X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Урок за баладою О.С.Пушкіна “Пісня про віщого Олега”

Завантажити презентацію

Урок за баладою О.С.Пушкіна “Пісня про віщого Олега”

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Урок за баладою О.С.Пушкіна “Пісня про віщого Олега”

Слайд 2

Слайд 3

ознайомитися з основними відомостями про життя і творчість О.С.Пушкіна, розкрити літописне джерело “ Пісні про віщого Олега”; поглиблювати поняття “ літературна балада”,показати поєднання в “ Пісні про віщого Олега” історичних подій і поетичного вимислу, учитися характеризувати образи-персонажі; розвивати усне мовлення, збагачувати свій словниковий запас. Мета уроку:

Слайд 4

Слайд 5

“Пушкін-це найкраще, що є в кожній людині”- так оцінив значення поета Д. Лихачов, відомий учений, дослідник російської культури.

Слайд 6

Каков?-Таков:как в Африке, курчав И рус, как здесь, где вы и я, где север. Когда влюблен-опасен, зол в речах, Когда весна-хмур, нездоров, рассеян. Ужасен, если оскорблен. Ревнив. Роджен в Москве. Истоки крови-родом из Чуждых пекл, где закипает Нил. Пульс-бешенный, куда там нильским водам! Гневить не следует:настигнет и убьет… Когда разгневан-страшно смугл и бледен. Когда железом ранен в жизнь, в живот- Не стонет, не страшится, кротко бредет. К портрету

Слайд 7

Задум написати твір про князя Олега з’явився у Пушкіна у 1821 році, а 1березня 1822 року поет закінчив роботу над “Піснею про віщого Олега”. Молодого поета-романтика цікавила старовина. Представники романтизму охоче зверталися до історичних сюжетів, поєднували у своїх творах історію з народними переказами. Тому постать легендарного київського князя, похованого в древньому місті на горі Щекавиця, зацікавила російського поета.

Слайд 8

Слайд 9

У найдавнішій старослов’янській пам’ятці “Повісті врем’яних літ” (1113р.) розповідається про смерть князя Олега: “Жив Олег у мирі з усіма країнами, князюючи в Києві. Настала осінь, пригадав Олег про свого коня, бо вирішив годувати його та не сідати на нього. Адже, запитуючи волхвів, від чого він помре, князь від одного з них отримав відповідь: “Княже! Кінь, якого ти любиш і на якому ти їздиш, принесе смерть тобі. Олег подумав і відповів: “Ніколи не сяду на нього, не побачу його”.

Слайд 10

І звелів князь добре годувати коня та не приводити до нього. Чотири роки він був у Києві, а на п’яте літо згадав коня, від якого волхви провіщали померти Олегу. І викликав він старшого конюха і запитав: “Де кінь мій, якого я звелів годувати та доглядати?” Той відповідає: “Помер”. Олег засміявся й докорив чаклуну: “Ти невірно говорив, волхве, все то брехня була: кінь помер, а я живий”. І звелів осідлати коня: “Погляну на кістки його”. Приїхав на місце, де лежали голі кістки, зійшов із коня і сказав: від цього черепа смерть мене мала взяти?” І ступив ногою на череп, і вилізла змія, і вкусила в ногу. Від того князь захворів і помер.”

Слайд 11

Словникова робота віщий – мудрий; хозари – кочівний народ, у VIII – IXст. жили на півдні від Київської Русі; Перун – верховне божество у давніх слов’ян, бог грому й блискавки; волхви – у слов’ян чаклуни, що могли передбачати майбутнє; тризна – завершальний етап похоронного обряду, поминки; Царград – столиця Візантії, сучасний Стамбул; Отроки – підлітки; Бранне – військове.

Слайд 12

РОБОТА З ТЕКСТОМ Виразно прочитайте текст – Як автор називає князя Олега в перших рядках поеми? – В який похід зібрався князь зі своїм військом? – Яким ми бачимо старого волхва? Як характеризує його автор? Чи боїться старий князя та його дружину? – З яким запитанням звертається Олег до старого чарівника? Чому обіцяє йому нагороду? – Чому ворожбит не приймає князівські дари? Чи є вони для нього цінністю? Що він цінує в житті? – Яке пророцтво почув Олег? Чи вірить князь словам волхва?

Слайд 13

– Як прощається Олег з конем? Що він відчуває в цю мить? Аргументуйте свою думку. – Чому князь відмовився від “вірного друга”? Чи дійсно цей кінь дорогий йому? – Коли Олег знову згадує свого коня? Як називає його? – Чому князь замислився, почувши про смерть коня? Зачитайте звертання Олега до останків свого коня? Про що говорять ці слова? – Чи здійснилося давнє пророцтво?

Слайд 14

– Як змальовано появу змії? З чим вона порівнюється? Чи випадкове таке порівняння? – Чи допомогла мудрість Олега уникнути передбачення?

Слайд 15

Віктор Васнецов - відомий російський художник, який звертався у своїй творчості до сюжетів, пов”язаних з історією Київської Русі. Васнецов ілюстрував також “ Пісню про віщого Олега”

Слайд 16

Слайд 17

Слайд 18

Слайд 19

Балада-жанр ліро-епічної поезії фантастичного, історико-героїчного або соціально-побутового характеру з драматичним сюжетом. Визначимо жанр твору…

Слайд 20

Як ви вважаєте, чому балада Пушкіна “ Пісня про віщого Олега” називається піснею?

Слайд 21

Пісня –це жанр усної народної творчості, в якому оспівується життя і подвиги легендарного героя.

Слайд 22

Що нового ви дізналися на уроці? У чому ж полягає подібність і відмінність між літописною легендою про князя Олега і пушкінською баладою? Підсумок уроку

Слайд 23

Виразно читати “ Пісню про віщого Олега”. Скласти цитатний план до балади. Домашнє завдання

Слайд 24

Література: Борківська О.П., ВаськівськаН.В.; Книжка для вчителя. 7 клас . Зарубіжна література.-К.: « Генеза»,2008 School.xvatit.com svitlit. at.ua http://www.bibliotekar.ru. В роботі використані ілюстративні матеріали з різних джерел інтернет Інтернет-сайти:

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Зарубіжна література