Володимир Нікітін
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Київ стоїть перед вибором Володимир Нікітін, Міжнародний центр перспективних досліджень, 16 вересня 2004 року
Ризик глобальної конкуренції Порівняно з іншими містами України розвиток Києва є вражаючим, однак великі інвестиції у місто не йдуть та у міжнародних рейтингах якості життя Київ далеко позаду. Відносні успіхи закривають від нас реальний ризик опинитись в глобальній конкуренції міст у зоні занепаду тому, що цю глобальну конкуренцію ми до уваги не беремо. Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 236-4477 Web: www.icps.kiev.ua
Місце Києва у глобальному світі За ознаками "столичності" (перевищення рівня показників по столичному місту у порівнянні із середніми по країні) Київ знаходиться в одній категорії із іншими столицями, проте за основними складовими життєдіяльності населення Київ відстає від рівня столиць європейських країн: рівнем економічного розвитку та доходів населення, показниками якості життя тощо. В розрахунку на 1 кв. км території міста виробництво валового регіонального продукту в Києві становить 2.1 млн. дол. США, що менше ніж у Москві - у 5 разів, у Римі - у 15 разів, (у Відні та Брюсселі - 100 млн. дол. США на 1 кв. км). Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 236-4477 Web: www.icps.kiev.ua
Місце Києва в глобальному світі (2) Витрати з міського бюджету на одного мешканця у Києві менші ніж у столицях європейських країн (напр., у 33 рази порівняно з Гельсінкі та Віднем). У Києві менша тривалість життя, значно гірші житлові умови, більше навантаження дітей та учнів на один виховний та навчальний заклад. У Києві, який має не менш тривалу та цікаву історію та культуру, ніж у інших країнах Європи, значно менше музеїв та нижчий рівень відвідування іноземними туристами. Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 236-4477 Web: www.icps.kiev.ua
Місце Києва в міжнародних рейтингах якості життя У рейтингу журналу “Economist” Київ зайняв разом з Бухарестом найнижчі міста серед східноєвропейських міст, нижче ніж Москва. У рейтингу Mercer Human Resource Consulting, Київ посідає місце в кінці другої сотні міст разом з африканськими містами. Причини цього є погані комунальна інфраструктура, санітарний стан, високий рівень корупції тощо. У Києві значно погіршились показники безпечності проживання та охорони правопорядку. Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 236-4477 Web: www.icps.kiev.ua
Невизначеність Києва В Радянському союзі не було конкуренції і міська влада не була стурбована своїм місцем в глобальному світі - таке відношення зберігається і зараз. Тому для світової думки Київ як місто і не існує – він сприймається як щось невизначене та незрозуміле. Рейтинги Києва є сигналом для інвесторів та міжнародних корпорацій про великі ризики для здійснення можливих проектів і тому великі інвестицій у місто не надходять. Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 236-4477 Web: www.icps.kiev.ua
Київ перед вибором Київ стоїть перед вибором – знову стати містом або залишитись невизначеним місцем на карті світу. Для пред’явлення себе як міста в глобальному світі необхідно мати проекти глобального рівня і демонстрації того, що місто зможе ефективно використати гроші інвесторів у проектах (має відповідну політику, ресурси та інфраструктури послуг). Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 236-4477 Web: www.icps.kiev.ua
Необхідність обговорень МЦПД вважає за необхідне розпочати процес визначення того, за яких умов можливо досягнути підвищення якості життя, покращення інвестиційного клімату, створення суспільної думки щодо майбутнього міста, як можливо зробити Київ містом з майбутнім, містом високої конкурентноздатності, містом в якому люди мають хороші перспективи. Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 236-4477 Web: www.icps.kiev.ua
Неможливість керувати великим містом як єдиним підприємством Фахівці з розвитку міст стверджують, що в містах більших ніж 700-800 тисяч ефективні рішення не можуть прийматися у одному центрі і тому потрібно будувати міську політику – тобто систему легальних відносин груп інтересів з своїми цілями та проектами Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 236-4477 Web: www.icps.kiev.ua
Оцінка системи управління містом міськими діячами “Вона не є прозорою, правила гри не визначені, відповідальність та права суб’єктів не розділені...” “Відносини та політика Київ – Київська область не є координовані, питання про межі міста є не визначеними і в яких легальних процедурах це буде зроблено не ясно, процес освоєння городянами приміської зони є майже стихійним…” Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 236-4477 Web: www.icps.kiev.ua
Оцінка системи управління містом активними забудовниками “наша градостроительная система — это «зона рискового земледелия», где все решается на уровне личных контактов, связей, субъективизма, на бюрократическо-чиновничьем уровне.... Главные у нас те, кто согласовывает. Почему? Потому, что у нас нет единых и обязательных для всех правил застройки…» Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 236-4477 Web: www.icps.kiev.ua
Центральним питанням розвитку міста стає якість міської політики Якість міської політики визначається : Наявністю загальної рамки (бачення майбутнього), що дає змогу поєднувати зусилля та ініціативи громадян та визначити себе перед світом. Наявністю зрозумілих усім правил гри. Наявністю легальних механізмів пред’явлення та захисту інтересів Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 236-4477 Web: www.icps.kiev.ua
Завдання політики: Визначити майбутнє Париж поставив мету і став світовим лідером проведення конгресів. Берлін поставив собі за ціль посунути Париж з його місця. Відень програв боротьбу японцям на звичних для себе ринках і шукає нову роль. Це звичайна конкуренція за ресурси та інвестиції в глобальному світі. Що може Київ? Де його шанс ? Коли цього питання не ставити – шансу на достойне місце не має. Місто – це завжди потенціал, що реалізується громадою, а не дар з неба. Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 236-4477 Web: www.icps.kiev.ua
Завдання політики: Створення правил гри Обговорити та впровадити принципи, на яких базується процес прийняття рішень. Публічні обговорення та консультації є ядрами навколо яких організується процес політики та створюються ядра нових інститутів міської політики. Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 236-4477 Web: www.icps.kiev.ua
Аспекти політики щодо конкурентноздатності міста Визначення місця, яке бажаємо зайняти в глобальному світі. Спроможність створювати та використовувати для цього ресурси. Наявність стандартних, на рівні світових вимог послуг, як умова використання ресурсів. Створення інфраструктур надання послуг. Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 236-4477 Web: www.icps.kiev.ua
Вплив комунальних послуг на конкурентноздатність та інвестиційну привабливість міста Робота із стандартами послуг базується на тому, що не існує нічого другорядного та важливого – якість вимірюється за всіма показниками. Київ, як і всі інші пострадянські міста, в міжнародних рейтингах знаходиться наприкінці списку саме через стан комунальних послуг. Від цих рейтингів залежить політика інвесторів і тому ми розпочинаємо серію обговорень саме із стану комунального господарство та його конкурентноздатності. Міжнародний центр перспективних досліджень International Centre for Policy Studies Tel. (380-44) 236-4477 Web: www.icps.kiev.ua
Схожі презентації
Категорії