X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Пряма мова

Завантажити презентацію

Пряма мова

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

презентацію підготувала учитель української мови та літератури Донецької ЗОШ № 77 Яненко Олена Дмитрівна Пряма мова

Слайд 2

Єдина відома мені розкіш – це розкіш людського спілкування. . Антуан де Сент- Екзюпері.

Слайд 3

Мета уроку: Ознайомлення з особливостями будови речень із прямою мовою,інтонацією в них; Навчитися розрізняти слова автора і пряму мову; Розвивати пунктуаційні вміння ставити і пояснювати розділові знаки при прямій мові;

Слайд 4

У процесі спілкування у мовців виникає потреба передавати чи відтворювати висловлювання інших. Які ж існують способи передачі чужого мовлення?

Слайд 5

1. Що вам відомо про пряму мову з початкової школи? 2. З якою метою люди використовують пряму мову? Яка відмінність між прямою та непрямою мовою? 3. Яку структуру мають речення з прямою мовою? 4. Які розділові знаки використовуються при прямій мові?

Слайд 6

Чужа мова, передана дослівно від імені того, кому вона належить, називається прямою мовою (П, п). Слова, що вказують, кому належить пряма мова, називаються словами автора (А, а).

Слайд 7

Пригадаємо основні схеми речень з прямою мовою. «П!» - а. А: «П!» «П?» – а. А: «П?» «П», - а. А: «П».

Слайд 8

Прочитайте речення з книги Е. Успенського. Складіть схеми. «Вам, мабуть, потрібні друзі?» - запитав мавпу Крокодил Гена. «У вашому оголошенні цілих три помилки», - сказала дівчинка. «Не може бути!» - закричав Гена. Стара сіла на стілець и запитала: «Хто з вас буде Крокодил?»

Слайд 9

Як називаються виделені слова? Поясніть знаки пунктуації при них. Кіт у чоботях запитав: «Чи можете ви, шановний людожере, претворитися у маленьку тваринку?» Людожер відповів: «Звичайно, можу!». Кіт у чоботях сказав: «Тоді перетворіться , будь ласка, у мишку». Переробити речення так, щоб пряма мова була перед словами автора.

Слайд 10

А: «П». А: «П!» А: «П?» «П», — а. «П!» — а. «П?» — а. «П,— а,— п». «П? — а.— П!» «П!— а,— П». «П,— а.— П».

Слайд 11

САМОСТІЙНА РОБОТА

Слайд 12

1 група АнтоновОлег Костянтинович «Київський авіаційний завод «АВІАНТ» Знайдіть пряму мову, слова автора. Розставте розділові знаки. Виправте помилки. 1.Олег Костянтинович згадував Народивсяя в простій селянській хаті, тому ніколи не бачив літаків і лише від двоюрідного брата вперше почув захопливі розповіді про них. 2. Звичайно, з дитинства мріяв літати. Дуже хотів бачити землю рідну з вишини, тому й став конструктором пояснював вибір своєї професії вже відомий сивоголовий конструктор

Слайд 13

Перевірочний варіант: АнтоновОлег Костянтинович «Київський авіаційний завод «АВІАНТ»   Перевіримо! 1.Олег Костянтинович згадував: «Народився я в простій селянській хаті, тому ніколи не бачив літаків і лише від двоюрідного брата вперше почув захопливі розповіді про них». 2.«Звичайно, з дитинства мріяв літати. Дуже хотів бачити землю рідну з вишини, тому й став конструктором,» − пізніше пояснював вибір своєї професії вже відомий сивоголовий конструктор.

Слайд 14

2 група Каденю кЛеоні дКостянти нович− Герой України, перший космонавт незалежної України. Знайдіть пряму мову, слова автора. Розставте розділові знаки. Виправте помилки. 1. Перший космонавт незалежної України Леонід Каденюк кореспондентам сказавНакосмічний корабель «Колумбія» я взяв Шевченків «Кобзар» і материн рушник . 2. У космосі з американськими космонавтами я організував два вечори української пісні. Американцям так сподобалися наші пісні, що вони почали вивчати українську мову пригадує Леонід Костянтинович.

Слайд 15

Перевірочний варіант Каденю кЛеоні дКостянти нович ГеройУкраїни, першийкосмонавтнезалежноїУкраїни.   Превіримо! 1. Перший космонавт незалежної України Леонід Каденюк кореспондентам сказав: «На космічний корабель «Колумбія» я взяв Шевченків «Кобзар» і материн рушник» . 2. «У космосі з американськими космонавтами я організував два вечори української пісні. Американцям так сподобалися наші пісні, що вони почали вивчати українську мову» − пригадує Леонід Костянтинович.

Слайд 16

3 група ВіталійКличко − Герой України, український боксер, учений-педагог, політик, громадський діяч, меценат. ВолодимирКличко-Олімпійський чемпіон з боксу у надважкій ваговій категорії. Чемпіон світу з боксу. Знайдіть пряму мову, слова автора. Розставте розділові знаки. Виправте помилки. 1. Володимир Родіонович, батько боксерів, вигукнувВідчуваюгордість за своїх синів! Вони, без сумніву, козацького роду 2.Коли ти був маленьким, батьки дали мені завдання наглядати за тобою. І це завдання вони ще не відміняли жартує Віталій Кличко  

Слайд 17

Перевірочний варіант ВіталійКличко − Герой України, український боксер, учений-педагог, політик, громадський діяч, меценат. Володимир Кличко − Олімпійський чемпіон з боксу у надважкій ваговій категорії. Чемпіон світу з боксу. Перевіримо! 1 Володимир Родіонович, батько боксерів, вигукнув: «Відчуваю гордість за своїх синів Вони, без сумніву, козацького роду!». 2. «Коли ти був маленьким, батьки дали мені завдання наглядати за тобою. І це завдання вони ще не відміняли», − жартує Віталій Кличко.

Слайд 18

4 група Катери наВаси лівнаБілоку р− майстер українського народного декоративного живопису.   Знайдіть пряму мову, слова автора. Розставте розділові знаки. Виправте помилки. 1.Ще молодою я дізналася, що є на світі такі люди – художники. От і вирішила собі, що чи рано, чи пізно, хоч на старості літ, а буду художником писала вона в листі до друзів. 2.Тарасе Григоровичу, батечку, голубчику, соколику, ви самі це гарно знаєте, теж колись по світу блукали та людей шукали, допоможіть мені стати художником не переставала благати Катерина, дивлячись на портрет Кобзаря.

Слайд 19

Перевірочний варіант Катери наВаси лівнаБілоку р− майстер українського народного декоративного живопису.   Перевіримо! 1. «Ще молодою я дізналася, що є на світі такі люди – художники. От і вирішила собі, що чи рано, чи пізно, хоч на старості літ, а буду художником!» – писала вона до друзів. 2. «Тарасе Григоровичу, батечку, голубчику, соколику, ви самі це гарно знаєте, теж колись по світу блукали та людей шукали, допоможіть мені стати художником!» − не переставала благати Катерина, дивлячись на портрет Кобзаря.

Слайд 20

Роздивіться фотографії. Складіть і запишіть речення за змістом зображеного. Складіть речення за схемою: «П!» − а. Складіть речення за схемою: «П», − а. Складіть речення за схемою: «П?» − а. Складіть речення засхемою:А: «П».

Слайд 21

ПІДСУМОК УРОКУ: Ознайомились з особливостями будови речень із прямою мовою,інтонацією в них; Навчились розрізняти слова автора і пряму мову; Розвиваємо пунктуаційні вміння ставити і пояснювати розділові знаки при прямій мові;

Слайд 22

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Вивчити правило на сторінках 80-81 Вправа № 187( І,ІІ завдання). Треба перекласти текст українською мовою і записати,розділяючи його на речення і розставляючи розділові знаки. Зробити синтаксичний розбір першого речення.

Слайд 23

І.В.Копитіна. Українська мова у визначеннях, таблицях і схемах. - Х.: Веста: «Ранок», 2004. – 112 с. Новий довідник: Українська мова та література. - К.:ТОВ «Казка», 2006. – 864 с. Інформація про підготовку презентації:

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська мова