X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Види мовленнєвої діяльності

Завантажити презентацію

Види мовленнєвої діяльності

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Мовлення і спілкування. Види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо). Сприймання чужого мовлення. Різновиди читання. Навчальне читання мовчки. Різновиди аудіювання. Навчальне аудіювання

Слайд 2

Види мовленнєвої діяльності: аудіювання письмо говоріння читання

Слайд 3

Слайд 4

Робота з підручником, ознайомлення зі змістом книги, плаката – це . . .

Слайд 5

Розмова з другом, доповідь, відповідь на уроці – це . . .

Слайд 6

Заповнення бланка для отримання посилки, лист до бабусі – це . . .

Слайд 7

Форми мовлення: усна писемна аудіювання говоріння читання письмо

Слайд 8

Культура мовлення – це система вимог, регламентацій стосовно вживання мови в мовленнєвій діяльності (усній та писемній).

Слайд 9

нормативність; адекватність; естетичність; поліфункціональність; мовлення;

Слайд 10

це дотримання правил усного і писемного мовлення; правильне наголошення, інтонування; слововживання; будова речень, діалогу, тексту тощо.

Слайд 11

– це реалізація естетичних уподобань мовця шляхом використання естетичних потенцій мови.

Слайд 12

– це забезпечення застосування мови в усіх перелічених аспектах у кожній сфері спілкування.

Слайд 13

“Заговори, щоб я тебе побачив…” Сократ Як ви розумієте ці слова?

Слайд 14

Норми літературної мови: Логічність мовлення передбачає послідовний виклад думок. Орфоепічні - вимагають точної вимови звуків, правильного наголошення Граматичні - регулюють правила творення слів, його форм, будову словосполучень і речень Лексичні - передбачають правильне слововживання, тобто вживання слова у відповідності до його лексичного значення

Слайд 15

Поставте на своє місце абзаци – і у вас з'явиться уривок тексту Тоді він повів. Дружно всі пішли за ним – вірили в нього. Важкий був шлях. Гори забрали всі сили. Але за горами почався спершу сухий, а потім болотистий ліс. Він такий густий і високий, що темно було серед дня, на кожному кроці болото роззявляло жадібну гнилу пащу, ковтаючи людей. Подивились на нього люди, що він кращий за всіх, бо в очах світилося багато сили і вогню живого. - Веди нас! – сказали вони. Данко – молодий красень. Гарні – завжди сміливі. Він говорив: - Збираймося! Ці гори душать нас. Не безкінечні вони! Перейдемо їх і виллємось на простір степу, як ріка в море. Йдемо! Ну! Гей! Жили на річці Аракс потомки Тар’ягна. Народ – як дерево, щоб рости, йому треба простір. І от коли старий князь Богодар помер, обрали його сина Данка. Гроза вдарила над лісом, загули дерева, а суцільний дощ лив, і люди йшли ніби по дну морському. (За М.Горьким)

Слайд 16

Порівняйте два уривки. Який здається вам цікавішим і чому? На чужині відчуваєш тугу за рідним краєм. Людині притаманна ностальгія. … Чи знайоме вам те гостре, до фізичного болю гостре почуття нудьги за рідною країною, яким обкипає серце від довгого перебування на чужині? Чи відомий вам такий психічний стан, коли за один рідний звук, один образ рідний ладен буваєш заплатити роками життя? ... (За М.Коцюбинським)

Слайд 17

Засоби виразності Темп повільний; нормальний; швидкий; скоромовкою. Тон може бути верескливим; різким; твердим; теплим; глухим; м'яким; ніжним; оксамитним. Говорити можна дуже голосно; голосно; нормально; тихо; пошепки; ледь чутно.

Слайд 18

Діалог - це розмова двох осіб. Монолог – це висловлювання однієї особи. Мовлення може бути діалогічним та монологічним

Слайд 19

Тема та основна думка Я говорю (пишу) ВИСЛОВЛЮВАННЯ З якою метою? Місце спілкування (Де?) ТИ (адресат мовлення) слухаєш (читаєш)

Слайд 20

Адресат мовлення – той, з ким ми вступаємо в розмову, кому пишемо листа чи телефонуємо. На наше мовлення впливають умови, за яких відбувається спілкування. Важливо навчитись орієнтуватись в цих умовах. Найперше слід усвідомити, в якій саме обстановці ви спілкуватиметесь, хто ваш адресат.

Слайд 21

Урок – офіційна обстановка. Перерва – невимушена. Обстановка під час спілкування може бути офіційною і невимушеною

Слайд 22

Спробуйте самі визначити обстановку в таких ситуаціях: Розмова з мамою . . . Розмова з директором у його кабінеті . . .

Слайд 23

Розмова із учителем на перерві . . . Розмова з другом . . .

Слайд 24

Правила спілкування Будьте завжди чемні, ввічливі, привітні! Не хваліться даремно, нехай вас інші похвалять! Умійте слухати і не перебивати інших! Не будьте нав'язливими! Говоріть про те, що може бути цікавим і корисним для тих, хто вас слухає!

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська мова