X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
ВИДИ МОВЛЕННЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. РІЗНОВИДИ АУДІЮВАННЯ Й ЧИТАННЯ

Завантажити презентацію

ВИДИ МОВЛЕННЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. РІЗНОВИДИ АУДІЮВАННЯ Й ЧИТАННЯ

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Презентація до уроку розвитку мовлення 10 клас Підготувала вчитель - Джуринська Ніла Олександрівна

Слайд 2

Прочитайте подані афоризми. Що їх об’єднує? Зробіть висновок і сформулюйте тему уроку. -Кожен чує те, що розуміє (Й.Гете). -Тільки той, хто вже розуміє, буде вслухатися (М.Хайдеггер) -Щоб почути, треба заплатити увагою (П.Таранов) -Пам’ятайте: вміння слухати – велика сила. Світ потребує слухачів (Б.Зігель) -Слово належить наполовину тому, хто говорить, і наполовину тому, хто слухає (М.Монтень). -Той, хто слухає, часом витрачає свій час корисніше за того, хто говорить (А.Жуссьє). -Переставши читати, люди перестають мислити (Д.Дідро). -Читаючи добре написані книжки, навчаються гарно говорити (Вольтер). -Немає розваги дешевшої за читання книг, і не існує задоволення більш тривалого (М.Монтегю). -Поки ти маєш можливість читати, не можеш вважати себе повністю нещасним (П.Буаст). -Очі читача – значно вимогливіші судді за вуха слухача (Вольтер).

Слайд 3

. ВИДИ МОВЛЕННЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. РІЗНОВИДИ АУДІЮВАННЯ Й ЧИТАННЯ

Слайд 4

Час, що витрачається людиною на різні види мовленнєвої діяльності, розподіляється приблизно так

Слайд 5

АУДІЮВАННЯ АУДІЮВАННЯ - рецептивний вид мовленнєвої діяльності, що полягає в одночасному сприйнятті на слух і розумінні людського мовлення, є основою спілкування. Розрізняють репродуктивне та продуктивне аудіювання. Основною ознакою репродуктивного аудіювання, на відміну від продуктивного, є повторюваність усної інформації. У школі до репродуктивного аудіювання вдаються у процесі проведення усних переказів та підготовки до творчих робіт. У природній ситуації спілкування співрозмовники вдаються до продуктивного аудіювання. Сприймати усну інформацію можна глобально, докладно й критично.

Слайд 6

Різновиди аудіювання   глобальне або ознайомлювальне вимагає від слухача загального охоплення змісту повідомлення, уміння визначити тему, основну думку повідомлення, ділити його на смислові частини, розрізняти композиційні елементи; докладне або вивчальне передбачає найповніше сприймання змісту повідомлення, усвідомлення деталей змісту кожного з його елементів; критичне, ґрунтуючись на глобальному і докладному, вимагає аналізу сприйнятих тверджень; висловлення власної думки, оцінки з приводу почутого, критичного осмислення сприйнятого на слух.

Слайд 7

ЧИТАННЯ ЧИТАННЯ - рецептивний вид мовленнєвої діяльності, що полягає в одночасному сприйнятті і розумінні писемного тексту, в декодуванні графічних символів, тобто перекладі буквеного коду в мисленнєві образи, що реалізується в зовнішньому або внутрішньому мовленні. Розрізняють читання вголос і мовчки.

Слайд 8

РІЗНОВИДИ ЧИТАННЯ Ознайомлювальне читання застосовується для попереднього ознайомлення з книжкою (журналом, брошурою тощо). Переглянувши анотацію, передмову або зі змісту зрозумівши найбільш важливі положення видання, читач має отримати чітке уявлення про цінність та корисність книжки. Для навчання найдоцільнішим вважається поглиблене (вивчальне, критичне, творче) читання. У процесі такого читання не просто сприймається інформація, читач з'ясовує менш зрозумілі для нього фрагменти тексту, що передбачає якомога повніше охоплення змісту тексту з метою максимально повного і точного розуміння інформації. Вибіркове читання — це швидке читання, у процесі якого читач, охоплюючи текст загалом, фіксує увагу тільки на потрібних йому аспектах, одержує якусь конкретну інформацію. Останнім часом виокремлюють ще один вид читання — сканування. Це швидкий перегляд тексту з метою пошуку певного слова, прізвища, факту.

Слайд 9

Домашнє завдання 1. Доберіть цікавий текст для аудіювання/читання і сформулюйте запитання-тести до нього. 2. Запропонуйте ситуації, в яких людина змушена використовувати той чи інший різновид аудіювання/читання.

Слайд 10

Дякую всім за роботу

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська мова