X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
рекоменл

Завантажити презентацію

рекоменл

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Загальні рекомендації зі спілкування з потенційним самогубцем Кундік Тетяна

Слайд 2

Ставлення кризових служб до суїциду різні. Деякі створені спеціально для роботи з суїцидальними клієнтами, інші вважають, що проводять профілактичну роботу, не дають людям дійти до останньої межі відчаю, за якою лежить суїцид. Крім того, в основі роботи одних служб лежить думка, що підтримувати клієнта в суїцидальній намір - неправильно.  В їх завдання включені виявлення місцезнаходження клієнта та активні спроби перешкодити здійсненню суїциду, в тому числі і прямими фізичними діями.

Слайд 3

Співробітники таких служб можуть самі виїжджати до суїцидальних клієнтів або передавати відомості про його місцезнаходження в медичні та поліцейські (міліцейські) структури.  Інші служби працюють на підставі принципу самовизначення клієнта - до такої міри, що можуть підтвердити право клієнта обрати смерть.  Є підходи, які використовують провокативні тактики - буквально пропонують клієнтові померти («передсмертний договір з психотерапевтом» і т.д.). 

Слайд 4

Кожна людина, що працює в кризовій службі, повинен виробити особисте ставлення до самогубства. Однак на наш погляд це ставлення має в основному узгоджуватися з загальними установками, прийнятими в даній кризовій службі, інакше консультант ризикує стати «білою вороною», а то й стати жертвою тиску групових норм і покинути службу.

Слайд 5

У цілому можна виділити наступні завдання консультанта: - Вловити «сигнали», що оповіщають про наявність суїцидальних думок або тенденцій; - Оцінити ступінь небезпеки (летальності) ситуації; - Проявити м'яку, обережну турботу про клієнта, по могти у прийнятті рішення на користь способу дій, що виключає самогубство, хоча б на даний момент часу.

Слайд 6

Існують загальні рекомендації зі спілкування з потенційним самогубцем.  Серед них можна виділити наступні 

Слайд 7

Не нехтуйте суїцидальними висловлюваннями - краще перестрахуватися, ніж недооцінити ризик суїциду.  Розмову з потенційним суїцидентів доцільно побудувати з такого приблизного плану:

Слайд 8

1. Висловіть свою зацікавленість особистістю і долею співрозмовника, а якщо це доречно, то і любов до нього. 2. Задавайте питання в прямій, щирою і спокійній манері; використовуйте техніку активного слухання. 3. З'ясуйте, наскільки ясний образ майбутнього суїцидальної дії сформований у співрозмовника: - Чи є у нього суїцидальний план; - Намічені чи час і місце виконання; - Чи були суїцидальні думки і спроби в минулому; - Як він сам оцінює ймовірність свого суїциду.

Слайд 9

Пам'ятайте, що чим більш грунтовно розроблений план, тим більше ймовірність його реалізації. 4. Спробуйте з'ясувати причини і умови формування суїцидальних намірів. Не примушуйте співрозмовника говорити про них, якщо розповідь для нього занадто болючий. 5. Спонукайте його висловити свої почуття у зв'язку з проблемною областю його відносин. 6. Запитайте, чи доводилося йому розповідати кому-небудь про те, що він говорить зараз. Це питання допоможе підштовхнути співрозмовника до думки, що, можливо, головна його проблема в соціальній (само) ізоляції. 7. Будьте готові до того, що ви будете залучені (можливо, на тривалий час) у психотерапевтичну роботу з вашим співрозмовником.

Слайд 10

Чого робити не слід: - Не відповідайте на заяви про суїцидальних наміри (наскільки б безглуздо, з вашої точки зору, вони не звучали) репліками типу: "Чути не хочу про такі дурниці", "Чи варто говорити про речі, яких все одно не зробиш?" Такі відповіді можуть лише змусити вашого співрозмовника пошкодувати про те, що він скористався кризовою лінією; - Не показуйте, що ви шоковані заявами звернувся, навіть якщо ви дійсно відчули емоційне потрясіння; - Не вступайте в дискусію про допустимість самогубства.

Слайд 11

Повідомте тільки, що ви не хочете, щоб співрозмовник йшов з життя. Розмови про те, що це не вихід, це погано, як будуть страждати близькі, що б ти повинні бути відповідальною людиною - це неї має бути головною аргументацією, якщо взагалі про це доречно говорити з деякими людьми та підлітками.

Слайд 12

Якщо людина, на ваш погляд, схильний до суїциду або мав в минулому спроби до самогубства: Не відштовхуйте його, якщо він вирішив розділити з вами свої проблеми, навіть якщо ви вражені ситуацією, що склалася. Довіртеся своїй інтуїції, якщо ви відчуваєте суїцидальні нахили в даному індивіді. Не ігноруйте попереджувальні знаки. Не пропонуйте того, чого не в змозі гарантувати. Наприклад, «Звісно, твоя сім'я тобі допоможе». Дайте знати, що хочете йому допомогти, але не бачите необхідності в тому, щоб зберігати все в секреті, якщо якась інформація може вплинути на його безпеку. Зберігайте спокій і не засуджуйте.

Слайд 13

Говоріть щиро. Постарайтеся визначити, наскільки серйозна загроза. Знайте, що питання про суїцидальних думках не призводять до спроб звести рахунки з життям. Насправді він (вона) можуть відчути полегшення від усвідомлення проблеми. Постарайтеся дізнатися, чи є у нього (неї) план дій. Конкретний план - знак реальної небезпеки. Переконайте його (її) у тому, що неодмінно є така людина, до якого можна звернутися за допомогою. Не пропонуйте спрощених рішень типу «Все, що вам зараз необхідно, так це добре виспатися, на ранок ви відчуєте себе краще».

Слайд 14

Покажіть, що хочете поговорити про почуття, що не засуджуєте його (її) за ці почуття. Допоможіть йому (їй) осягнути, як управляти кризовою ситуацією і зрозуміти, що сильний стрес заважає повністю усвідомити ситуацію. Ненав'язливо порадьте знайти якесь рішення. Допоможіть знайти людей або місця, які могли, б знизити пережитий стрес. При найменшій можливості дійте так, щоб трохи зменшити тиск. Допоможіть йому (їй) зрозуміти, що присутнє почуття безнадійності не триватиме вічно.

Слайд 15

У критичному стані для потенційних самовбивць характерні біль і страждання, емоційне напруження, тривога, фрустрація, самоізоляція. Хіба вище зазначені "аргументи" допоможуть зняти страждання або знизити емоційну напругу? Як вже згадав під час критичного стану порушується розумова діяльність, людина не може адекватно сприйняти навіть абсолютно правильні логічні міркування. Підліток інфантильний, а йому говорять про відповідальність? Йому кажуть - інші будуть страждати, хіба від знання цього факту буде легше самогубцю? Декого це навіть стимулює, ось постраждає ще більше, ніж я. Тобто зазначена аргументація марна.

Завантажити презентацію

Схожі презентації

Презентації по предмету Інформатика