X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Означенно-собові речення, їх використання

Завантажити презентацію

Означенно-собові речення, їх використання

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

ОЗНАЧЕНО-ОСОБОВІ РЕЧЕННЯ Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»

Слайд 2

Колективне опрацювання опорної схеми Види односкладних речень Називні (з головним членом у формі підмета) Дієслівні (з головним членом у формі присудка) Узагальнено-особові Неозначено-особові Означено-особові Безособові Особові

Слайд 3

Вибірковий диктант 1. За селом сіють жито й овес, садять картоплю та квасолю в міжряддя (Ю. Станинцев). 2. Тихо на баштані вночі (І. Цюпа). 3. Вечоріло (М. Черничук). 4. Звідси ніби бачиш увесь світ (В. Гаман). 5. Пахтіло грибами й перегноєм (З. Тулуб). 6. Передостанній календарний місяць називають сутінком року (В. Гей). 7. Вірте в Україну, любіть Україну, служіть Україні! (В.Ющенко). 8. Під човном клекотіло, кипіло, шумувало (М.Коцюбинський). З-поміж поданих односкладних речень виписати лише ті, у яких головний член виражений особовим дієсловом. Визначити спосіб, час, особу й число головного члена у виписаних реченнях. Серед виписаних речень визначити, у яких із них дія виконується означеною особою.

Слайд 4

Вибіркова робота на основі тексту 1. Прочитати текст. Указати на тип мовлення. 2. Дослідити синтаксичну організацію висловлювання. 3. Виписати односкладні речення, визначити спосіб морфологічного вираження в них головного члена, скориставшись схемою: Дієслова I- II особи однини і множини дійсного способу теперішнього часу Дієслова I – II особи однини і множини дійсного способу майбутнього часу Дієслова наказового способу Київ побачиш... Тут уже не задумуйся. Без ризику взагалі нікого і ніколи не побачиш. Опісля довгих вагань зважуюсь. Почуваюсь, немов уві сні, тремчу всім сухорлявим тільцем. Тремтить і сосонка, як не озветься людським голосом: куди ж ото тебе несе, дурню. Головне - не дивитися ні вниз, ні вгору. Головне — пильнувати сучків, якими сосна була обтикана зусібіч, та міцно обіймати ногами теплий сосновий стовбур. Відігнавши геть сторонні думки та сумніви, перекидаю ногу з сосонки в сторону сосни, стаю на ледь помітний сучечок і не помітив, як приліпився до гарячого стовбура велета (За Ю. Збанацьким).

Слайд 5

Лінгвістичний експеримент (на основі тексту з попереднього завдання) 1.Трансформувати односкладні речення у двоскладні, увівши підмети, виражені особовими займенн