Скульптура та живопис Мексики,Аргентини та Бразилії
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Мистецтво Мексики Мистецтво Мексики, або Мексиканське мистецтво (ісп. Arte mexica англ. Mexican art) — уславлена сторінка мистецтва автохтонних народів Центральної Америки, котрі мешкали на територіях, які поєднані в сучасну державу Мексика. Колиска двох значних індіанських цивілізацій (майя та ацтеків), котрі єдині на континенті мали розвинену писемність та математику і календар. В доколумбів період мистецтво, писемність та архітектура мали синкретичний, сакральний та піктографічний характер. Культура і мистецтво Мексики пережили трагічний період руйнування іспанськими загарбниками в 16-17 ст. і частково були відновлені в 19-20 ст. як протиставлення колоніальному періоду.
Періодизація Запропонована тричастинна періодизація для мистецтва цих земель. ♔Доколумбова доба(1500 р. до н.е — початок 16 ст.) ♔Колоніальна доба (початок 16 ст.— до 1821 р.) ♔Мистецтво нової доби (з 1821 р. дотепер). Але подібна періодизація досить узагальнена і потребує значних уточнень в світі нових відкриттів. Якщо з періодами колоніальної доби і мистецтва Нової все більш менш зрозуміло, з Доколумбовим періодом існують складності через постійні доповнення в світі нових наукових відкриттів.
Доколумбова доба ♣культура ольмеків (500 р. до н. е.— 1 ст. н. е.) ♣так звані Західні культури (1350 до н. е. — 1521 рр.) ♣теотіуаканська культура (200 до н. е.— 900 рр н. е.) ♣культура сапотеків (400—1521 рр.) ♣набережні культури (300—початок 16 ст.) ♣культура тотонаків (7-12 ст. н. е.) ♣культура тольтеків (800—1200 рр н. е.) ♣мікстекська культура (800—1521 рр.) ♣культура майя (1000 р до н.е—900 н.е і до початку 16 ст.) ♣ацтекська культура(1325—1521 рр.)
Культура ольмеків До культури ольмеків належать і найвеличніші за розмірами кам'яні скульптури доколумбової доби. Ольмеки висікали вівтарі-моноліти, вага яких досягала 30 тон і більше. Широко популярні нині кам'яні голови з величними індіанськими обличчями — теж здобутки культури ольмеків. Найбільша зі знайданих голів вища за три метри і має вагу вісімнадцять тон.
Тольтеки Тольте ки — індіанський народ доколумбової доби. Тольтеки створили цивілізацію, яка розквітла в долині Мехіко між 10 і 12 ст. н. е. Культурні надбання та вірування тольтеків мали величезний вплив на інші цивілізації Месоамерики.
Тотонаки Тотонаки — стародавній індіанський народ Месоамерики. Відомий з VII ст. н. е. Зазнало впливу культури Веракрус. У XV ст. був підкорений ацтеками. На початку XVI ст. добровільно визнав зверхність короля Іспанії. Натепер мешкає на сході Мексики — у штатах Веракрус, Ідальго та Пуебла.
Скульптура ацтеків досить повно відбивала переускладнений і магічний світ їхньої релігії. Майстри-скульптори перенесли на ці зображення всю власну пристрасть, всю магічну силу, всю мужню героїку їх войовничої повсякденності і війни, де знайшли свій відгук як психологічний тиск на свідомість авторів з боку їх жорстоких забобонів, так і адміністративного тиску держави. Фігури або зберігають форми монолітів, із яких витесали богів, або так перенасичені рельєфними символами, що нагадують європейцям саме сюрреалістичні композиції. Кожна скульптура була конгломератом реалістичних деталей та низкою символічних зображень, кожний елемент якого мав подвійний чи потрійний зміст. Це справжні лабіринти символів і змістів, нехай і внутрішньо логічних. Але пристрасть скульпторів укладалась в канонічні вимоги і неухильно контрольована суворістю вимог жерців.
Майя Мистецтво майя досягло свого розквіту саме під час класичного періоду (200—900 р. н. е.). Різьблені рельєфні зображення в Паленке і Копані вважаються одними з найкращих. Витонченість і грація зображень людини на цих пам'ятках архітектури майя нагадують класичні форми Стародавньої Греції. Саме тому цей період історії майя і називають класичним. До нашого часу не дійшло багато малюнків виконаних майя. Більшість зображень — фрески і малюнки на кераміці. Бонампак — одне з місць де збереглися чудові фрески майя.
Колоніальна доба «Євангеліст Лука». Церква Св. Апостола Вартоломея, місто Селайя, штат Гуанахуато. «Різдво». Церква Віргін дель Кармен, місто Селайя, штат Гуанахуато. «Діва Марія Непорочного Зачаття», анонім 18 ст. Худ. Мігель Кабрера. «Донья Марія де ла Лус Паділья і Сервантіс», 1760 р.
Мистецтво нової доби Анонім 19 ст. «Всемогутня рука християнського Бога» Худ. Фернандо Кастро Пачеко. «Спалення історичних рукописів за ініціативи Дієго де Ландо», стінопис. Худ. Хорхе Гонсалес Камарена, стінопис «Звільнення», 1963 р., Палац красних мистецтв, Мехіко. і Стінопис в Будинку мистецтв університету Консепсьон, Чилі, 1965 р.
Мистецтво Аргентини Культура Аргентини характеризується великою різноманітністю завдяки мультикультуралізму та мультиетнічності населення цієї країни, складеного переважно з переселенців з багатьох країн світу, а також місцевих індіанців. Аргентинська культура є тривким синкретизмом форм вираження думки, характерних для суспільств різних світоглядів, які об'єднуючись, хоча й не без конфліктів, утворюють подвійне відчуття приналежності до культури Європи і Латинської Америки.
Мистецтво Бразилії Культура Бразилії почала формуватися і формується донині як суміш різноманітних історичних традицій народів, складових бразильську націю. Художнє мистецтво, як і архітектура, має свою багату історію, починаючи з примітивних наскельних малюнків до виникнення у XVIII столітті національної школи живопису, яка мировогоизнания в XIX столітті завдяки роботам Б. Альмейды і зберегла славу до сьогоднішнього дня: саме бразильські художники Ді Кавалканси і Портінарі були удостоєні честі прикрасити фасадну стіну резиденції ООН в Нью-Йорку.
Схожі презентації
Категорії