X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Періоди дитячого віку, їх характеристика, особливості.

Завантажити презентацію

Періоди дитячого віку, їх характеристика, особливості.

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Тема лекції Періоди дитячого віку, їх характеристика, особливості. Стадії внутрішньоутробного розвитку. Тератогенні фактори, їх вплив у різні терміни вагітності, “критичні періоди”. Функціональна активність залоз внутрішньої секреції і особливості патології в різні періоди дитинства.

Слайд 2

Дитина – це не мініатюра дорослого, її організм має свої анатомо – фізіологічні особливості, які постійно змінюються на протязі всього періоду дитинства; не можна говорити про “норми” для дітей взагалі, без диференціювання їх у віковому аспекті.

Слайд 3

Успіх роботи лікаря – педіатра залежить від знання динаміки анатомічних і фізіологічних особливостей дитини, його реактивності, потреб в основних харчових інгредієнтах (білках, жирах, вуглеводах, мінеральних речовинах, вітамінах).

Слайд 4

Періоди дитячого віку Внутрішньоутробний етап (тривалість 270 – 280 днів): - фаза ембріонального розвитку (до 2 міс.); фаза плацентарного розвитку (від 3 –го місяця до народження).

Слайд 5

Позаутробний етап (від моменту народження до 17 – 18 років) 1. Період новонародженості (неонатальний): ранній неонатальний період (від народження до 7 днів); пізній неонатальний період (від 8 до 28 днів); 2. Період грудного віку (від 1 до 12 місяців). 3. Період молочних зубів (від 1 до 7 років): переддошкільний період (від 1 року до 3 років); дошкільний період (від 3 до 6 – 7 років). 4. Молодший шкільний вік (від 6 – 7 до 11 – 12 років). 5. Старший шкільний вік або період статевого дозрівання (від 12 до 17 – 18 років).

Слайд 6

Період внутрішньоутробного розвитку: З моменту запліднення до моменту народження; Тривалість 270 – 28 днів. Фази: а) ембріонального розвитку (перші 1,5 – 2 міс.); б) плацентарного розвитку (з 3 –го по 10 –й міс.) Характеризується: швидким ростом плода (довжина плода збільшується в 5 000 разів); збільшенням маси тіла (в 6 • 10¹² разів) Харчування за рахунок материнського організму (гемотрофне): розвиток ембріона і плода залежить від характеру харчування матері, стану її здоров’я.

Слайд 7

Період новонародженості: Триває 28 днів після народження; Проходить адаптація до нових умов існування; Наявність граничних (транзиторних станів): - еритема; - родова пухлина; втрата маси (до 7 – 8 %) порушення теплового балансу (транзиторна гіпо – і гіпертермія);

Слайд 8

гормональний криз; сечокислий інфаркт; фізіологічна гіпербілірубінемія; фізіологічна жотяниця; транзиторні порушення обміну речовин; транзиторна диспепсія; транзиторний дисбактеріоз.

Слайд 9

Перший вдих (розправлення легень); Встановлюється кровообіг новонародженого; Припиняється функціонування пуповини, овального вікна, аранцієвої та боталової проток; Гемотрофне харчування змінюється на лактотрофне; Підвищується основний обмін; Всі основні функції оргінізму знаходяться у стані нестійкої рівноваги; В корі голдовного мозку переважають процеси гальмування над процесами збудження; (тривалість сну 20 – 22 год на добу)

Слайд 10

Патологія періоду новонародженості: Ембріо- та фетопатії; Пологові травми; Вроджена патологія (внутрішньоутробні інфекції, особливо ТОРСН – інфекції, вроджені аномалії розвитку). Рідко зустрічаються гострі дитячі інфекційні захворювання (кір, скарлатина, краснуха, вітряна віспа та ін.) Висока сприйнятливість до гноєрідних мікробів і патогенних штамів кишкової палички, кокової флори (стафілокок), убіквітарної флори.

Слайд 11

Особливості грудного періоду (від 1 до 12 місяців) 1. Інтенсивний ріст та набування маси дитини, поступове згасання (ослаблення) енергії росту. До 4 – 5 місяців життя спостерігається подвоєння маси, яка була при народженні, а до року маса дитини потроюється. Зріст дитини упродовж першого року життя збільшується на 50 % порівняно з вихідним при народженні;

Слайд 12

2. Високою інтенсивністю обмінних процесів з переважанням анаболічних процесів, необхідних для швидкого росту та збільшення маси тіла; 3. Переважанням функціональної активності щитовидної залози, що забезпечує високий основний обмін та анаболічні процеси, і вилочкової залози. При цьому перебудова гормонального (посилення основного обміну) та імунологічного фону схиляють до аномалій конституції: ексудативнокатаральний діатез, лімфатико – гіпопластичний діатез тощо;

Слайд 13

4. Посиленим ростом та диференціюванням мохкової тканини, морфологічною і функціональною її недосконалістю, підвищеною пргникністю гематоенцефалічного бар’єру. Це є підставою для схильності дитини до судом функціонального характеру, частих явищ менінгізму, що спостерігаються часто при респіраторних вірусних захворюваннях у цьому віці;

Слайд 14

5. Функціональною слабкістю травного апарату, низькою активністю ферментів слини, шлункового соку, що сприяє частим диспепсіям, нерідко є причиною гіпотрофії; 6. Інтенсивним ростом опорно – рухового апарату, що може сприяти виникненню рахіту. При цьому спостерігається затримка прорізування зубів, порушується парність та послідовність прорізування зубів;

Слайд 15

7. Недостатнім розвитком додаткових пазух носа (гайморової пазухи тощо), тому у дітей грудного віку практично не зустрічається гайморитів і фронтитів; 8. Ослабленням пасивного імунітету та розвитком на 2 – 4 –му місяці життя так званої транзиторної або фізіологічної гіпоімуноглобулінемії, що супроводжується зниженням концентрації Іg G в сироватці крові, а також характеризується запізненням дозрівання клітинних і гуморальних факторів імунної системи. Це схиляє до різних гноєрідних та інших інфекцій, сприяє частим отитам, пневмоніям тощо;

Слайд 16

9. Схильність до дифузних реакцій та нездатність обмежувати патологічний процес, що призводить до частих септичних станів; 10. Інтенсивним виробленням численних умовнорефлекторних зв’язків та формуванням другої сигнальної системи (мови).До року дитина звичайно знає 8 – 10 слів.

Слайд 17

Період молочних зубів: переддошкільний підперіод (1 – 3 роки) дошкільний підперіод (4 – 7 років) Характеризується: поступовим удосконаленням функціональних можливостей організму; зберігається підвищена ранимість; надзвичайна пластичність; емоційна лабільність;

Слайд 18

швидко розвивається інтелект: добре говорить, збагачується запас уявлень; удосконалюється аналізаторно – синтетична функція кори головного мозку; зменшується схильність до дифузних реакцій; частіше зустрічаються дитячі інфекції; посилюється частота інфікування туберкульозом.

Слайд 19

Переддошкільний період (ясельний вік): Дитина дуже рухлива,допитлива; Основною формою розвитку є гра; Через гру дитина здобуває перші трудові навики, швидко росте словарний запас; До 2 – 3-х років речення стають багатослівними; Дитина в усьому наслідує дорослого;

Слайд 20

З 1,5 річного віку денний сон складає 3 год., нічний – 11 год. Можливі перевантаження враженнями та негативними впливами оточуючого середовища. Збільшується можливість поширення гострих дитячих інфекцій.

Слайд 21

Дошкільний період (4 – 7 років): Зростає потреба у спілкуванні з іншими дітьми; За рівнем інтелектуального розвитку дитина готова до поступлення в школу; Дещо сповільнюється процес росту; Активно удосконалюються функціональні можливості органів і систем; В 5 – 6 років починається зміна молочних зубів на постійні;

Слайд 22

Дитина переходить на режим харчування дорослого; Тривалість денного сну 2 – 2,5 год., нічного – 10 – 11 год.; Розвиваються тонкі рухові навички: уміння кататися на двоколісному велосипеді, на ковзанах, танцювати, вишивати, в’язати; Дуже добра пам’ять: легко запам’ятовують вірші, переказують казки, засвоюють чужу мову;

Слайд 23

Особливо важлива чітка організація виховної роботи вдома і в дитячих колективах; Помітно знижується схильність до генералізації процесу і токсичних реакцій; Проявляються алергічні захворювання (бронхіальна астма, ревматизм, гломерулонефрит та ін.)

Слайд 24

Характерні особливості молодшого шкільного віку (період отроцтва 7 – 12 років) 1. Закінчується морфологічне диференціювання клітин кори головного мозку, особливо рухової ділянки, а також закінчується формування периферичного іннерваційного апарата; 2. Характерною є стійка рівновага процесів збудження та гальмування з деяким переважанням збудження та домінування кори головного мозку над підкірковою ділянкою, її вегетативними функціями;

Слайд 25

3. Значно зростає м’язова маса, розвиваються такі рухові якості, як швидкість, спритність, сила, витривалість; 4. Відмічається переважне значення гормонів щитовидної та статевих залоз, тому можливими є ендокрипні дисфункції; 5. Молочні зуби повністю змінюються постійними. 6. Розвивається наполегливість, необхідні трудові навики;