X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
ВІДКРИТИЙ УРОК НА ТЕМУ: "ОДНОСКЛАДНІ ПРОСТІ РЕЧЕННЯ З ГОЛОВНИМ ЧЛЕНОМ У ФОРМІ ПРИСУДКА. ОЗНАЧЕНО-ОСОБОВІ ТА УЗАГАЛЬНЕНО-ОСОБОВІ РЕЧЕННЯ."

Завантажити презентацію

ВІДКРИТИЙ УРОК НА ТЕМУ: "ОДНОСКЛАДНІ ПРОСТІ РЕЧЕННЯ З ГОЛОВНИМ ЧЛЕНОМ У ФОРМІ ПРИСУДКА. ОЗНАЧЕНО-ОСОБОВІ ТА УЗАГАЛЬНЕНО-ОСОБОВІ РЕЧЕННЯ."

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Слайд 2

МЕТА: сформувати поняття про односкладні прості речення, їх види; ознайомити з означено-особовими та узагальнено-особовими реченнями, способами вираження в них головного члена; розвивати вміння знаходити їх у тексті та визначати правильно види, а також уміння зіставляти і порівнювати; удосконалити навички доречно використовувати такі речення у власному усному та писемному мовленні; поглибити знання учнів про головні та другорядні члени речення; виховувати увагу й пошану до влучного, образного слова у формі зразків усної народної творчості, любов до рідної землі; поповнювати словниковий запас слів учнів; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення та мовлення учнів. ТИП УРОКУ: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок з елементами повторення (формування мовної компетенції). ОБЛАДНАННЯ: підручники, зошити, технічне обладнання, роздавальний матеріал – схеми, таблиці. ЕПІГРАФ: „… Зима розкрила нам свої обійми, Навколо хат уже лежать сніги…”

Слайд 3

повторення вивченого у 5 класі; розвиток вміння знаходити і розпізнавати речення у тексті; вміння правильно і доречно вживати їх у власному мовленні для написання творів і переказів; збагатити наше мовлення, зробити його яскравішим та виразнішим, правильно будувати власні висловлювання.

Слайд 4

1.1 БЕСІДА: Що становить граматичну основу простого речення? Назвіть види простих речень за складом граматичної основи. Яка особливість односкладного речення? Чим воно відрізняється від двоскладного? 1.2 ОПРАЦЮВАННЯ ТЕОРЕТИЧНОГО МАТЕРІАЛУ – підручник, § 16 стор. 72 АКТУАЛІЗАЦЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Слайд 5

1.3 ПОРІВНЯЙТЕ РЕЧЕННЯ! Зима. Холодна зима. Настала холодна зима. - Чи можна сказати, що думка, виражена односкладним реченням, неповноцінна? - Які ви знаєте двоскладні речення за наявністю або відсутністю другорядних членів речення? - Зверніть увагу на перше і друге односкладне речення, яка між ними різниця?

Слайд 6

Граматична основа складається з 1 головного члена речення (неповна): або підмета, або присудка Граматична основа складається з 2 головних членів речення (повна): підмета і присудка Мають граматичну основу Можуть бути поширеними або непоширеними

Слайд 7

2. КОЛЕКТИВНЕ ОПРАЦЮВАННЯ СХЕМИ „ВИДИ ОДНОСКЛАДНИХ РЕЧЕНЬ” – підручник, § 16 стор. 74 ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Не є односкладними речення, у яких присудки виражені дієсловом у формі 3-ї особи однини теперішнього і майбутнього часу або у формі однини минулого часу дійсного і умовного способу – це двоскладні речення з пропущеним підметом, який відновлюється з контексту. НАПРИКЛАД: 1. Дивиться (3 особа одн. тепер. часу) цікавий фільм. 2. Дивився (однина, мин. час, дійсний спосіб) цікавий фільм.

Слайд 8

3. ВИБІРКОВА РОБОТА З ТЕКСТОМ ЗАВДАННЯ. Прочитати текст. Назвати і записати односкладні речення, визначити граматичну основу, назвати частини мови, якими виражені головні члени речення, назвати вид речення (іменне чи дієслівне). Вирій. Так називали омріяну райську країну. Лежала вона нібито далеко за обрієм, за синіми морями. Манила до себе перелітних птахів. В цей рай земний птахи відлітали зимувати. Першою поспішала туди зозуля. В неї були ключі від вирію. Сойка вирушала у вирій аж тричі на рік. Та так ніколи й не досягала його. Цікава пташина поверталась з півдороги дізнатись, скільки вона пролетіла за день… - Які з односкладних речень є поширеними? Чому?

Слайд 9

4. РОБОТА З ТАБЛИЦЕЮ „ОДНОСКЛАДНІ РЕЧЕННЯ З ГОЛОВНИМ ЧЛЕНОМ У ФОРМІ ПРИСУДКА” ОЗНАЧЕНО- ОСОБОВІ РЕЧЕННЯ О-О ПРИКЛАДИ УЗАГАЛЬНЕНО-ОСОБОВІ РЕЧЕННЯ У-О ПРИКЛАДИ Виражають дію, яку виконує конкретна особа Виражають дію, яка стосується будь-якої особи, заклик до всіх і кожного Виражається: дієсловом 1-ї та 2-ї особи однини чи множини теперішнього або майбутнього часу; дієсловом наказового способу. Радіємо поверненню зими. Чую спів землі. Прислухайся до голосу розуму. Виражається: дієсловом 2-ї особи однини; рідше – дієсловом в інших особах. Не кажи „не вмію”, а кажи „навчуся”. Решетом воду не носять. Широко використовують в усіх стилях мовлення, а також у реченнях, які містять наказ, прохання, спонукання до дії. Містять узагальнені судження, вживаються в основному в розмовному мовленні і в народній творчості (здебільшого у прислів’ях та приказках).

Слайд 10

5. ПОЯСНЮВАЛЬНИЙ ДИКТАНТ ЗАВДАННЯ. Записати речення, охарактеризувати їх за схемою: А) знайти граматичну основу; Б) назвати спосіб вираження головного члена речення; В) визначити вид односкладного речення. 1) Захоплюємось красою зимових пейзажів. 2) За обіцянку кожуха не купиш. 3) Люблю в холодну зимну ніч спостерігати за зірками. 4) У нього не розживешся і серед зими льоду. 5) Розуму не позичиш. 6) Морозну свіжість відчувай на смак. 7) Зачаровано милуєтесь морозними візерунками на вікні. 8) Знання без помилок ніде не купиш.

Слайд 11

6. ДОСЛІДЖЕННЯ - РЕКОНСТРУКЦІЯ ЗАВДАННЯ. Перетворіть подані двоскладні речення в односкладні і визначте їх види. Якщо ти влітку працюєш, то взимку ти не голодуєш. 2. З почуттям тривоги і радості ми чекаємо Нового року. 3. Ти за рідний край життя віддай. 4. Ти подивись на вкриті білосніжним килимом поля.

Слайд 12

Слайд 13

ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ (БЕСІДА): - Яке речення називають односкладним? Наведіть приклад. - Які види односкладних речень ми вивчили сьогодні на уроці? - На які види поділяються односкладні речення за наявності або відсутності другорядних членів речення? - Чи потрібний другий головний член речення для розуміння змісту?

Слайд 14

ЗАПОВНІТЬ ТАБЛИЦЮ! ЗНАЮ… УМІЮ… ТРЕБА ПОПРАЦЮВАТИ НАД… … … …

Слайд 15

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (НА ВИБІР): § 16 стор. 72-74, 76, 79, вивчити правила, вправа 126 § 16, скласти твір-мініатюру на тему „Грудень – початок зими”, використовуючи різні види односкладних речень. § 16, написати привітання з Новим роком близьким або рідним, використовуючи різні види односкладних речень.

Слайд 16

„ОДНОСКЛАДНІ РЕЧЕННЯ З ГОЛОВНИМ ЧЛЕНОМ У ФОРМІ ПРИСУДКА” ОЗНАЧЕНО- ОСОБОВІ РЕЧЕННЯ О-О ПРИКЛАДИ УЗАГАЛЬНЕНО-ОСОБОВІ РЕЧЕННЯ У-О ПРИКЛАДИ Виражають дію, яку виконує конкретна особа Виражають дію, яка стосується будь-якої особи, заклик до всіх і кожного Виражається: дієсловом 1-ї та 2-ї особи однини чи множини теперішнього або майбутнього часу; дієсловом наказового способу. Радіємо поверненню зими. Чую спів землі. Прислухайся до голосу розуму. Виражається: дієсловом 2-ї особи однини; рідше – дієсловом в інших особах. Не кажи „не вмію”, а кажи „навчуся”. Решетом воду не носять. Широко використовують в усіх стилях мовлення, а також у реченнях, які містять наказ, прохання, спонукання до дії. Містять узагальнені судження, вживаються в основному в розмовному мовленні і в народній творчості (здебільшого у прислів’ях та приказках).

Слайд 17

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська мова