для захисту відкритих металевих поверхонь від корозії при консервації. Вони являють собою густі маслоподібні речовини, одержувані загущенням мінеральних масел спеціальними загусниками, і підрозділяються на антифрикційні (для вузлів тертя) і запобіжні (для консервації).

Слайд 24

ПЛАСТИЧНІ (КОНСИСТЕНТНІ) МАСТИЛА У залежності від виду загусника розрізняють кальцієві (солідоли), натрієві (консталини), літієві, барієві, алюмінієві мастила. Велике поширення одержали мастила на змішаних милах-загусниках.

Слайд 25

ПЛАСТИЧНІ (КОНСИСТЕНТНІ) МАСТИЛА Основними експлуатаційно-технічними властивостями цих мастил є: вязкістно-температурні, протизносні, антикорозійні властивості, тепло- і вологостійкість, механічна стабільність і міцність. По теплостійкості мастила поділяються на низькоплавкі(до 65° С), средньоплавкі (65... 100° С) і тугоплавкі (більш 100°С). Теплостійкість залежить від виду загусники. Мастила, виготовлені на кальцієвих милах, є низькоплавкими, на натрієвих - тугоплавкими.

Слайд 26

ПЛАСТИЧНІ (КОНСИСТЕНТНІ) МАСТИЛА Літієве змащення Литол-24 має гарні низькотемпературні властивості, високу температуру плавлення і майже не розчиняється у воді. Тому мастила мають широке застосування.

Слайд 27

КОРОБКА ПЕРЕДАЧ Коробка передач дає можливість при постійній потужності двигуна змінювати силу тяги на ведучих колесах автомобіля шляхом з’єднання шестерень з різним числом зубів; вона забезпечує також задній хід і тривале роз'єднання двигуна (разом зі зчепленням) від інших агрегатів трансмісії під час стоянки автомобіля або при русі його по інерції. З’єднання пар шестерень з різним числом зубів може здійснюватися їхнім пересуванням.

Слайд 28

Слайд 29

Слайд 30

Слайд 31

Слайд 32

Ведучий вал з'єднаний з веденим диском зчеплення, а ведений вал - з іншими агрегатами трансмісії. Відомий вал стосовно ведучого може обертатися з різним числом оборотів. Проміжний вал із закріпленим на ньому набором шестерень через шестерні знаходиться в постійному зачепленні з ведучим валом. На шліцах відомого вала встановлені пересувні шестерні, що забезпечують включення обраної передачі за допомогою механізму переключення КОРОБКА ПЕРЕДАЧ

Слайд 33

КОРОБКА ПЕРЕДАЧ Однак переключення передач у такій коробці супроводжується ударами торців зубів і їхнім підвищеним зносом. Для усунення цього недоліку застосовуються коробки передач з постійним зачепленням шестерень. У даній конструкції включення передач здійснюється переміщенням не шестерень, а спеціальних муфт легкого включення. Якщо ж ця муфта має додатковий пристрій, що забезпечує безударне включення передач, то вона називається синхронізатором. Задній хід забезпечується переміщенням шестерень заднього ходу за допомогою спеціальної вилки до з'єднання їх із шестернями проміжного і відомого валів.

Слайд 34

КОРОБКА ПЕРЕДАЧ Коробки передач автомобілів ВАЗ-2105, «Москвич» чотирьох ступінчата, має чотири передачі вперед і одну тому. Автомобіль ВАЗ-2108 має п’ятиступінчату коробку передач (у варіантному виконанні коробки передач чотирьохступінчата). У автомобіля ВАЗ-2105 коробка передач складається з картера, ведучого, проміжного і веденого валів, шестерень, двох синхронізаторів, підшипників, окремої осі із проміжною шестернею заднього ходу і механізму переключення передач з важелем

Слайд 35

КОРОБКА ПЕРЕДАЧ Картер коробки передач передньою площиною кріпиться до картера зчеплення, відносно якого коробка центрується шляхом заходу кільця заднього підшипника ведучого вала в отвір картера зчеплення. Знизу картер коробки закривається штампованою кришкою, у якій мається отвір для зливу масла, який закривається пробкою. Сапун сполучає внутрішню порожнину картера з атмосферою. Маслозаливний отвір в картері закривається пробкою, є одночасно і контрольним (рівень мастила повинен доходити до його нижньої межи).

Слайд 36

КОРОБКА ПЕРЕДАЧ Ведучий вал, виготовлений заодно із шестернею, що має зубцюватий вінець, встановлений одним кінцем у підшипнику, розміщеному в торці колінчатого вала, а іншим - у підшипнику. На валу маються шліци для установки маточини відомого диска зчеплення. Шестерня ведучого вала знаходиться в постійному зачепленні із шестернею проміжного вала.

Слайд 37

КОРОБКА ПЕРЕДАЧ Проміжний вал обертається в дворядному кульковому і роликовому підшипниках, що встановлені в стінках картера. Вал виконаний заодно з чотирма шестернями, а на шліцах заднього його кінця напресована ведуча шестерня передачі заднього ходу. Внутрішня обойма переднього (кулькового) підшипника закріплена на валі болтом, а задній (роликовий) підшипник разом із шестернею утримується на валі стопорним кільцем.

Слайд 38

КОРОБКА ПЕРЕДАЧ Ведений вал має три опори: передню-голчатий підшипник, встановлений в гнізді ведучого вала, середню - кульковий підшипник в задній стінці коробки і задню - кульковий підшипник, розташований у задній кришці коробки. Шестерні другої і третьої передач вільно обертаються безпосередньо на термічно оброблених шийках відомого вала, а шестерня першої передачі вільно обертається на втулці, надітій на вал. Усі ці шестерні мають по двох вінця; косозубі знаходяться в постійному зачепленні із шестернями проміжного вала, а прямозубі з'єднуються з ковзними муфтами синхронізаторів при включенні відповідних передач. Муфти ці переміщаються по шліцах маточини і забезпечують з'єднання шестерні передачі, що включається, з веденим валом. На задньому кінці веденого вала розміщена ведуча шестерня приводу спідометра. Усі шестерні проміжного і веденого валів косозубі і знаходяться в постійному зачепленні, крім шестерень передачі заднього ходу, що мають прямі зуби.

Слайд 39

КОРОБКА ПЕРЕДАЧ Синхронізатор служити для безударного (безшумного) включення передач шляхом зрівнювання кутових швидкостей шестерні, що включається, і відомого вала. Механізм кожного синхронізатора забезпечує включення двох передач. На автомобілі ВАЗ-2105 він складається з маточини, ковзної муфти , двох стопорних кілець, двох пружин і двох блокувальних кілець із зовнішніми конічними поверхнями Дія синхронізатора розглянемо на прикладі включення третьої передачі.

Слайд 40

КОРОБКА ПЕРЕДАЧ В нейтральному положенні блокувальні кільця, притиснуті пружинами до стопорних кілець Між конічними поверхнями блокувальних кілець і муфти мається зазор, а зуби блокувальних кілець знаходяться в западинах вінців, при цьому крутний момент від цих зубчатих вінців на муфту не передається. На початку включення третьої передачі ковзна муфта синхронізатора переміщається вилкою по шліцах маточини, встановленої нерухомо на відомому валу і притискається внутрішнім корпусом до конічної поверхні блокувального кільця. При цьому під дією сил тертя блокувальне кільце синхронізатора повернеться на невеликий кут, упреться бічними скосами своїх зубів у бічні скоси вінця веденої шестерні третьої передачі і подалі провертання кільця припиниться.

Слайд 41

Слайд 42

КОРОБКА ПЕРЕДАЧ Одночасно створюється опір подальшому осьовому переміщенню муфти і продовжується вирівнювання швидкостей обертання валів за рахунок сил тертя між блокувальним кільцем і муфтою синхронізатора Після зрівнювання кутових швидкостей муфти синхронізатора і веденої шестерні третьої передачі блокувальне кільце зсковзує з конусних поверхонь зубчатого вінця під дією осьового зусилля, переданого від вилки включення передачі. При цьому муфта переміщуючись далі разом з блокувальним кільцем, своїми шліцами з'єднує маточину на відомому валу з вінцем веденої шестерні третьої передачі. При вимиканні передачі всі деталі займають вихідне положення, а кільце, що блокує, відходить тому під дією пружини

Слайд 43

КОРОБКА ПЕРЕДАЧ Вісь проміжної шестерні заднього ходу запресована в отвір картера коробки передач і його задньої кришки. На осі вільно обертається проміжна шестерня передачі заднього ходу з запресованої в неї металокерамічною втулкою. Керування коробкою передач здійснюється переміщенням важеля переключення передач. Включення передач здійснюється подовжнім переміщенням штоків разом із закріпленими на них вилками, що входять у вирізи муфт синхронізаторів або вирізи проміжної шестерні заднього ходу. В задній голівці штоків зроблений паз, в який входить хвостовик важеля переключення передач.

Слайд 44

КОРОБКА ПЕРЕДАЧ Чіткість включення передач і утримання штоків і вилок у нейтральному і включеному положенні забезпечується фіксаторами , які складаються з кульок з пружинами. Замок, встановлений між штоками, складається з трьох блокувальних сухарів; він охороняє коробку від одночасного включення двох передач. Два крайніх сухарі встановлені в отворі задньої стінки картера, а середній - в отворі штока. У штоків є гнізда (виїмки) для сухарів. Роботу механізму розглянемо на прикладі включення задньої передачі. При переміщенні штока вперед він видавлює зі свого гнізда сухар, який входить в гніздо штока і одночасно через середній сухар притискає інший сухар до гнізда штока. Це призводить до того, що штоки будуть зафіксовані в нейтральному положенні. Для включення будь-якої іншої передачі необхідно спочатку повернути шток початкове положення.

Слайд 45

КОРОБКА ПЕРЕДАЧ Важіль переключення передач має опорну кулю, яка притискається до поверхні кульової опори пружиною. Від провертання важіль утримується штифтом, що входити в проріз на опорі. В нейтральному положенні нижній кінець важеля розташований у пазу головки штока і утримується пружиною. Самовільне включення заднього ходу виключається тому, що для його включення необхідно натиснути на важіль униз, щоб зжати пружину.

Слайд 46

КОРОБКА ПЕРЕДАЧ Для полегшення зняття й установки коробки важіль переключення передач виконаний роз’ємним. Обидві частини з'єднані за допомогою демпфера, деталі якого поглинають вібрації важеля і забезпечують більш м'яке переключення передач. Включення передач і передачу крутного моменту можна простежити по схемах, приведеним на мал. 1. При включенні першої передачі (мал. 1, а) крутний момент від ведучого вала 1 через його шестерню 2, що постійно знаходиться в зачепленні із шестернею 15 проміжного вала 16, буде передаватися через шестерні 12 і 7 постійного зачеплення і далі через муфту синхронізатора 6 на його маточину і на відомий вал 9 коробки передач. При включенні другої передачі муфта синхронізатора переміщається в протилежну сторону (мал. 1,6) і з'єднується з шестернею 5, через яку в цьому випадку і передається крутний момент.

Слайд 47

КОРОБКА ПЕРЕДАЧ Включення третьої (мал. 1, в) й четвертої (прямої) передач (мал. 1, г) виконується повздовжнім переміщенням штока 4 (див. мал. 1, а) з вилкою 5 аналогічно включенню першої й другої передач. Включення передачі заднього ходу (мал. 1, д) здійснюється переміщенням вперед проміжної шестерні 17 (мал. 1 ,е) передачі заднього ходу, що одночасно входить у зачеплення із шестернями 11 й 8 відповідно проміжного і відомого валів. Момент крутний, в цьому випадку передається від ведучого вала 1 на шестерню 11, проміжну шестерню 17 й від неї через шестерню 8 на відомий вал 9, який буде обертатися в зворотну сторону, забезпечуючи рух автомобіля зад-їм ходом.

Слайд 48

Мал. 1. Схеми передачі крутного моменту на різних передачах: а — І передача; б-ІІ передача; у — III передача; м — IV (пряма передача); д — задній хід; е — зачеплення шестерень при включень заднього ходу; 1 — ведучий вал; 2 — шестерня постійного зачеплення; 3 — синхронізатор включення III й IV передач; 4 — ведена шестерня III передачі; 5 — ведена шестерня II передачі; 6 — синхронізатор включення II й І передач; 7 — ведена шестерня І передачі; 8 — ведена шестерня заднього ходу; 9 — ведень вал; 10 — стінка картера; // — ведуча шестерня заднього ходу; 12 — ведуча шестерня І передачі; 13 — ведуча шестерня II передачі; 14 — ведуча шестерня III передачі; 15 — ведена шестерня проміжного вала; 16 — проміжний вал; 17 — проміжна шестерня заднього ходу

Слайд 49

КОРОБКА ПЕРЕДАЧ На автомобілі “Москвич” коробки передач має будову і працює аналогічно розглянутої вище Коробки передач автомобіля ВАЗ-2108 не трйохвальная, а двохвальная з паралельними осями ведучого й веденого валів. Вона не має «прямої» передачі, тобто передачі, коли ведучий й ведений вали обертаються як єдине ціле з однакової частотою. Найбільш близька до цього четверта передача. Передаточне число п'ятої передачі значно менше одиниці (0,78), що дозволяє одержати великі швидкості руху при меншій частоті обертання колінчатого вала двигуна і, отже, меншій витраті палива.

Слайд 50

КОРОБКА ПЕРЕДАЧ Чотирьохступінчата коробки передач автомобіля ВАЗ-2108 складається з ведучого 14 (мал. 2) і відомого 21 валів із шестернями і синхронізаторами, осі з проміжною шестернею заднього ходу і приводу переключення передач. В одному картері з коробкою передач змонтовані головна передача і диференціал. Картер / коробки передач з'єднаний шпильками з картером зчеплення 18, а задня його частина закрита кришкою 11, у яку запресований сапун 12. Для заправки коробки передач маслом і контролю за його рівнем мається отвір, що закривається пробкою 2, а для зливу масла отвір, що закривається пробкою 3.

Слайд 51

Мал .2. Коробки передач автомобіля ВАЗ-2108: / — картер; 2 — пробка заливного і контрольного отвору; 3 — пробка зливного отвору; 4 — привід лівого переднього колеса; 5 — ведена шестерня першої передачі; 6 — муфта синхронізатора І, II передач й заднього ходу; 7 — ведена шестерня II передачі; 8 — ведена шестерня III передачі; 9 — маточина муфти синхронізатора III й IV передач; 10 — ведена шестерня IV передачі; // — задня кришка; 12— сапун; ІЗ— ковзна муфта синхронізатора III й IV передач; 14 — ведучий вал; 15 — вилка; 16 — важіль вилки включення зчеплення; 17 — втулка; 18 — картер зчеплення; 19 — вилка виключення зчеплення; 20 — підшипник виключення зчеплення; 21 — ведомнй вал; 22 — ведена шестерня головної передачі; 23 — роликовий конічний підшипник диференціала; 24 — коробки диференціала з кришкою 25 — сателіт; 26 — напівосьова шестерня; 27 — ведуча шестерня приводу спідометра; 28 — привід спідометра; 29 — вісь сателітів; ЗО — захисний чохол приводу переключення передач; ЗІ —блокувальне кільце; 32 - сухар фіксатора; 33 - кулька фіксатора

Слайд 52

КОРОБКА ПЕРЕДАЧ На передньому кінці ведучого вала 14 розташована муфта підшипника 20 вимикання зчеплення. Вал виконаний у виді блоку ведучих шестерень I, II, III, IV передач і заднього ходу. На шліцьовому кінці вала розташований відомий диск зчеплення. На відомому валу 21 на голчастих підшипниках установлені ведені шестерні I, II, III, IV передач і синхронізатори. Синхронізатор III і IV передач складається з маточини 9, жорстко з'єднаної з валом за допомогою шліців, ковзної муфти 13, двох блокувальних кілець, 31, трьох сухарів 32 з фіксаторами 33 і пружинами, а також зубцюватих вінців синхронізаторів. Синхронізатор I і II передач має аналогічну будову, але його ковзна муфта 6 має зовнішній вінець для включення задньої передачі. Ковзна муфта своїм внутрішнім вінцем розташована на зовнішньому зубцюватому вінці маточини і може переміщатися вздовж неї. Для цього в кільцеву проточку муфти заходить вилка переключення передач 15

Слайд 53

КОРОБКА ПЕРЕДАЧ П’ятиступінчата коробки передач виготовлена на базі чотирьохступінчатої і має основні конструктивні відмінність в тому, що задні частини ведучого і відомого валів видовжені для розташування на них ведучої і веденої шестерні V передачі і її синхронізатора. Робота коробки передач аналогічна розглянутої вище.

Слайд 54

“Призначення, загальна будова і принцип дії карданної та головної передач і диференціалу”. КАРДАННА ПЕРЕДАЧА

Слайд 55

КАРДАННА ПЕРЕДАЧА Карданна передача служить для передачі крутного моменту між агрегатами, осі валів яких не співпадають і можуть змінювати своє положення при русі автомобіля Вона складається з одного чи двох валів, карданних шарнірів і може мати проміжну опору. Карданним шарніром називається зчленування, за допомогою якого обертання передається з одного вала на іншій при куті нахилу, що змінюється, між валами.

Слайд 56

КАРДАННА ПЕРЕДАЧА В автомобілях ВАЗ-2105 і «Москвич-2140» карданна передача забезпечує передачу крутного моменту від коробки передач на головну передачу заднього ведучого моста.

Слайд 57

КАРДАННА ПЕРЕДАЧА На автомобілі ВАЗ-2105 карданну передачу створюють передній і задній карданні вали, проміжна пружна опора, два карданних шарніри і еластична муфта. Проміжна опора заднього кінця переднього вала пружна з кульковим підшипником кріпиться до поперечини кузова. Підшипник опори закритого типу і в процесі експлуатації змащення не вимагає. Еластична муфта забезпечує подовжнє переміщення карданного вала в шліцах фланця . Карданні шарніри заднього карданного вала автомобіля ВАЗ-2105, як і шарніри автомобіля «Москвич», складаються з двох вилок, всередині яких на голчастих підшипниках встановлена хрестовина. Підшипники мають надійне сальникове ущільнення і не вимагають змащення в експлуатації.

Слайд 58

КАРДАННА ПЕРЕДАЧА Карданна передача автомобіля «Москвич» має один карданний вал і два карданних шарніри на обох його кінцях. Передній карданний шарнір універсальний забезпечує кутове і подовжнє переміщення карданного вала за рахунок шліцьового з'єднання вилки з відомим валом коробки передач.

Слайд 59

ГОЛОВНА ПЕРЕДАЧА, ДИФЕРЕНЦІАЛ І ПІВОСІ Головна передача призначена для збільшення крутного моменту і зменшення частоти обертання ведучих коліс. На вивчаємих автомобілях встановлені одинарні шестерні головної передачі, крутний момент у який передається за допомогою однієї пари шестерень. Головна передача автомобілів ВАЗ-2105 і «Москвич» розміщена в картері заднього моста, а в автомобілів ВАЗ-2108— в одному картері з коробкою передач.

Слайд 60

ГОЛОВНА ПЕРЕДАЧА, ДИФЕРЕНЦІАЛ І ПІВОСІ Головна передача автомобілів ВАЗ-2105 і «Москвич» гіпоїдна. На відміну від простої конічної шестеренної передачі, у якої осі шестерень взаємно перетинаються, у даній передачі вісь ведучої шестерні 5 (мал. 3) зміщена вниз щодо осі веденої шестерні 6, що забезпечує безшумність при роботі, зменшує навантаження, що діють на зуби шестерень, і дає можливість понизити рівень підлоги в кузові, що, у свою чергу, підвищує стійкість автомобіля при русі. Однак, враховуючи, що в гіпоїдній передачі виникає відносно велике ковзання зубів шестерень, для її змащення необхідно застосовувати тільки спеціальні масла.

Слайд 61

Слайд 62

Слайд 63

Слайд 64

ГОЛОВНА ПЕРЕДАЧА, ДИФЕРЕНЦІАЛ І ПІВОСІ Ведуча шестерня 5 виготовлена за одне ціле з ведучим валом 4, що обертається на двох роликових конічних підшипниках /, між якими встановлена розпірна втулка 3. Ведена шестерня 6 болтами закріплена на коробці диференціала. На шліцах ведучого вала 4 встановлений і закріплений гайкою фланець, до якого болтами кріпиться фланець шарніра карданного вала. Вихід масла з картера головної передачі з боку ведучого вала не допускає сальник 2.

Слайд 65

ГОЛОВНА ПЕРЕДАЧА, ДИФЕРЕНЦІАЛ І ПІВОСІ На автомобілі ВАЗ-2108 головна передача складається з пари циліндричних шестерень 22 (див. мал. 77) з косими зубами. Ведуча шестерня зроблена за одне ціле з веденим валом 21 коробки передач, а ведена шестерня прикріплена болтами до кришки коробки диференціала 24. Тому що головна передача розміщена в одному картері з коробкою передач і має циліндричну пару шестерень, то для неї використовується те ж змащення, що і для коробки передач.

Слайд 66

Мал.3.. Гіпоїдна головна передача: / — підшипники; 2 — сальник; 3 — розпірна втулка; 4 — ведучий вал; 5 — ведуча шестерня; 6 — ведена шестерня; 7 — картер заднього моста

Слайд 67

ГОЛОВНА ПЕРЕДАЧА, ДИФЕРЕНЦІАЛ І ПІВОСІ Диференціал служить для розподілу крутного моменту між півосями і забезпечує їм можливість обертатися з неоднаковими кутовими швидкостями на поворотах і при русі по нерівностях дороги. Необхідність цього пояснюється тим, що колеса в цих умовах проходять неоднаковий шлях. При повороті, наприклад, зовнішнє стосовно центра повороту колесо проходить більший шлях, чим внутрішнє. Для того щоб кочення внутрішнього колеса відбувалося без просковзування, воно повинне обертатися повільніше, ніж зовнішнє. Також різний шлях проходять колеса і на нерівностях дороги.

Слайд 68

ГОЛОВНА ПЕРЕДАЧА, ДИФЕРЕНЦІАЛ І ПІВОСІ Ведуча шестерня 5 виготовлена за одне ціле з ведучим валом 4, що обертається на двох роликових конічних підшипниках 1, між якими встановлена розпірна втулка 3. Ведена шестерня 6 болтами закріплена на коробці диференціала. На шліцах ведучого вала 4 встановлений і закріплений гайкою фланець, до якого болтами кріпиться фланець шарніра карданного вала. Вихід масла з картера головної передачі з боку ведучого вала не допускає сальник 2.

Слайд 69

ГОЛОВНА ПЕРЕДАЧА, ДИФЕРЕНЦІАЛ І ПІВОСІ На автомобілі ВАЗ-2108 головна передача складається з пари циліндричних шестерень 22 (див. мал. 2) з косими зубами. Ведуча шестерня зроблена за одне ціле з веденим валом 21 коробки передач, а ведена шестерня прикріплена болтами до кришки коробки диференціала 24. Тому що головна передача розміщена в одному картері з коробкою передач і має циліндричну пару шестерень, то для неї використовується те ж змащення, що і для коробки передач. Диференціал має корпус (коробку), що обертається разом з веденою шестернею I головної передачі (мал. 3), вісь сателітів 6, два сателіти 3 і дві шестерні півосей 4, в шліци яких вставлені кінці півосей 5.

Слайд 70

Рис. 4. Схема роботи диференціала: а — автомобіль рухається по прямій; б — автомобіль рухається на повороті; / — ведена шестерня; 2 — ведуча шестерня; 3 — сателіт; 4 — напівосьова шестерня; 5 — піввісь; 6 — вісь сателітів

Слайд 71

ГОЛОВНА ПЕРЕДАЧА, ДИФЕРЕНЦІАЛ І ПІВОСІ При русі по прямій і рівній дорозі, коли опір кочінню правого і лівого коліс однаковий, сателіти 3 (мал. 4, а), кожний з яких можна розглядати як рівноплечий важіль, навколо своєї осі не обертаються. Вони роблять однаковий тиск на шестерні 4 півосей і обертають їх з рівними швидкостями.

Слайд 72

ГОЛОВНА ПЕРЕДАЧА, ДИФЕРЕНЦІАЛ І ПІВОСІ Під час повороту чи русі автомобіля по нерівностях дороги, коли колеса проходять неоднаковий шлях, одне з них сповільнює своє обертання, а друге починає обертатися з більшою кутовою швидкістю за рахунок обертання сателітів навколо своїх осей (мал. 4,6). Аналогічне явище спостерігається в тому випадку, коли опір коченню ведучих коліс виявляється нерівним: колесо, що має більший опір, починає обертатися повільніше, у той час як колесо протилежного борту збільшує свою швидкість

Слайд 73

ГОЛОВНА ПЕРЕДАЧА, ДИФЕРЕНЦІАЛ І ПІВОСІ Якщо одне колесо починає буксувати, то друге колесо зупиняється і крутний момент, через диференціал передається тільки на одне колесо, що буксує. У цьому полягає недолік диференціала, що знижує проходимість автомобіля.

Слайд 74

ГОЛОВНА ПЕРЕДАЧА, ДИФЕРЕНЦІАЛ І ПІВОСІ Диференціал автомобілів ВАЗ-2105 і «Москвич», як і головна передача, розташований у картері заднього мосту. Він складається з коробки, в отвір якої уставляється вісь сателітів, на яку вільно вмонтовані два конічних сателіти. Сателіти знаходяться в постійному зачепленні із шестернями півосей. Коробки диференціала разом з веденою шестернею обертається на двох конічних роликових підшипниках. Для регулювання затягування підшипників маються дві регулювальні гайки. При русі автомобіля зусилля від головної передачі передається на коробку диференціала, потім через вісь на сателіти і далі через напівосьові шестерні і півосі до ведучих коліс.

Слайд 75

ГОЛОВНА ПЕРЕДАЧА, ДИФЕРЕНЦІАЛ І ПІВОСІ На автомобілі ВАЗ-2108 конічний двохсателітний диференціал, розміщений в одному картері з коробкою передач, передає зусилля правому і лівий привідним валам передніх ведучих коліс. Коробки диференціалу із кришкою обертається в двох конічних підшипниках. На коробку диференціала напресована пластмасова шестерня приводу спідометра. Два сателіти розташовані на осі. Напівосьові шестерні всередині мають шліци, в яких заходять шліцові хвостовики корпусів внутрішніх шарнірів приводів передніх коліс.

Слайд 76

ГОЛОВНА ПЕРЕДАЧА, ДИФЕРЕНЦІАЛ І ПІВОСІ На автомобілях ВАЗ-2105 і «Москвич» встановлюються напіврозвантажені півосі, які спираються зовнішнім кінцем на підшипник. На такі півосі впливають згинаючі зусилля і крутний момент. Півосі встановлені в кожусі картера заднього мосту. Для вентиляції картера заднього мосту на кожусі півосі встановлюється сапун.

Слайд 77

ГОЛОВНА ПЕРЕДАЧА, ДИФЕРЕНЦІАЛ І ПІВОСІ В автомобіля ВАЗ-2108 крутний момент від диференціала на передні ведучі колеса передається через правий і лівий приводи коліс, кожний з який складається з двох шарнірів рівних кутових швидкостей і вала, який у приводу лівого колеса виконаний із прутка, а в приводу правого - із труби. Зовнішній шарнір складається з корпуса 1 (мал. 5, а), сепаратора 4, внутрішньої обойми 3 і шести кульок, розміщених у канавках корпуса шарніра і обойми. Канавки і кульки забезпечують кут повороту шарніра на 42°. Внутрішня обойма надіта на шліци вала 9 і утримується від зсуву кільцями 2. З протилежної сторони обойма спирається на кільце 8. Зовні шарнір захищений від бруду чохлом 7, закріпленим хомутами 6 і 10. Шліцевий кінець корпуса 1 шарніра вставляється і закріплюється в маточині колеса.

Слайд 78

Слайд 79

ГОЛОВНА ПЕРЕДАЧА, ДИФЕРЕНЦІАЛ І ПІВОСІ дротовим фіксатором 12, з іншого боку - пластмасовим буфером 13. Внутрішній кінець (мал. 5, б) має осьову компенсацію переміщень, викликану коливаннями передньої підвіски і двигуна з коробкою передач; це досягається тим, що доріжки під кульки в корпусі і обоймі виконані прямими, а не радіусними, як у зовнішньому шарнірі. Подовжнє переміщення обмежується з однієї сторони

Слайд 80

Мал. 5. Шарніри приводу коліс автомобіля ВАЗ-2108: а — зовнішній шарнір; б — внутрішній шарнір; 1 — корпус шарніра; 2 — стопорне кільце обойми; 3 — обойма шарніра; 4 — сепаратор; 5 — кулька; 6 — зовнішній хомут чохла; 7 — захисний чохол шарніра; 8 — завзяте кільце; 9 — вал приводу колеса; 10 — внутрішній хомут чохла; 11 — стопорне кільце напівосьової шестерні; 12 — фіксатор внутрішнього шарніра; 13 — буфер вала

Слайд 81

Шліцьовий наконечник корпуса 1 шарніра своїми шліцами входить у шліци напівосьової шестерні диференціала і фіксується в ній стопорним кільцем 11. У шарнірах підібрані деталі однієї сортувальної групи, тому заміна якої-небудь однієї деталі не допускається - шарніри заміняються в зборі.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Фізика