X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Розділ "Фонетика".Звуки мови.Голосні та приголосні. Приголосні тверді й м‘які, дзвінкі й глухі

Завантажити презентацію

Розділ "Фонетика".Звуки мови.Голосні та приголосні. Приголосні тверді й м‘які, дзвінкі й глухі

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Фонетика.Звуки мови.Голосні та приголосні. Приголосні тверді й м‘які, дзвінкі й глухі

Слайд 2

Решетник Любов Миколаївна, вчитель української мови і літератури Канівської гімназії імені Івана Франка Канівської міської ради Черкаської області

Слайд 3

Онищенко Катерина Миколаївна, вчитель української мови і літератури дошкільного навчального закладу “Загальноосвітня школаІ-ІІІступеня с.Богодухівка Чорнобаївської районної ради Черкаської області” Пипа Надія Василівна, вчитель української мови і літератури дошкільного навчального закладу “Загальноосвітня школаІ-ІІІступеня с.Капустине Шполянської районної ради Черкаської області”

Слайд 4

Графіка-фонетика

Слайд 5

__ найменша неподільна одиниця, яку ми вимовляємо й чуємо

Слайд 6

схема

Слайд 7

Імена та прізвиська Досліджуючи творення голосних та приголосних, одних назвали роторозкривачами, а інших- ротозакривачами.Яке прізвисько дали голосним?А приголосним? Чому? На якій підставі одні носять ім’я голосні, а інші приголосні?

Слайд 8

Голосні

Слайд 9

Звуки, поєднуючись між собою та розташовуючись у певному порядку, утворюють слова

Слайд 10

Гра ”Імена” Назвіть 10 імен, які починаються звуком [і]. Розкажіть про походження одного з них. (Ірина, Інна, Ігор, Іван..)

Слайд 11

Значення імені Ірина З давньогрецького “мир”, “спокій”. Комунікабельна, любить читати, подорожувати, самостійна, цінує незалежність.

Слайд 12

Ознака чужинців Звуком [е] починаються переважно запозичені слова, наче позначаючи їх як чужинців. Перевірте цю думку, дібравши 7-8 відомих вам слів з початковим [е]. (Екскурсія, епос, Елеонора…)

Слайд 13

Приголосні

Слайд 14

Тверді та м’які приголосні

Слайд 15

Утворіть нові слова, змінивши твердий приголосний на м’який: Борис, лак, раба, галка, перелаз, рад, суди, турки, кін, завод, зелен.

Слайд 16

Здогадайся Букви, як воїни, стали всі вряд, Наче солдати, ідуть на парад. Кожна на місці своєму стоїть, А називаються всі …

Слайд 17

Алфавіт(азбука,абетка)- сукупність букв(літер), прийнятих у писемності якої-небудь мови та розміщених у певному установленому порядку

Слайд 18

Аа Бб Вв Гг Ґґ Дд Ее Єє Жж Зз и Іі Її Йй Кк Лл Мм Нн Оо Пп Рр Сс Тт Уу Фф Хх Цц Чч Шш Щщ ь Юю Яя

Слайд 19

Запишіть слова за алфавітом Край, будинок, калина, зірка, груша, ґанок, ґудзик, дзиґа, бджоляр, рученька, дзюрчить, яблучко,їхати, дощик, хрущ.

Слайд 20

Хвилинка-веселинка Відгадай Ми, звичайно, не хитруєм: Нас і бачать, нас і чують- Це зовсім не дивина. Як же наші імена? (Звуки і букви) У вимові завжди чисті Звуки ми ще й голосисті. Небагато нас, а все ж Без нас слова не складеш. (Голосні звуки)

Слайд 21

СКОРОМОВКИ Клава котика катала На калиновім візку. Колотилось, калатало Криве колесо в піску. Колотилось, калатало, Поки стало на пісок. -До - ка - та- лися!!!- Казали Котик, Клава і візок (А.Німенко)

Слайд 22

СКОРОМОВКИ В садочку у Пилипа Зросла висока липа. Не лінь було Пилипу Щодня полити липу. “Спасибі”,- до Пилипа Лопоче листям липа.

Слайд 23

Впишіть букви, що відрізняються співвідносними дзвінкими і глухими б т и п т и д т и т т и

Слайд 24

Утворити прислів‛я, додавши голосні а о е и знт бг т трб мнш хч хт спт

Слайд 25

Перевір себе Хто хоче багато знати, треба менше спати

Слайд 26

Задача 1.Скільки м’яких в українській мові? 2.Скільки пар співвідносних м‛яких і твердих приголосних? (х) 3.Скільки м’яких приголосних не має парних не має твердих? (у) 4. Скільки твердих приголосних не має парних м’яких? (z) 2X + Y + Z = 32

Слайд 27

Встанови ознаки голосних і приголосних 3.Творяться шумом і голосом або тільки шумом. 1.Нескладотворчі. 1.Складотворчі. 2.При вимові видихуваний струмінь повітря натрапляє на перепони. 3.При вимові струмінь видихуваного повітря проходить вільно. 2.Творяться голосом.

Слайд 28

Cписок використаної літератури 1.Рідна мова: Підручн. для 5 кл. загальноосвіт.навч.закл.-К.: Освіта України, 2005.-288с. 2.Г.Передрій, Т.Карпенко. У світі звуків і слів.-К.: Богдана, 1998-399с. 3.Пономаренко В. М. Уроки української мови в 5 класі: Посібник.-К.: Веселка, 1999.-366с. 4. //Дивослово 2009, №12,с. 8-9.

Слайд 29

Бажаємо успіхів у навчанні

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська мова