X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Урок 03 Просте і складне речення Пряма мова і діалог

Завантажити презентацію

Урок 03 Просте і складне речення Пряма мова і діалог

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

ПРОСТЕ І СКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ. ПРЯМА МОВА І ДІАЛОГ Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»

Слайд 2

Прекрасне слово, але що в ньому, як не від серця йде воно? В. Мисик

Слайд 3

ВИТЯЗЬ МОЛОДОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ Із глибини народного життя вийшла поезія Василя Симоненка. Хлоп’ям зустрів Симоненко сонячний День Перемоги. Фронтові випроби минули його, але червоно-вишневі Малишкові зорі з дивною силою продовжили себе в Симоненковій поезії. І якщо Малишко для нас — сурмач покоління фронтового, то Симоненко постав сурмачем покоління молодшого. Україна для нього — мати, святиня, вона йому дала крила і снагу, глибінь роздумів і художні барви. Художня палітра його багатюща. Симоненко сміливо випробовує себе в ранніх жанрах. Поряд із творами громадянської та інтимної лірики з-під його пера виходять і дошкульні сатиричні епіграми, байки, він пише віршовані жарти й казки для дітей.

Слайд 4

1.Схарактеризувати прості й складні речення. Зіставити їх. Як поєднані частини складних речень між собою? 2.З’ясувати лексичне значення виділеного слова. У якому значенні автор використав його? Виписати ключові слова й переказати текст.

Слайд 5

Творче моделювання-зіставлення Скласти речення за поданими схемами. Порівняти їх структуру. Чим вони відрізняються? Які з них є поширеними і непоширеними, повними і неповними? Пояснити. 1. , . 2. , . 3. , . 4. ? 5. і , !

Слайд 6

Колективна робота з текстом Прочитати текст. Визначити тип мовлення. Що відбиває заголовок: тему чи основну думку висловлювання? Пояснити. Поміркувати, чому поетам важко писати гумористичні твори. Яких ще поетів-сміхотворців ви знаєте? Знайти в тексті речення, що відповідають поданим схемам: А: «П». «П»,— а. Записати їх і з’ясувати розділові знаки. Що зміниться, якщо поміняти місцями слова автора і пряму мову? Аргументувати відповідь. Зробити фонетичний розбір виділеного слова.

Слайд 7

Дослідження-трансформація Прочитати прислів’я і приказки. З’ясувати їх зміст. У яких ситуаціях ви могли б почути або використати подані прислів’я і приказки? 1. Хто рано встає, тому Бог дає. 2. Так спить, як полохливий заєць. 3. Нині гульки, завтра гульки, а в городі ні цибульки. 4. Око бачить далеко, а серце — глибоко. 5. Шануй батька й неньку, то буде тобі скрізь гладенько. 6. Не помиляється той, хто нічого не робить. 7. Пташка красна своїм пір’ям, а людина — своїм умінням. 8. Добрим словом мур проб’єш, а лихим — і в двері не ввійдеш (Нар. творчість).

Слайд 8

ЦАПИДИКИ Всі пишуть, всі друкуються навколо, А в Костя Крука твори теж не гірші. Він до поета йде: — Скажіть, Миколо Васильовичу, як вам мої вірші? Поет узяв ці витвори ліричні: — Віддаєте належне ви браваді. Проте рядки є досить симпатичні. Цапидики ж стоять вам на заваді — Це щось з теорії літератури? — Признаюсь, не тримав її в руках. — Це з галузі словесної культури. Та ось воно у ваших же рядках: «Люблять цапи дикі свіжу капусту жувати...» Що далі тут уже коментувати?.. (Д. Білоус)

Слайд 9

Ситуативне завдання 1.Уявити себе редактором дитячого журналу «Пізнайко». Вам для створення допису необхідно взяти інтерв’ю у восьмикласників про враження від переглянутого кінофільму. 2.Скласти й записати діалог редактора з глядачем кінофільму на тему «Цікавий герой». Розпитати про особисте ставлення до нього, а також власну позицію щодо задуму режисера.

Слайд 10

Дослідження-відновлення 1.Прочитати текст. Визначити стиль мовлення. Аргументувати свою думку. Поміркувати, про яку поетесу йдеться в тексті. 2.Розказати, що вам відомо про неї, її життєвий і творчий шлях. 3.Виписати речення з прямою мовою, розставивши розділові знаки. Пояснити їх уживання.

Слайд 11

Домашнє завдання 1.Виписати з будь-якого підручника 6–7 речень з прямою мовою різної структури. Усно пояснити розділові знаки. 2.Скласти діалог на тему «Який літературний жанр найкращий?»

Слайд 12

Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку» © ТОВ «Видавнича група ˝Основа˝», 2011 Джерела: 1.Нікішина Т. В. Усі дидактичні матеріали з української мови у 8 класі. — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 224 с. 2.Омельчук С. А., Ляшкевич А. І. Усі уроки української мови у 8 класі / упор. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. І. Ляшкевич — Х.: Вид. група «Основа», 2009. — 331 с. 3.Омельчук С. А. Сучасний урок української мови у 8 класі / уклад. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. Ф. Соломахін, М. В. Чаловська — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 200, с. 4.Федоренко В. Л. Мовні цікавинки. Нестандартні дидактичні матеріали. — Х.:Вид. група «Основа», 2006. — 320 с.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська мова