Класифiкацiя тестiв
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
План лекції 1.Історія винекнення тестів. 2. Поняття про тест. 3. Переваги і недоліки тестів. 4. Класифікація тестів
ПСИХОЛОГІЧНИЙ ТЕСТ – це система завдань, що дозволяють вимірювати рівень розвитку певної психологічної якості (властивості) особистості.
Психологічний тест – це : - об’єктивна і стандартизована міра аспектів поведінки ” (А.Анастазі); - систематизована процедура для спостереження поведінки індивіда та його опису за допомогою числової шкали або понятійної системи (Л.Кронбах); - фіксоване у часі випробування, призначене для встановлення кількісних (та якісних) індивідуально-психологічних відмінностей (Л.Ф.Бурдачук, С.М.Морозов); - методика, яка складається із серії завдань з вибором готових відповідей (М.С.Корольчук, В.І.Осьодло); - стандартизоване, зазвичай коротке та обмежене в часі психофізіологічне випробування, призначене для встановлення з практичною метою міжіндивідуальних відмінностей у розвитку інтелекту і так званих спеціальних здібностей (К.М.Гуревич). Тест – це специфічний інструмент для вимірювання психологічних явищ і типів поведінки особистості. Він містить сукупність завдань або питань, що пропонуються в стандартизованих умовах.
Переваги тестів: можливість охоплення великого контингенту досліджуваних; стандартизованість умов та процедури проведення; надійність та об’єктивність результатів; кількісний і дифереційований характер оцінки; оперативність та економічність; можливість комп’ютеризації.
Недоліки тестів: небезпека використання тестів некваліфікованими людьми; можливість виникнення у досліджуваних стресових станів , втоми, тривожності; переважно використовуються в межах зрізового методу; можливість використання неадаптованих, нестандартизованих тестів з нерозробленою теоретичною базою
В практиці використовуються кілька підстав для класифікації тестів: стандартизовані нестандартизовані 1. За якістю
Переваги застосування комп’ютерних варіантів тестів: забезпечують постійність умов тестування; психолог звільняється від рутиної роботи проведення і обробки даних; поширюється можливість використання потужного матиматично-статистичного апарату аналізу даних; легше зберігати конфіденційність результатів тестування; спрощується збереження даних (використання кодів) тощо
Індивідуальну процедуру пропонується застосовувати в наступних випадках: коли вимагається підвищити достовірність результатів; коли використовуються тести с відкритими відповідями; коли вимагається безперервне спостереження за роботою досліджуваного, фіксація проміжних результатів, часу; коли досліджувані не вміють читати або писати, погано чи зовсім не знають мову (дошкільники, іноземці); при тестуванні осіб з нервовими розладами або зниженим IQ (розумово-відсталих)
з наданими відповідями з вільними відповідями 9. За характером відповіді на задачі (питання) тесту
Схожі презентації
Категорії