презентація
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
«Розвиток пізнавальної активності молодших школярів як один із аспектів реалізації компетентнісно-орієнтованого підходу на уроках»
Проблемна тема: «Розвиток пізнавальної активності молодших школярів як один із аспектів реалізації компетентнісно-орієнтованого підходу на уроках» Актуальність досвіду ґрунтується на ефективному поєднанні різноманітних форм і методів включення учнів у пізнавальну діяльність на основі: • розвитку пізнавальної активності молодших школярів з використанням інтерактивних методів навчання; • застосування нових інформаційних технологій в початковій школі як засіб розвитку пізнавальної активності учнів; • проблемного навчання як засобу активізації пізнавальних інтересів учнів на уроках; • формування творчих та пізнавальних здібностей учнів з використанням технології розвитку критичного мислення; • проектно-дослідницька діяльність молодших школярів.
Актуальність даної теми полягає в тому, що навчання людини не може бути успішним, якщо в того, якого навчають, немає бажання учитися. Людина має право робити або не робити те, що від неї вимагають, тому успіх справи значною мірою залежить від бажання (прагнення) робити. Зокрема, чим сильніше бажання навчитися, тим успішніше йде навчання, а без бажання, проти волі, воно не піде – насильно не навчиш. Впевнена, що навчання не буде успішним, якщо в учня не пробуджене бажання учитися. Найголовнішим завданням педагога на кожному уроці є активізація пізнавальної діяльності учнів. Тому метою своєї діяльності вважаю створення організаційних та педагогічних умов для формування успішної особистості, реалізації природних інтелектуальних здібностей школярів, розвитку їхніх талантів, самореалізації, готовності до творчої праці.
Науково-теоретична база актуальності проблеми У своїй роботі намагаюся дотримуватися загально прийнятих правил дидактики та методик у поєднанні з сучасними, новітніми технологіями. Про важливість пізнавального інтересу в процесі навчання учнів вказували Я. Коменський, І. Песталоці, А. Дістервег, К. Ушинський та ін. Різноманітні аспекти формування пізнавальних інтересів досліджували Л. Виготський, О. Дусавицький, О. Киричук, Н. Морозова, Г. Щукіна та ін. Значення інтересу в навчально-виховному процесі розкривається у працях Н.М. Бібік, О.Я. Савченко, М.В. Савчин, О.В. Скрипченко та ін. Провідна наукова ідея: розвиток пізнавальної активності учнів , з метою створення комфортних умов навчання, за яких кожен учень відчує свою успішність, інтелектуальну спроможність, значущість. Інноваційна значущість – конструктивне поєднання , інтеграція сучасних педагогічних технологій та методик, спрямованих на розвиток особистості, що дозволяє вчителю створювати власні комбінації, а не заглиблюватись в суть однієї технології.
Проектно-дослідницька діяльність молодших школярів Залучення молодших школярів до проектної роботи сприяє формуванню в них таких компетентностей: уміння працювати в колективі; уміння розділяти відповідальність; аналізувати результати діяльності; відчувати себе членом команди; навички аналітичного погляду на інформацію; здатність до адекватної самооцінки.
Застосування проблемного навчання як засобу активізації пізнавальних інтересів учнів на уроках Вивчення педагогічної літератури та власний педагогічний досвід переконують у тому, що активна розумова діяльність учнів у навчальному процесі забезпечується за умов: високої мотивації школярів на навчальну діяльність; створення відповідного навчального середовища; використання педагогічних технологій та методів відповідно до досягнутого рівня та завдань розвитку планів розумової діяльності учнів; залучення школярів до самостійної діяльності, в тому числі проектної та дослідно-пошукової; створення ситуацій успіху в навчальній діяльності; орієнтації навчального процесу на формування компетенцій та досвіду діяльності; забезпечення активної та інтерактивної взаємодії школярів із педагогом та між собою.
Робота в парах. Гра «Хто швидше складе прислів’я». Динамічна пауза. Азараз відпочинемо і пофантазуємо. Розв’яжіть приклад: Іменник + прикметник = смішно (Сонце зелене, заєць оранжевий, жираф мініатюрний, цукор чорний, тощо.)
Формування творчих та пізнавальних здібностей учнів з використанням технології розвитку критичного мислення Щоб мати можливість знайти своє місце в житті, учень повинен володіти певними якостями: гнучко адаптуватися у мінливих життєвих ситуаціях; самостійно і критично мислити; уміти бачити і формулювати проблему, знаходити шляхи раціонального розв'язання; усвідомлювати, де і яким чином здобуті знання можуть бути використані в навколишньому середовищі; бути здатним генерувати нові ідеї; творчо мислити; уміти працювати з інформацією; бути комунікабельним, контактним, уміти працювати у колективі, різних ситуаціях; уміти самостійно працювати над розвитком власного інтелекту.
Розвиток пізнавальної активності молодших школярів з використанням нових інформаційних технологій в початковій школі Основними напрямками моєї роботи при використанні ІКТ є: - Мультимедіа-уроки, які проводяться на основі комп'ютерних навчальних програм; Дистанційні олімпіади та конкурси; Телекомунікаційні проекти. Учні класу приймають участь у дистанційному освітньому конкурсі «Олімпіс 2017» - Весняна сесія – Осіння сесія. Так мною проведений урок з мультимедійною презентацією з української мови на тему: Значення прикметників. Прикметники-антоніми, прикметники- синоніми. Багатозначні прикметники.
Вважаю, що актуальним сьогодні є впровадження у навчальний процес таких засобів активізації, як системи пізнавальних і творчих завдань, застосування різних прийомів співробітництва і навчального діалогу, групової та індивідуальної роботи, що сприяє зміцненню інтересів дітей. Моє педагогічне кредо: «Навчати та виховувати так, щоб у кожному дитячому серці запалити вогник пізнання, мислення, добра».
Схожі презентації
Категорії