X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Педагогічна взаємодія класного керівника та учнівського колективу у розвитку класного самоврядування

Завантажити презентацію

Педагогічна взаємодія класного керівника та учнівського колективу у розвитку класного самоврядування

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Педагогічна взаємодія класного керівника та учнівського колективу у розвитку класного самоврядування Консевич Л. В., керівник районного МО педагогів-організаторів

Слайд 2

Учнівське самоврядування — форма організації життєдіяльності колективу учнів, що забезпечує розвиток їхньої самостійності в прийнятті й реалізації рішень для досягнення суспільно значущої мети. У школі має бути створена обстановка, за якої кожен учень відчуває причетність до розв'язання головних завдань, що стоять перед педагогами й учнями. У зв'язку з цим важливу роль відіграє участь дітей в управлінні своїм колективом. Розвиток самоврядування допомагає їм відчути всю складність соціальних взаємин, сформувати соціальну позицію, визначити свої можливості в реалізації лідерських функцій.

Слайд 3

Новий підхід до розуміння сутності розвитку самоврядування передбачає створення умов для соціального становлення учнів. Це забезпечується включенням їх до розв'язання проблем взаємин, що складаються в колективі. Завдяки участі у розв'язанні проблем школярі виробляють у собі якості, необхідні для подолання труднощів соціального життя. Від ставлення дітей до мети спільної діяльності залежить їхня позиція в розв'язанні управлінських проблем.

Слайд 4

Самоврядування розвивається тільки тоді, коли учні опиняються в ситуації вибору й самі визначають шляхи розв'язання проблеми, що існує. Саме прийняття рішення є ключовим для формування мотиву групової дії. Підбиття підсумків, групова рефлексія дозволяють підвести учнів до нової мети спільної діяльності, при цьому на наступних етапах з кожним циклом вони все самостійніше визначають мету, що реалізується згодом дитячим колективом.

Слайд 5

Прояви самоврядування можуть бути найрізноманітнішими, але всіх їх має поєднувати одне: дієвий підхід до структури органів управління. Спочатку необхідно зацікавити учнів якою-небудь суспільно значущою справою, а потім створити відповідний орган самоврядування для її організації. У такий спосіб з'являється нова ділянка роботи — утворюється новий орган самоврядування. Підхід, за якого спершу створюється складна структура самоврядування, а потім придумується, як задіяти кожний її орган,— є формальним.

Слайд 6

Важливим елементом колективної організаторської діяльності є колективне творче планування роботи учнівських колективів. Підвищити рівень причетності учнів до обговорюваного на зборах питання можна шляхом посилення його проблемності, що дозволяє забезпечити участь кожного у прийнятті рішення. Це рішення має бути коротким, конкретним і зрозумілим кожному учасникові зборів. Для цього використовується прийом «мозкового штурму», коли учасники зборів працюють у групах, доручаючи потім одному із членів цієї групи висловлювати колективну думку про шляхи розв'язання проблеми. Після висловлення цих думок створюються умови для оцінювання висунутих поглядів, дискусії, що забезпечує максимальну участь учасників зборів у формуванні рішення.

Слайд 7

Створюючи тимчасові органи самоврядування, доцільно пам'ятати таке: створення тимчасових органів самоврядування визначається конкретним завданням, що стоїть перед колективом; рішення про створення цих органів приймається тільки учнівським колективом, громадськими організаціями або органами самоврядування; у складі тимчасових органів самоврядування можуть бути тільки ті учні, які беруть участь у виконанні конкретного завдання; органи самоврядування незалежно від строку, на який вони створені, повинні відзвітувати перед колективом про виконання доручених їм завдань; виконавши організаторське завдання, вони припиняють своє існування.

Слайд 8

Види діяльності й доручення учнів у класі Організація класних справ вимагає постійної діяльності учнів і виконання ними різних доручень. Доручення та їх виконання мають дуже велике значення в житті всього колективу. Для того щоб визначити, які доручення будуть виконувати учні в класі, їм слід спочатку визначити сферу застосування своїх сил.

Слайд 9

Чергові по класу, по школі, по поверху. Чергові не тільки виконують свою роботу, але й готують сюрпризні моменти за результатами свого чергування.

Слайд 10

Медична служба класу фіксує пропуски занять учнями, здає медичні довідки до медкабінету, збирає інформацію про захворюваність учнів класу, організовує відвідування дітей, які перебувають на лікуванні в лікарнях або тривалий час вдома, готує усні журнали й газети для малят, збирає відповідну інформацію з газет і журналів для шкільної газети, готує повідомлення для учнів класу в періоди епідемій.

Слайд 11

Бібліотечна служба класу допомагає класному керівникові у до биранні необхідної літератури для підготовки й розроблення сценаріїв класних справ, у пошуку додаткової інформації в бібліотеці за завданнями вчителів-предметників, збирає книги для надання шефської допомоги, надає допомогу під час організації одержання й здавання шкільних підручників, відвідування книжкових виставок, зустрічей із письменниками, допомагає аналізувати читацькі інтереси учнів класу під час підготовки до батьківських зборів, нарад педагогів.

Слайд 12

Кореспондентська служба класу добирає матеріали з життя класу для редколегії шкільної газети, випускає класні газети за певною темою або за результатами класних справ, випускає усні журнали, бере участь у розробці сценаріїв, організації конкурсів, свят.

Слайд 13

Репортерська служба класу готує фотосюжети про клас до свят і позакласних заходів у школі. Фотосюжети й відеосюжети можна використовувати під час підготовки святкування днів народження, гуморин, зустрічей із батьками, оглядів знань, екскурсій і поїздок. Репортерська служба займається оформленням альбомів, фільмів про клас, наприклад, «Один день із життя класу», «Останній день у школі в ролі учня».

Слайд 14

Служба озеленення піклується про рослини в класі й школі, займається розведенням рідкісних зелених насаджень, бере участь у дослідницькій роботі кабінету біології, організації та проведенні екскурсій на природу, до ботанічного саду, організації живих куточків, підготовці сюрпризів до днів народження учнів класу та загальношкільних урочистих заходів.

Слайд 15

Служба збереження здоров'я — група учнів, які відповідають за популяризацію фізичної культури серед учнів класу, аналізує відвідування ними уроків фізичної культури, займається підготовкою команди класу для участі у фізкультурних змаганнях школи й району, повідомленням «з перших рук» про спортивні досягнення учнів класу, бере участь у розробці сценаріїв і підготовці спортивних свят, змагань, олімпійських ігор у класі та в школі, займається підготовкою спорядження і визначенням маршрутів походів класу, проведенням фізкультурних хвилинок у класі, організацією шефської роботи з малятами, зустрічей з відомими спортсменами, переможцями спортивних змагань у класі й у школі, організовує відвідування спортивних заходів.

Слайд 16

Сценарна група - учні, в яких добре розвинені літературні здібності, які мають бажання розробляти свята в класі. Сценарна група займається добиранням необхідного матеріалу для підготовки сценаріїв, у тому числі музичного матеріалу, пошуком текстів і музичних записів, аналізуванням зібраних учнями тем для проведення позакласних заходів, складанням програми концертів. Сценарна група бере участь у суддівстві різних конкурсів, що відбуваються у школі й класі, допомагає в підготовці свят для молодших школярів, аналізує проведені позакласні справи і складає рейтинг участі в них класу.

Слайд 17

Аналітики класу допомагають класному керівникові організовувати інтелектуальну роботу в класі. Вони допомагають учителеві добирати матеріал для усних журналів, вікторин, інтелектуальних марафонів, представляють клас в інтелектуальних заходах школи, науковому товаристві учнів, готують інформаційні години, години спілкування. Група аналітиків зі старших класів надає допомогу вчителям початкових класів у підготовці пізнавальних справ у класах, готує дні інтелектуальної творчості в школі й класі.

Слайд 18

Діджейська група організовує дозвілля учнів класу: проводить дискотеки у класі, літературні вечори, веде свята, готує інформацію для класу про театральну й концертну афішу міста чи району, проводить бесіди про напрямки в музиці, ознайомлює однокласників із творчістю співаків і музикантів, музичних груп, організовує музичні конкурси й вечори в школі та класі.

Слайд 19

Лідери — учні, які організовують позакласне життя молодших школярів і свого класу, представляють клас у громадських організаціях школи й району, налагоджують контакт із громадськими молодіжними організаціями, готують повідомлення про молодіжні організації в районі, допомагають класному керівникові готувати громадські акції, дебати, референдуми, дискусії.

Слайд 20

Класний керівник має допомагати учням, підтримувати їхню ініціативу. Найголовніше — він повинен бачити успіхи кожного учня в дорученій йому справі й уміло заохочувати їх. Заохочувати успіхи учнів можна по-різному: дітей можна нагороджувати грамотами наприкінці навчального року за організацію й проведення класних справ, готувати для них невеличкі сюрпризи, фотографії постійних організаторів класних справ поміщати до архіву класних справ. З-поміж розмаїття форм колективної та групової діяльності класний керівник має визнавати пріоритетними такі: дискусійні, ігрові, а також ті, що передбачають змагання; творчі; тренінгові; психологічні (такі, що спрямовані на самоусвідомлення дитини). Форми роботи мають бути не тільки різноманітними й цікавими, вони повинні відповідати конкретній меті виховання.

Слайд 21

Напрямки діяльності виховання Інтелектуально-пізнавальний напрямок. Мета: виявлення і розвиток природних надбань, творчих здібностей, формування готовності до самоспостереження та самопізнання. Форми роботи: екскурсії в музеї міста і школи; конкурси питань і відповідей «Що? Де? Коли?»; інтелектуальна гра «Поле чудес»; фольклорні свята «Ех, ярмарок!», «Світлий день Великдень», «Різдвяна благодать»; пізнавальні свята: «Аптека на підвіконні», «В здоровому тілі - здоровий дух», «Увага, дорога!»; пізнавальна програма «Що в імені твоєму?» участь у науково-практичної конференції.

Слайд 22

Цивільно-правовий напрямок. Мета: формування правової та політичної культури, виховання поваги до законів, до прав і законниї інтересів особистості. Форми роботи: акція «Я - Громадянин України!»; акція «Скажімо наркотикам НІ!»; цивільно-правова гра «Л