X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Алкман - Поезія метрів лірики

Завантажити презентацію

Алкман - Поезія метрів лірики

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Тема. Алкман «Сплять усі верховини гірські...». Й.В.Гете «Нічна пісня подорожнього».

Слайд 2

Мета уроку: ознайомити учнів з поезією давньогрецького поета Алкмана, німецького майстра слова Й.В.Ґете; поглибити знання з теорії літератури про лірику; вдосконалювати навички аналізу поетичного тексту; розвивати творчу уяву, образне мислення, естетичний смак до творів музичного та образотворчо го мистецтва; виховувати любов до природи.

Слайд 3

Лірика – це поезія. Слово “лірика” утворилось від назви музичного інструмента – ліри, під акомпанемент якого у Давній Греції читали вірші.

Слайд 4

Із давніх часів до нас дійшла історія про те, як один напрочуд обдарований співець міг, акомпануючи собі на лірі, приборкувати сили природи. Звали його Орфей. Піднявся якось Орфей на згірок, торкнувся струн ліри і так заспівав, що на звуки його голосу зійшлися кремезні дерева, дикі звірі і навіть скелі!

Слайд 5

Він складав хвалебні пісні богам, вірші, які співали дівочі хори, любовні поезії. На жаль, до нашого часу дійшли уривки з небагатьох його тво рів, зокрема — чудовий опис нічної природи. Це одна з найдавніших у світовій літературі поетичних пейзаж них замальовок. Алкман друга половина VII ст. до н.е.

Слайд 6

Сплять усі верховини гірські й стрімчасті скелі, Всі байраки, всі провалля, Нори, де плазуни, що їх чорна земля зростила, Робоче плем’я бджіл, хижий звір у пущі, Страховищ у глибинах моря сон пойняв, Крила поскладавши, в вітах поснуло птаство…

Слайд 7

Слайд 8

Хрестова гора. Картина М.Ю.Лермонтова. 1837-1838

Слайд 9

Бесіда з учнями. — Яку картину ви уявляли, які образи виникали перед вами? — Який час доби описує поет? — Який настрій викликає вірш?

Слайд 10

Теорія літератури. Епітет — яскраве образне означення, що підкрес лює певну рису зображуваного й надає йому емоцій ного забарвлення. Уособлення — засіб художньої виразності, який по лягає у перенесенні людських властивостей на неживі предмети та явища, зокрема — на природу.

Слайд 11

Робота з підручником. Аналіз поетичного тексту. — Знайдіть у вірші Алкмана епітети. — Чи є у вірші Алкмана уособлення? — З якою метою Алкман використовує художні засоби?

Слайд 12

Йоганн Вольфганг Гете ( 1749-1832) Видатний німецький письменник, котрий написав вірш за мотивами поезії Алкмана “Сплять усі верховини гірські...”

Слайд 13

Теорія літератури. Переспів — вірш, написаний за мотивами поетич ного твору іншого автора з елементами наслідування. Оригінал — текст, з якого роблять переклад на іншу мову. Переклад — це художній твір, відтворений іншою мовою.

Слайд 14

Нічна пісня мандрівника ( за Алкманом) На всі вершини ліг супокій... Вітрець не лине В імлі нічній. Замовк пташиний грай. Не чути шуму бору. Ти теж спочинеш скоро, - Лиш зачекай. Вірш Й.В.Гете переклав М.Бажан

Слайд 15

Бесіда за змістом вірша Й.В.Ґете «Нічна пісня подорожнього». - Визначте тему вірша. — Що спільного між віршами Алкмана і Ґете? — Який рядок з поезії Ґете підкреслює абсолютний спокій природи?

Слайд 16

Виконання завдань пошуково-дослідницького характеру. Знайдіть епітети та звичайні прикметники-означення з віршів Алкмана та Гете, порівняйте їх.

Слайд 17

Підведення підсумків уроку. Інтерактивний прийом «Продовж речення». — Сьогодні на уроці я познайомився з поезіями… — Спільним у віршах всіх поетів є… — Я познайомився з термінами…

Слайд 18

V. Домашнє завдання. Оцінювання. Навчитися виразно читати вірші Алкмана таГете. Намалювати ілюстрації до поезій.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Зарубіжна література