X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Урок теоретичних знань з волейболу

Завантажити презентацію

Урок теоретичних знань з волейболу

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Додатки

Слайд 2

Тема уроку: урок теоретичних знань з волейболу.   Мета уроку: При вивченні цього матеріалу ви повинні довідатися: - оздоровче значення волейболу; - які якості розвиває гра у волейбол; - як скласти хронологічну таблицю розвитку гри. - уміти намалювати волейбольний майданчик; - визначити зв'язок з досліджуваними предметами. Слайд №1

Слайд 3

Міні - підручник теоретичних знань з теми: "Волейбол" Слайд №2

Слайд 4

Волейбол Волейбол - це командна гра, що належить до числа ігор на відбивання м'яча. У волейбол грають на свіжому повітрі й у закритих приміщеннях. Гра починається з того, що з місця подачі м'яч вводиться в гру ударом, що посилає його через сітку. У ході гри він перекидається через сітку таким чином, щоб при дотриманні правил його не могла б відбити через сітку команда супротивника. Гра у волейбол жадає від гравців таких якостей, як гарна реакція, сила удару, а також спритність, координація і швидкість рухів. Волейбол зміцнює здоров'я, правильний різнобічний фізичний розвиток, загартовування організму. У гармонійному розвитку учнів визначене значення має постава. З поставою зв'язані: правильне положення і нормальна діяльність усіх внутрішніх органів. Велике значення має у волейболі прищеплювання особистої і суспільної гігієни. Волейбол виховує звичку до систематичних занять фізичною культурою і спортом. Оскільки гра у волейбол спочатку не жадає від гравців наявності великої фізичної сили, вона є ідеальним засобом активного відпочинку. Подальшими перевагами волейболу можна вважати простоту матеріального забезпечення, невеликі розміри ігрової поверхні, гнучкість правил гри. Однак варто взяти до уваги відносні труднощі освоєння технічних навичок. Слайд №3

Слайд 5

ІСТОРИЧНИЙ РОЗВИТОК Волейбол виник у 1895 р. У США. Встановлені в 1896 р. перші правила гри істотно відрізнялися від сучасних. Допускалися, приміром , багаторазове, наступне друг за другом торкання м'яча одним спортсменом (ведення м'яча), у ході гри використовувалися стіни залу (гра зі стіною), а також брало участь більше число гравців. Сітка встановлювалася усього лише на висоті 6футів (1,83 м). Існуючі правила в даний час були в основному сформульовані приблизно до 1920 р. До цього часу гра поширився по всьому американському континентові, в Азії й у Європі. Широке поширення волейбол одержав у Радянському Союзі ще до початку другої світової війни. У цей період часу він був відомий за назвою "флюгбалль" - "літаючий м'яч", однак він навряд чи одержав поширення як спортивна гра. Міжнародна федерація волейболу (ФІВБ) була створена в1947 р., у даний час вона поєднує більш 130 національних федерацій. Вона відноситься до самих численних спортивних міжнародних союзів. З 1949р. ФІВБ здійснює контроль над проведенням чемпіонатів світу, чемпіонатів континентів і міжнародних кубкових змагань (на Кубок світу з 1965р.). Європейська конфедерація волейболу відає з 1960 р. організацією змагань на Кубок Європи. З 1957 р. волейбол став олімпійським видом спорту. Слайд №4

Слайд 6

Споруди та обладнання Ігрове поле. Ігровий майданчик являє собою прямокутник розмірами 18 м Х 9 м, оточений вільною зоною, мінімальний розмір якої з усіх боків складає 3м. Ігрова поверхня повинна бути плоскою, горизонтальною і одноманітною. Вона не повинна становити травмування гравців. Ширина всіх ліній – 5 см. Лінії повинні бути світлими і відрізнятися за кольором від підлоги і будь-яких інших ліній. Дві бокові та дві лицьові лінії обмежують ігровий майданчик. Вони входять у розміри ігрового майданчика. Центральна розділяє ігровий майданчик на дві рівні майданчика розміром 9Х9 кожний. Ця лінія проведена під сіткою від однієї бокової лінії до іншої. На кожному майданчику лінія атаки,задній край якої нанесений в 3-х метрах позаду вісі центральної лінії, позначає передню зону. Зона подачі – це ділянка шириною 9 м позаду кожної лицьової лінії Вона обмежена з боків короткими лініями довжиною 15 см кожна, нанесеними на відстані 20 см позаду лицьової лінії, як продовження бокових ліній. Стійки, що підтримують сітку, встановлюються на відстані 0,5 – 1 м за боковими лініями. Вони є заввишки 2,55м та переважно повинні регулюватися. Сітка встановлюється вертикально над центральною лінією,її верхній край встановлюється на висоті 2,43 м для чоловіків та 2,24 м для жінок. Сітка є шириною 1 м і довжиною від 9,5 м до 10 м (з боковими стрічками з кожної сторони від 25 до 50 см) та складається з чорних комірок у формі квадрата зі стороною 10 см. Вертикально до сітки прикріплені дві білі стрічки, які розташовані безпосередньо над кожною боковою лінією. Їх ширина 5 см і довжина 1 м, і вони вважаються частиною сітки. Антена прикріплюється із зовнішнього краю кожної бокової стрічки. Антени розташовані на протилежних сторонах сітки. Це гнучкий стержень довжиною 1,8 м та діаметром 10 мм,який здіймається над сіткою на 80 см. Антени вважаються частиною сітки і обмежують з боків площину переходу. Слайд №5

Слайд 7

М’яч має бути сферичним, з покриттям, зробленим з еластичної шкіри, та внутрішньою камерою, виготовленою з гуми. Його колір може бути однотонним світлим або комбінованим. Окружність м’яча – 65-67 см; вага – 260-280 г. Його внутрішній тиск повинен бути від 0,30 до 0, 325 кг/см2. Екіпіровка гравців складається з футболки, шортів, шкарпеток (форма) і спортивного взуття. Колір та дизайн футболок, шортів і шкарпеток у команди повинні бути одноманітними (крім Ліберо). Футболки повинні бути пронумеровані від 1 до 18. Номер повинен бути розташований на футболці по центру на грудях і спині. Капітан команди повинен мати на своїй футболці смужку 8Х12 см, що підкреслює номер на грудях. Слайд №6

Слайд 8

Слайд №7 Як працювати парах Робота в парах є різновидністю роботи в малих групах. Вона дозволить вам оволодіти вміннями висловлюватися та активно слухати. Організуйте свою роботу таким чином: Разом прочитайте надане завдання та інформацію до його виконання. Визначте, хто говоритиме першим. Висловіть свої думки, погляди на проблему по черзі. Прийдіть до спільного рішення. Визначте, хто представлятиме результати роботи та приготуйтеся до представлення. Для ефективного спілкування в парах: Зверніть увагу на мову тіла: сідайте обличчям до того,з ким говорите, нахиляйтеся вперед, установіть контакт очима. Допомагайте співрозмовнику говорити, використовуючи звуки та жести заохочення: кивок, доброзичлива посмішка, слова «так-так». Якщо необхідно, ставте уточню вальні запитання (, які допомагають прояснити ситуацію, уточнити дещо з того, що вже відомо. Наприклад, так: «Ти маєш на увазі, що?», «Чи я правильно зрозуміла, що…?». Під час висловлювання говоріть чітко, по суті справи, наводячи приклади і пояснюючи свої думки. Під час активного слухання не слід: – давати поради; змінювати тему розмови; давати оцінки людині, яка говорить; перебивати; розповідати про власний досвід.

Слайд 9

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за рейтинговою системою з теми "Волейбол" 1.Середній рівень - "4", "5", "6".  На "4" бали учень повинен: - відповісти на запитання поняття волейболу, - переваги волейболу;   на "5" балів учень повинен: - розкрити оздоровче значення волейболу;  на "6" балів учень повинен знайти: - які якості розвиває гра у волейбол.   2.Рівень складності - достатній (установлений) - на "7", "8", "9" балів.  на "7" балів учень повинен: - - матеріальне забезпечення волейболу: стійки, сітка, розміри сітки, ширина розмітки, площа нападу, м'яч, спортивна форма, команда. на "8" балів учень повинен: намалювати площадку для гри у волейбол, указати розміри; питання: яку форму має волейбольна площадка?  на "9" балів учень повинен: коротко написати історію виникнення волейболу, ким і коли, рік народження; - встановити правильну послідовність подій.  3. Рівень складності - високий (вище встановленого): на 10 балів - правила змагань (коротко).  На 11 балів учень повинний: Написати реферат про додаткові зведення гри у волейбол: Наприклад: "Суддівська жестикуляція", “Цікаві факти та історія волейболу “, “Різновиди волейболу ” тощо     Слайд №8

Слайд 10

Слайд №9 Як працювати в малих групах Робота в малих групах дозволить вам набути навичок спілкування та співпраці. Об’єднайтеся у групі по 4-6 осіб і отримайте завдання вчителя. Ви маєте певний визначений час для виконання цього завдання. Організуйте роботу в групі так: 1.Швидко розподіліть ролі у групі. Спікер (керівник у групі). - зачитує завдання групі; - організує порядок виконання; - пропонує учасникам групи висловлюватися по черзі; - заохочує групу до роботи; - підводить підсумки роботи; - за згодою групи визначає доповідача. Секретар: - веде коротко і розбірливо записи результатів роботи своєї групи; - як член групи має бути готовим висловити думку групи під час підведення підсумків або допомогти доповідачеві. Посередник: - слідкує за часом; - заохочує групу до роботи. Доповідач: - чітко висловлює спільну думку, до якої дійшла група; - доповідає про результати роботи. 2. Починайте висловлюватися спершу за бажанням, а потім по черзі. 3. Дотримуйтеся одного з правил активного слухання,головне – не перебивайте один одного. 4. Утримайтесь від оцінок та образ учасників групи. 6.Намагайтесь у групі прийти до спільної думки, хоча в деяких випадках у когось з групи може бути особлива думка і вона має право на існування.

Слайд 11

1895 г. – виникнення волейболу в США 1920 г. – сформовані правила 1947 г. – створено Міжнародну федерацію волейболу (ФІВБ) 1949 р. - ФІВБ здійснює контроль над проведенням змагань 1957 р. - волейбол став олімпійським видом спорту 1960 р. - проведення чемпіонату Європи 1965 р. - проведення кубка світу. Правильна відповідь тестового завдання на 9 балів Встановіть правильну послідовність подій Слайди №10

Слайд 12

Відповіді на тестові завдання Варіант №1 1. Волейбол – це гра - командна? командна - групова? - індивідуальна? 2. В якому році виник волейбол? - 1895; - 1897; 1895 - 1905. 3. Що означає волейбол у перекладі на російську мову? - падаючий м'яч; ? літаючий м'яч - літаючий м'яч; - круглий м'яч. 4. Де грають у волейбол? - на свіжому повітрі; свіже повітря, спортивна зала - в спортивній залі; - на заборі. 5. С чого починається гра? - з подачі; - з кидка; з подачі - з ведіння. Слайди № 11-14

Слайд 13

Варіант №2 1. Які якості розвиває гра? - гнучкість; - сила удару; швидка реакція, сила удару, координацію рухів. - координацію рухів; - швидка реакція. 2. Переваги гри: - розміри ігрового поля; - матеріальне забезпечення; простота гри, матеріальне забезпечення - велике ігрове поле; - простота гри. 3. Труднощі гри у волейбол? - засвоєння технічних навичок; - навчитися літати; засвоєння технічних навичок. - бігати за м'ячем. 4. Де виник волейбол? - США; - Україна; США - Германія. 5. Коли були сформульовані перші правила гри у волейбол? - 1920; - 1875; 1920 - 2001.

Слайд 14

Варіант №3 1. Скорочена назва міжнародної федерації з волейболу? - ФІВБ; - ФУМЛ; ФІВБ - ФНРБ. 2. Розміри ігрового поля? - 25х34; - 9х18; 9 х18 - 12х22. 3. Форма волейбольного ігрового поля? - овальне; - трикутне; прямокутне - прямокутне. 4. На якій відстані від центральної лінії знаходиться лінія нападу? - 5м; - 3 м; 3 м - 6 м. 5. Ширина маркірованих ліній? - 1 см; - 5 см; 5 см - 12 см. 6. Інтеграція на уроці (міжпредметні зв'язки)? - спецтехнологія; - валеологія; валеологія, географія тощо - географія.

Слайд 15

Варіант 4 1. Висота волейбольної сітки у чоловіків? - 3,25; - 2,43; 2,43 - 1,98. 2. Висота волейбольної сітки у жінок? - 1,20; - 2,02; 2,24 - 2,24. 3. Ширина волейбольної сітки? - 1,42; - 90 см; 1 м - 1 м. 4. Довжина волейбольної сітки? - 10, 52; - 9,50; 9,50 - 11,33. 5. Кількість гравців на ігровому полі? - 3; - 5; 6 -6. 6. До скількох очок треба набрати в партії,щоб перемогти? - 18; -20; 25 - 25.

Слайд 16

. Оцінювальний лист    25 балів – оцінка 10 20 балів – оцінка 9 18 балів – оцінка 8 15 балів – оцінка 7 10 балів – оцінка 6 8 балів – оцінка 5 5 балів – оцінка 4 Бали 10 10 5 25 етапи роботи Ф.І. Фронтальне опитування Робота з конспектом Тестування Підсумкові бали Оцінка за урок 1. Андрущенко Тетяна 5 7 5 17 8 2. Слободян Сергій 4 5 5 14 7 3

Слайд 17

Дебрифінг Запитання до учнів: - які враження викликало у вас заняття? - чи задовольняє Вас власна робота на занятті? - яку нову інформацію (досвід) Ви отримали під час заняття? - як Ви можете набуті знання застосувати на практиці?

Завантажити презентацію