X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Ідея віротерпимості. Ровена і Ребекка – дві різні долі

Завантажити презентацію

Ідея віротерпимості. Ровена і Ребекка – дві різні долі

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Тема Ідея віротерпимості. Ровена і Ребекка – дві різні долі.

Слайд 2

Епіграф уроку Доброчесність має особливу винагороду. Адже споглядання великої картини життя доводить, що самовідречення і жертвування своїми пристрастями в ім’я обов’язку рідко бувають винагороджені і що внутрішнє усвідомлення виконаних обов’язків дає людині справжню винагороду – душевний спокій, який ніхто не може ні відняти, ні дати. В. Скотт

Слайд 3

Актуалізація опорних знань Літературний диктант “Чи знаєте ви творчість В. Скотта?” Вальтер Скотт народився… Він дуже любив вивчати… Визнання публіки йому принесла збірка… Він започаткував новий жанр – … Першим твором у цьому жанрі був… Вальтер Скотт написав ще приблизно… Роман “Айвенго” вийшов друком у… Головним героєм роману “Айвенго” є… Йому протиставлений лицар норман… Народним королем у романі є… Йому протиставлений у романі… У романі введені образи із фольклору – це…

Слайд 4

Слово учителя Хоч “Айвенго” перш за все лицарський роман, але мужність, вірність та шляхетність притаманні у цьому творі не тільки чоловікам. У романі є два надзвичайно привабливі образи – це образи двох жінок, Ровени і Ребекки. О. Пушкін, прочитавши роман В. Скотта, писав в одному з листів, що в душі Ровени горить “чистий вогонь святості і шляхетності”, а Ребекку відрізняє “палка віра і високе почуття власної гідності”. Сам В. Скотт зазначав, що образ прекрасної єврейки викликав глибоке співчуття у його сучасників. Дехто навіть звинувачував автора в тому, що, визначаючи долю своїх героїв, він призначив руку і серце Айвенго не Ребецці, а Ровені. На це письменник відповідав, що забобони тієї епохи робили неможливим подібний шлюб. Однак не лише з цієї причини на Ребекку чекала трагічна доля.

Слайд 5

Леді Ровена Виразне читання Прочитайте портретний опис леді Ровени (розділ IV). Зверніть увагу на поєднання зовнішніх деталей із психологічними характеристиками автора. Які риси характеру героїні підкреслює письменник у цьому уривку?

Слайд 6

Слайд 7

Аналіз образу Ровени Що ви знаєте про походження леді Ровени? У якій сім’ї вона виховувалася? Як до неї ставилися? Які плани щодо Ровени мав її опікун Седрік Сакс? Що заважало здійсненню цих планів? Що ви дізналися про леді Ровену з перших розділів роману (з вуст лицаря Буагільбера та пріора Еймера)? Як леді Ровена виявила свої справжні почуття під час відвідин дому Седріка норманами? А під час турніру? Порівняйте, як поводилися жінки під час вибору королеви кохання і краси на турнірі, і як поводила себе леді Ровена? Чи була Ровена вірною Айвенго? В чому це виявляється? Які перешкоди подолало їхнє кохання?

Слайд 8

Слайд 9

Дрейпер “Королева турніру”

Слайд 10

Робота з тексом роману “Айвенго” Переказ тексту Перекажіть про викрадення леді Ровени Морісом де Брасі до моменту звільнення героїні. Виразне читання в особах (або інсценування) діалогу леді Ровени з Морісом де Брасі Завдання до тексту Як поводилася леді Ровена? Що вона протиставила домаганням де Брасі? Чим Моріс де Брасі шантажував леді Ровену? Що свідчить про те, що Ровена, як пише автор, “упала духом і розгубилась”? Усне малювання Розкажіть від імені героїні про її подальшу долю.

Слайд 11

Слайд 12

Слайд 13

Слайд 14

Слайд 15

Слайд 16

Слайд 17

Слайд 18

Слайд 19

Слайд 20

Слайд 21

Ребекка Виразне читання Прочитайте портретний опис Ребекки (розділ VIII). Як її сприймали присутні на турнірі особи?

Слайд 22

Слайд 23

Аналіз образу Ребекки У чому полягає трагізм становища Ребекки? Чи страждала вона від зневаги європейців до євреїв? Чи втратила вона свою гідність? Доведіть, що Ребекка навіть у складних обставинах на відмовлялася від своєї віри. Чому Ребекка віддала Гурту гроші для Айвенго? Які риси характеру героїні при цьому виявилися? У яких випадках виявилося милосердя Ребекки? Чи чекала Ребекка взаємності від Айвенго? Як вона кохала його? Як поводила себе Ребекка у полоні? Яку відповідь на свої почуття отримав від неї Бріан де Буагільбер?

Слайд 24

Слайд 25

Слайд 26

Слайд 27

Слайд 28

Робота з ілюстрацією Розгляньте малюнок А. Лур’є “Ребекка і Бріан де Буагільбер”. Який напружений момент розмови героїв відобразив художник? Чому Ребекка вибирає смерть, а не життя зі знатним норманом? Які риси характері виявила героїня? Як художник відобразив контрастність персонажів?

Слайд 29

Слайд 30

Робота з тексом роману “Айвенго” Творчий переказ Розкажіть від імені Ребекки про суд над героїнею. Зверніть увагу на її думки і почуття.

Слайд 31

Робота з тексом роману “Айвенго” Виразне читання Зачитайте портретний опис Ребекки під час суду. Зверніть увагу на її думки, почуття.

Слайд 32

Проблемні ситуації Чому Ребекка не подякувала Айвенго, який врятував її від спалення? Чому вона відмовилася заговорити з ним? Як ви гадаєте, хто сильніше кохав Айвенго – Ровена чи Ребекка? Хто з жінок більш гідний руки Айвенго?

Слайд 33

Слайд 34

Ровена і Ребекка Інсценування (або виразне читання в особах) фінального діалогу Ровени і Ребекки Завдання до тексту З якою метою Ребекка прийшла до Ровени? Чому Ребекка вирішила подарувати Ровені свої коштовності? Якій меті вона вирішила присвятити своє подальше життя? У чому вона хотіла знайти своє щастя?

Слайд 35

Бесіда з елементами текстологічного аналізу Чи можемо ми казати, що героїні, зовні такі різні, дуже схожі? Чим саме? Які епізоди у романі пов’язані з леді Ровеною, а які – з Ребеккою? Як ви вважаєте, чому епізодів, пов’язаних з Ребеккою, більше? Як ви думаєте, чому з леді Ровеною не пов’язані такі епізоди? Чому вона не проходить стільки випробувань?

Слайд 36

Слайд 37

Бесіда з елементами текстологічного аналізу (продовження) Про що свідчить поведінка Ребекки, коли вона нарешті побачила захисника? Чи усвідомлюють героїні яка велика різниця між ними? Чому Ребекка не хоче міняти віру? Чи правильне її рішення? Що хотів показати цим автор? Чи тільки тому, щоб залишитися у безпеці, Ребекка залишає Англію? Які почуття могли зародитися в душі Ребекки, через нерозділене кохання до Айвенго, і що вона почувала насправді? Чи є у романі натяк на те, що Ребекка залишиться у пам’яті Айвенго і англійців? Як сам автор каже про існування національної нерівності між людьми?

Слайд 38

Слайд 39

Підсумки уроку Бесіда з учнями Які риси характеру виявили обидві героїні в романі? Які ж “винагороди” від життя отримали Ровена і Ребекка? Чи можна сказати, що Ребекка була обділена долею?

Слайд 40

Узагальнююче слово вчителя Я навіть не запитую, хто вам більше сподобався – Ровена чи Ребекка. Як ви гадаєте, чому? Сенс нашої розмови сьогодні в тому, що не тільки час, історичні події, походження , соціальний статус та національність людини впливають на її вдачу і долю. Людина сама формує свою особистість, займається власною освітою і вихованням, загартовує характер, а значить, є володарем своєї долі.

Слайд 41

Слайд 42

Домашнє завдання 1. Підготуватися до написання твору “Мій улюблений герой роману “Айвенго”. 2. Скласти план до образу леді Ровени і Ребекки.

Завантажити презентацію

Схожі презентації

Презентації по предмету Зарубіжна література