"Леонардо да Вінчі"
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
ЛЕОНАРДО ДА ВІНЧІ Видатний італійський художник, вчений, інженер й анатом, один з найвидатніших представників мистецтва й науки епохи Відродження, Леонардо да Вінчі народився в 1452 році в селищі Анкіано, біля міста Вінчі. Крім відомих усьому світу полотен і скульптур, Леонардо залишив після себе рукописи з багатьох сфер знання. Він займався математикою, гідромеханікою, геологією й фізичною географією, метеорологією, хімією, астрономією, ботанікою, а також анатомією й фізіологією людини й тварин.
Леонардо да Вінчі , можливо, був найбільшим винахідником в історії , але в його час були настільки слабкі технології , що всі начерки генія залишилися в кращому разі на папері. Да Вінчі малював ескізи та діаграми своїх пристроїв і зберігав нотатки. Всі дізналися про праці геніального винахідника тільки після його смерті , оскільки він ніколи не виносив свої нотатки на публічне обговорення . Конструкторські навички да Вінчі набагато випередили свій час якби вони були втілені в реальні винаходи, то може бути революція в світі техніки сталася б куди раніше . З іншого боку , багато з ескізів да Вінчі неможливо було реалізувати за допомогою інструментів 15-16 століття. Зате в 21 столітті багато інженерів із задоволенням взялися за реалізацію проектів да Вінчі і з'ясували , що ті дійсно працюють. І працювали б , будь да Вінчі трохи сміливішим і ще трішки винахідливішим. Подивимося на найвідоміші конструкції Леонарда Да Вінчі
МИСТЕЦТВО Нашим сучасникам Леонардо в першу чергу відомий як художник. Крім того, не виключено, що да Вінчі міг бути і скульптором: дослідники з університету Перуджі — Джанкарло Джентіліні і Карло — стверджують, що знайдена ними в 1990 році теракотова голова є єдиною скульптурною роботою Леонардо да Вінчі, що дійшла до нас. Проте сам Да Вінчі в різні періоди свого життя вважав себе в першу чергу інженером або ученим. Він віддавав образотворчому мистецтву не дуже багато часу і працював поволі. Тому художня спадщина Леонардо кількісно невелика, а низка його робіт втрачена або сильно пошкоджена.
Завдяки його роботам мистецтво живопису перейшло на якісно новий етап свого розвитку. Попередні Леонардо художники Ренесансу рішуче відмовлялися від багатьох умовностей середньовічного мистецтва. Це було рухи у бік реалізму і багато вже було досягнуто у вивченні перспективи, анатомії, більшої свободи в композиційних рішеннях. Але в плані живописності, роботи з фарбою, художники були ще доволі умовні і скуті. Лінія на картині чітко обкреслювала предмет, і зображення мало вид розфарбованого малюнка. Найбільш умовним був пейзаж, який грав другорядну роль. Леонардо усвідомив і втілив нову живописну техніку.
У нього лінія має право на розмитість, тому що так ми її бачимо. Він усвідомив явища розсіяння світла в повітрі і виникнення сфумато — серпанку між глядачем і зображеним предметом, яке пом'якшує колірні контрасти і лінії. У результаті реалізм в живописі перейшов на якісно новий ступінь. «Таємна вечеря»(1498)
«Хрещення Христа» Олія і темпера на панелі 1473—1475 «Благовіщення» Олія і темпера на панелі 1473—1475 Уффіці (музей)
«Поклоніння волхвів» 1472—1477 Портрет «Джиневри де Бенчі» Олія і темпера на панелі біля 1475–1478
«Мадонна з квіткою» (Мадонна Бенуа) Олія, перенесена з дошки на полотно 1478—1480,Ермітаж «Мадонна Літта» 1478—1482 Ермітаж
«Мадонна в скелях» (Мадонна в гроті) Олія на панелі 1483—1486 Лувр, Лондонська Національна галерея «Пані з горностаєм» Масло на панелі біля 1488–1490 Музей Чарторийських
ЦІКАВІ ФАКТИ ПРО КАРТИНУ «МОНА ЛІЗА» По одній з теорій, Мона Ліза посміхається від усвідомлення своєї таємниці для всіх – вагітності. За іншою версією, Джоконду розважали музиканти й клоуни в той час, як вона позувала художникові. Вчені Амстердамського університету й фахівці зі США, вивчивши загадкову посмішку Джоконди за допомогою нової комп'ютерної програми, розгадали її склад: за їхніми даними, вона містить 83% щастя, 9% зневаги, 6% страху й 2% злості.
Творець «Таємної вечері» і «Джоконди» проявив себе і як мислитель, рано усвідомивши необхідність теоретичного обгрунтування художницької практики: «Ті, хто віддається практиці без знання, схожі на моряка, що вирушає в путь без керма і компаса. Практика завжди повинна бути заснована на хорошому знанні теорії». Вимагаючи від художника поглибленого вивчення зображених предметів, Леонардо да Вінчі заносив всі свої спостереження в записник, який постійно носив при собі. Підсумком став своєрідний інтимний щоденник, подібного якому немає у всій світовій літературі. Малюнки, креслення і ескізи супроводжуються тут короткими замітками з питань перспективи, архітектури, музики, природознавства, військово-інженерної справи тощо; все це пересипано різноманітними висловами, філософськими міркуваннями, алегоріями, анекдотами, байками. У сукупності записи цих 120 книжок представляють матеріали для величезної енциклопедії. Проте він не прагнув до публікації своїх думок і навіть вдавався до тайнопису, повна розшифровка його записів не виконана досі.
Отже, Леонардо да Вінчі –це видатний італійський художник, вчений, інженер й анатом, один з найвидатніших представників мистецтва й науки епохи Відродження.
Схожі презентації
Категорії